Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عباس متولی روز یکشنبه در این زمینه به خبرنگاران بیان کرد: شهر کاشان دارای سه بافت تاریخی شامل مرکزی، فین بزرگ و راوند با مساحت نزدیک به ۶۰۰ هکتار است که با توجه به گستردگی، مرحله نخست مطالعات تهیه ضوابط اختصاصی از بافت مرکزی به صورت پلاک به پلاک آغاز خواهد شد.

وی افزود: مطالعات تهیه ضوابط اختصاصی بافت تاریخی کاشان در ۲ مرحله انجام خواهد شد؛ هدف از مرحله نخست، مطالعات طرح است که با همکاری بخش خصوصی صورت می‌گیرد تا بتوان پس از آن برای ساماندهی و صیانت از بافت تاریخی برنامه‌ریزی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ‌کاشان اظهار داشت: کاشان جزو ۱۶۸ شهر کشور است که محدوده بافت‌های تاریخی آن تعیین و مصوب شده اما برای تهیه ضوابط اختصاصی جزو نخستین شهرهای پیشگام ایران خواهد بود.

وی اضافه کرد: به زودی همکاری‌ با دانشگاه شهید بهشتی تهران برای طرح‌های مطالعاتی در قالب پایان‌نامه دانشجویان ارشد نخبه و راهنمایی استادان روی محله‌های قدیم کاشان برای ثبت ملی و احیای بافت آغاز خواهد شد که البته پیش‌تر مطالعه روی محله سوریجان از سوی این دانشگاه انجام شده است.

متولی با اشاره به تشکیل پرونده برای ثبت ملی محله‌های سوریجان، کلهر و گذر محله کاشان یادآور شد: محله‌های پنجه‌شاه، محتشم، درب باغ، طاهر و منصور و کوشک صفوی تا کنون در فهرست اثرهای تاریخی ملی به ثبت رسیدند.

نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ اثر دارای ارزش تاریخی، طبیعی و معنوی شامل ۳۳۳ اثر ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی تا کنون در شهرستان کاشان شناسایی شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها دفتر حفظ و احیای بناها و بافت‌های تاریخی اصفهان میراث فرهنگی کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان میراث فرهنگی کاشان اصفهان میراث فرهنگی کاشان اخبار کنکور بافت تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین ملی گل‌غلتان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان گفت: آیین گل‌غلتان در خانه تاریخی آل‌یاسین، واقع در خیابان امام خمینی (ره) از ساعت ۱۹:۳۰ تاریخ ۲۰ اردیبهشت‌ماه «روز گل محمدی و گلاب» با حضور کودکان و مادران  برگزار می‌شود.

 سیدهادی مسعودی علوی  افزود: در این سنت بهاری، نوزاد را پس از غسل دادن میان گل‌های محمدی پرپر شده‌ای در پارچه سفیدی می‌غلتانند، بر اساس این باور کهن، این اقدام موجب شادابی پوست کودک شده و او را در برابر حساسیت‌های فصلی ایمن می‌کند.


مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل کاشان با بیان اینکه آیین ملی گل‌غلتان ویژه کودکان زیر دو سال (متولدین سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲) برگزار می‌شود، گفت: پیشینه رواج این آیین در فرهنگ و سنت کاشانی به ثبت رسیده و در منطقه کاشان دارای هویت و اصالت است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • آیین ملی گل‌غلتان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان
  • جاذبه های دیدنی نیاسر کاشان، کهن باغشهر ایران
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • اماکن تاریخی کاشان شنبه تعطیل است
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند