Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: نامه ای درخصوص افزایش سهمیه گاز نیروگاه شازند در زمستان برای وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ارسال می شود.

سید علی آقازاده بیستم مهرماه در دومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان در سال ۹۹، با اشاره به ادامه دار بودن روند کاهش آلودگی هوا از سال ۹۵ تاکنون، اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۶، تعداد روزهای ناسالم شهر اراک ۷۵ روز بوده است که این رقم در شش ماهه نخست سال ۹۹ به ۱۴ روز رسیده که حاکی از انجام اقدامات کارشناسی، عمیق و برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رشد چهار برابری روزهای سالم در شهر اراک در طول سال های اخیر بیان کرد: براساس دستور رییس جمهوری مبنی بر تامین گاز مورد نیاز نیروگاه شازند، نامه ای به وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز به جهت افزایش سهمیه گاز مورد نیاز این نیروگاه ارسال می شود و تلاش می شود که سوخت مازوت از نیروگاه کاملا حذف شود که این اقدام در مسیر اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک است.

استاندار مرکزی در خصوص پروژه پتروشیمی الوند تصریح کرد: این پتروشیمی براساس تمام فرآیندهای قانونی شکل گرفته است و تنها به دلیل قرار گرفتن در شعاع ۳۰ کیلومتری اراک مجوز محیط زیست را در اختیار نداشت ولی تمامی فرآیند تولید توسط محیط زیست دارای تایید است.

آقازاده گفت: به درخواست استان از هیات دولت و با طی شدن پروسه های پیچیده، در نهایت هیات دولت با احداث این پتروشیمی که فعالیتش به عنوان یک تولیدکننده محصولات مورد نیاز کشور میلیون ها دلار صرفه جویی ارزی خواهد داشت موافقت کرد، همچنین این واحد صنعتی می تواند در عرصه صادرات ورود کند به همین دلیل باید از این صنعت حمایت شود. از نظر زیست محیطی فرآیندهای قانونی طی شده و نگرانی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، مهناز جعفریان مدیرکل استاندارد استان نیز در این جلسه در خصوص نظارت بر وضعیت موتورخانه های دستگاه های اجرایی و تایید استاندارد آنها اظهارکرد: با توجه به الزام در نظر گرفته شده برای ادارات دولتی در کارگروه کاهش آلودگی هوای سال گذشته مصوب شد که بانک اطلاعاتی از وضعیت موتورخانه های ادارات دولتی استان تهیه شود.

وی بیان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده ۹۸ موتورخانه و ۷۵ دیگ و مشعل اضافی در ادارات استان وجود دارد.

جعفریان با اشاره به مکاتبات انجام شده با ادارات درخصوص استانداردسازی موتورخانه ها طی ماه های فروردین، اردیبهشت، تیر و بهمن ماه ۱۳۹۸ و فروردین ماه ۱۳۹۹ گفت: تاکنون تنها چهار دستگاه اجرایی شامل اداره کل استاندارد، راهداری، شرکت غله و خدمات بازرگانی و پزشکی قانونی اطلاعات لازم را ارائه و گواهینامه استاندارد را دریافت کرده اند ولی سایر ادارات هنوز اقدامی نکرده اند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان مرکزی در خصوص اجرای طرح کهاب در استان بیان کرد: طرح کهاب در واقع به معنی کاهش، هدایت و انتقال فرآوردهای نفتی در جایگاه های سوخت است که شامل سه سطح می شود.

سعید جمشیدی افزود: سطح یک شامل جلوگیری از انتقال بخارات فرآورده های نفتی به محیط در حین عملیات تخلیه فرآورده ها در ۹۰ باب جایگاه سوخت استان اجرایی شده است، مرحله دوم که شامل جلوگیری از خروج بخارات از تلمبه های جایگاه است در ۲۱ جایگاه انجام گرفته و مرحله سوم که شامل تبدیل بخار به مایع است هنوز اجرایی نشده و مقرر شده است که جایگاه ها این سه مرحله را قبل از راه اندازی به صورت کامل اجرایی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست پتروشيمي شازند استانی شهرستانها استاندارد کاهش آلودگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت

مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اقداماتی برای افزایش راندمان نیروگاهی صورت گرفته است ، گفت: نیروگاه‌هایی که در کشور ساخته می‌شوند نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و از کلاسf هستند که راندمان بیش از ۵۵ درصد دارند.

وی ادامه داد: در دنیا نیز همین راندمان و بازدهی نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی طراحی و ساخته می‌شوند راندمان ۵۵ درصد دارند.

به گفته مدیر عامل توانیر نیروگاه‌هایی که راندمان پایین دارند در حال ارتقا هستند.

مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات این است که برای کاهش مصرف سوخت در نیروگاه‌های حرارتی توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر است

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر هدف‌گذاری شده است، خاطر نشان کرد: از این میزان ۴ هزار و۵۰۰ مگاوات مربوط می‌شود به چهار سرمایه گذار که اقدامات مناسبی در این زمینه انجام داده‌اند و نتیجه آن طی دو سال اخیر مشخص می‌شود.

به گفته این مقام مسئول فعالیت‌های خوبی در حوزه تخصیص زمین صورت گرفته است که امیدواریم در بخش تأمین ارز و تسهیلات مربوطه کمک می‌کند که این ۱۰ هزار مگاوات تجدید پذیر ها اتفاق بیفتد.

وی در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر ۱۲۵۰ مگاوات است که پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده سه تا چهار برابر شود.

کد خبر 6089418 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • کاهش سهمیه‌های باشگاهی ایران در آسیا
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • کاهش 25 درصدی دستمزد اریک تن هاخ در صورت عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت