Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری نشریه هیل، گراهام این سخنان را در مجمعی عمومی مطرح کرد.

در جریان این نشست، یکی از مجریان از گراهام برنامه درمورد ناآرامی های آغاز شده پس از قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست آمریکا سوال کرد و وی گفت که تصور نمی کنم نیروهای پلیس به طور فطری نژادپرست باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سناتور آمریکایی افزود: نکته ای که می توانم بدون تردید بگویم این است که شما می توانید یک آمریکایی آفریقایی تبار باشید و به سنا راه یابید، فقط باید ارزش های کشور ما را به اشتراک بگذارید.  

وی به سناتور «تیم اسکات» تنها سناتور جمهوریخواه سیاهپوست و «نیکی هیلی» فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی که اصالتا هندی تبار است به عنوان نمونه هایی از رنگین پوستانی نام برد که به گفته وی به دلیل ارزش هایشان موفق بوده اند.

گراهام که با رقابت سختی در برابر «جیمی هریسون» رقیب سیاهپوست دموکرات خود برای انتخاب مجدد روبه روست، درمورد آنچه وی سابقه خوب آمریکایی های آفریقایی تبار در ایالت کارولینای جنوبی نامید، مبالغه و از دانشگاه ها و کالج های سیاهپوست حمایت کرد.

وی افزود: من به همه اهمیت می دهم، اگر شما یک جوان آمریکایی آفریقایی تبار یا یک مهاجر باشید، می توانید به هر کجا در کشور بروید، فقط باید محافظه کار باشید نه لیبرال.

سخنان گراهام با واکنش سریع دموکرات ها و منتقدان از جمله شخص هریسون همراه بود. هریسون گفت: لیندسی گراهام سرانجام قسمت آرام را با صدای بلند گفت. او فقط به کارولیناهای جنوبی ای اهمیت می دهد که به حزب سیاسی وی تعلق داشته باشند.

وی افزود: این موضوع درباره احزاب سیاسی نیست. این مساله درمورد چپ در برابر راست نیست، بلکه درمورد راست در برابر غلط است.

«جیمی ویلیامز» مشاور سیاسی کارولینای جنوبی نیز از سخنان گراهام انتقاد کرد و در توئیتی نوشت: سفیدپوستان دیگر مجبور نیستند به سیاهپوستان بگویند چطور فکر کنند یا رای دهند. ذهنیت قرن نوزدهمی شما در کارولینای جنوبی مورد استقبال نیست.

«اریک سوآلول» نماینده دموکرات کالیفرنیا در کنگره نیز سناتور گراهام را مورد تمسخر قرار داد و گفت که ظاهرا سخنان وی نتیجه تب یا استفاده از داروی استروئید است. وی به تب ناشی از ابتلا به کرونا و استفاده از استروئید خانواده داروهای مورد استفاده برای کاهش علائم شدید این بیماری اشاره داشت.

گراهام که رئیس کمیته قضایی سنای آمریکاست، با نمایندگان مبتلا به کرونا در تماس مستقیم بوده است.

رقابت بر سر کرسی ایالت کارولینای جنوبی در سنا سرعت بالایی یافته است و برخی از نظرسنجی ها از رقابت نزدیک گراهام و هریسون خبر می دهد.

درپی قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی، موجی از اعتراض های ضدنژادپرستی سراسر آمریکا و سایر کشورهای جهان را فرا گرفت و معترضان خواستار برقراری عدالت و مبارزه با نژادپرستی شدند.

«درک شاوین» افسر سابق پلیس شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا با قرار دادن زانوی خود بر گردن فلوید، راه نفس کشیدن را بر وی بست و باعث مرگ او شد.

این افسر با چند مورد اتهام از جمله قتل درجه ۲ مواجه شد و سرانجام به قید وثیقه یک میلیون دلاری آزاد شد.

اعتراض های آمریکا که بیشتر شهرها و ایالت‌های این کشور را فرا گرفت، در مواردی همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.

برچسب‌ها جامعه سیاه پوستان آمریکا ایالات متحده آمریکا لیندسی گراهام نژادپرستی پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه سیاه پوستان آمریکا ایالات متحده آمریکا لیندسی گراهام نژادپرستی جامعه سیاه پوستان آمریکا ایالات متحده آمریکا لیندسی گراهام نژادپرستی اخبار کنکور کارولینای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۸۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت هزار دانشجوی حامی فلسطین در 25 دانشگاه آمریکا

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، رسانه های آمریکایی گزارش دادند که دست کم هزار نفر در بیش از 25 دانشگاه در 21 ایالت آمریکا از 18 آوریل تا کنون توسط پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

چند ساعت پیش نیروهای پلیس شهر نیویورک به محوطه دانشگاه کلمبیا حمله کرد و ده ها دانشجوی حامی فلسطین را بازداشت کردند. اتحادیه اساتید دانشگاه های آمریکا شاخه دانشگاه کلمبیا اعلام کرد که مسئولان دانشگاه کلمبیا مسئول حوادث اخیر هستند.

از دو هفته پیش تا کنون اعتراض های دانشجویی هوادار فلسطین به دانشگاه های سراسر ایالت های آمریکا از کالیفرنیا در غرب(دانشگاه های کالیفرنیا،لس آنجلس، جنوب کالیفرنیا و...) تا شمال شرق (کلمبیا، ییل، هاروارد، یوبین و..) و نیز دانشگاه های ایالت های مرکزی و جنوبی مانند تگزاس و آریزونا کشیده شده است.

 

دیگر خبرها

  • انتقاد تند «برنی سندرز» از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • اولین پهپاد پاک‌کننده نقوش گرافیتی در جهان آغاز به کار کرد
  • بازداشت هزار دانشجوی حامی فلسطین در 25 دانشگاه آمریکا
  • ماجرای حمله پوتین به بزرگترین ایالت بکر آمریکا!
  • فیلم/گردباد سهمگین ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند