Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با شروع فصل سرما، تالاب‌های استان اردبیل میزبان ده‌ها هزار بال از پرندگان مهاجر زمستانی شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل به نقل از از اداره کل حفاظت محیط زیست، سعید شهند اظهار داشت: پرندگان مهاجر از جمله انواع قو، غاز، اردک‌، چنگر، باکلان، درنا، حواصیل، آبچلیک‌ و تعدادی از پرندگان شکاری از نواحی سرد شمالی بویژه منطقه سیبری وارد کشور شده و گروهی از آنها تا فرارسیدن بهار در استان اردبیل باقی می‌مانند و تعدادی نیز پس از مدتی استراحت و تغذیه، به مناطق گرم‌تر از جمله حاشیه دریای خزر مهاجرت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سعید شهند افزود: تالاب‌های حائز اهمیت ویژه شامل دریاچه‌های میل مغان و کشت و صنعت پارس‌آباد، تالاب توپراق کندی، سد گیلارلو، سد سبلان، سد ملااحمد، شورابیل، نئور، سد یامچی و پته خور هستند که میزبان جمعیت فراوانی از انواع مرغابی‌ ها از جمله اردک سرسبز، خوتکا، سرحنایی و گونه‌های دارای اهمیت بین‌المللی از جمله درنای سیبری و غاز پیشانی سفید کوچک هستند.

چهارمین مرحله از حق‌آبه وارد تالاب بین‌المللی هامون شد / تالاب هامون همچنان حیات داردمرگ 85 درصد تالاب‌های جهان در 50 سال اخیرکمک 10 میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای احیای تالاب هامون

وی با اشاره به اینکه بیش از 52 هزار هکتار عرصه تالابی در استان وجود دارد، از دوستداران حیات وحش خواست  ضمن ممانعت از شکار و صید یا زنده‌گیری پرندگان و تخریب زیستگاه‌های تالابی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا هرگونه مورد تلفات یا بیماری با شماره 1540 تماس بگیرند.

انتهای پیام/132/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد که تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده و این جای امیدواری است.

علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حقابه هیرمند به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان درباره حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب شده است.

وی تصریح کرد: از طرفی بارش های مناسب و سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کند تا تالاب هامون شرایط بهتری یابد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: با نگاهی به اطراف سازه سد کمالخان متوجه مسیرهایی برای انحراف به بیابان گودزره شدیم و امید است بتوانیم با توافق هیات حاکمه افغانستان مسدود کنیم چرا که وضعیت تالاب ها مناسب تر خواهد شد.

سلاجقه یادآورشد: مرطوب سازی دریاچه هامون یکی از موضوعات مهم است و تاکنون ۵۰ در صد تالاب هامون آبگیری شده است.

وی درباره نظارت سازمان محیط زیست برای کاهش پلاستیک ها گفت: روی موضوع کاهش پلاستیک‌های زیر ۲۵ میکرون کاملا نظارت می‌کنیم و در این زمینه با تمام روسای شرکت های اصلی جلسه برگزار شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره ژن توله یوز هم گفت: یکی از راه های تکثیر در موضوع حیات وحش استفاده از مسائل سلولی و مولکولی است که ژن توله یوز در بخش رویان ذخیره شده است.

دیگر خبرها

  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • (ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد
  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند