Web Analytics Made Easy - Statcounter

سجاد انوشیروانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل، اظهار کرد: با توجه به اهمیت ورزش روستایی و توسعه امکانات ورزشی در روستاها و همچنین توجه به استعدادهای جوانان روستا در رشته‌های مختلف ورزشی و  برنامه‌های ورزشی و اوقات فراغت جوانان روستا به‌مناسبت هفته تربیت‌بدنی ۸ خانه ورزشی روستایی در استان اردبیل تجهیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده و با همکاری هیات روستایی و بازی‌های بومی و محلی، ۲ خانه ورزش روستایی در اردبیل، ۲ خانه ورزشی در نمین و یک خانه ورزشی روستایی در هر کدام شهرستان‌های اصلاندوز، کوثر، خلخال و بیله سوار تجهیز خواهند شد.

مدیرکل ورزش وجوانان استان اردبیل تصریح کرد: روستاهای کرگان، باروق، آق‌قباق، آقامیرلو، ساقصلو و گللو، نمهیر و روح‌کندی با وسایل ورزشی همچون یک عدد میز پینگ‌پنگ، ۳۰ عدد تاتمی یک متری، یک عدد صفحه دارت و شطرنج تجهیز می‌شوند.

وی بیان کرد: راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی در راستای توسعه ورزش و ایجاد عدالت در روستاها است؛ طرحی که با استفاده از فضاهای بلااستفاده موجود در روستاها و تجهیز آن‌ها به امکانات ورزشی، می‌کوشد نیازهای جوانان روستایی را به بهره‌گیری از امکانات ورزشی تامین کند.

- انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۲۸/

منبع: فارس

کلیدواژه: سجاد انوشیروانی اردبیل خانه ورزش روستایی روستا هفته تربیت بدنی ورزش روستایی خانه ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۸۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کنیم آلزایمر نگیریم؟

به گزارش خبرآنلاین، ورزش منظم و فعالیت بدنی اثرات مثبتی بر عملکرد شناختی در همه افراد، به‌ویژه سالمندان، دارد. به نظر می‌رسد ورزش هوازی، مفیدترین گزینه باشد، زیرا عملکرد اجرایی را بهبود می‌بخشد، باعث تقویت اعصاب می‌شود و می‌تواند روند پیشگیری از بیماری آلزایمر و عملکردهای مغز را به طور چشمگیری تقویت کند.

فعالیت بدنی، توانایی‌های شناختی را بهبود می‌بخشد

با توجه به این واقعیت که درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد، یافتن راهی برای به تأخیر انداختن پیشرفت این بیماری عصبی بسیار مهم است. افزایش سطح ورزش و فعالیت بدنی می‌تواند در دستیابی به این هدف به طور پایدار، مفید باشد. مطالعات نشان می‌دهد که ورزش هوازی می‌تواند فعالیت نوسانی مغز را تعدیل کند و بر پویایی عصبی تأثیر بگذارد.

افراد مسنی که سابقه طولانی ورزش، بین ۲ تا ۱۰ سال، دارند، افت عملکرد شناختی کمتری را تجربه می‌کنند. همچنین داشتن فعالیت بیشتر باعث بهبود عملکرد اجرایی، بهبود حرکات، افزایش تمرکز و تقویت سرعت پردازش و حافظه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

چه کنیم تا حافظه سالمی داشته باشیم؟/ ۱۰ نکته کلیدی برای جلوگیری از زوال عقل

منبع: psychologytoday

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897482

دیگر خبرها

  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟
  • معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند
  • اختصاص۱۳۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد
  •  میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد تخصیص یافت
  • حرکات اصلاحی و ورزشی چطور به بهبود مشکلات جسمانی کمک می‌کند؟
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟