Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا در آبادان بیش از ۱۳ هزار هکتار نخلستان وجود دارد که سهم خرمای استعمران بیش از سایر محصولات است اما تاخیر در خرید تضمینی این رقم خرما باعث شد تا کشاورزان آبادانی به ناچار آنرا با قیمتی پایین‌تر از نرخ مصوب به دلالان بفروشند.

امسال در حالی برداشت خرما از اواسط شهریورماه در آبادان آغاز شد که تاکنون فقط بَنَک‌داران با آماده سازی انبار و در سایه کم‌کاری مسئولان اقدام به خرید خرمای استعمران کشاورزان منطقه با قیمتی پایین‌تر از قیمت مصوب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک کشاورز اروندکناری در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت:به علت نداشتن مکانی برای نگهداری خرما مجبور به فروش آن به دلالان شدم.

جبار نصاری اظهار داشت:امسال به واسطه بارش‌های خوب خرمای استعمران بهتری برداشت شد ولی با قیمتی کمتر از سال گذشته به فروش رفت.

وی افزود:اگر مسوولان زودتر نسبت به خرید محصول خرما اقدام می‌کردند کشاورزان و نخلداران آبادانی متضرر نمی شدند.

این نخلدار اروندکناری بیان داشت: امسال به کشاورزان نخلدار اعلام شد خرما فقط با جعبه چوبی خریداری می‌ شود که به دلیل قیمت بالای صندوق چوبی در این  بخش از این بابت نیز کشاورزان متضرر شدند.

یک کشاورز بخش مرکزی آبادان نیز گفت:بیشتر کشاورزانی که نخلستان‌های آن از نوع استعمران است دچار ضررو زیان شدند.

علی بچاری گفت:مسوولان همانند سایر محصولات کشاورزی در کشور باید زودتر نسبت به خرید خرما اقدام کنند تا کشاورز با خیال راحت محصول خود را بفروشد و دست دلالان در این زمینه کوتاه شود.

وی افزود: هیچ محصولی درخوزستان  به اهمیت و ثمربخشی خارک، رطب و خرما نیست و مسوولان باید به فکر کشاورزان باشند تا متحمل ضرر نشوند.

بخشدار مرکزی آبادان نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با پیگیری و هماهنگی نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی کارخرید خرمای استعمران با قیمت حدود هر کیلوگرم ۷۰ هزارریال به صورت حمایتی از امروز آغاز شد.

ادیب مهاوی اظهار داشت: کشاورزان می‌توانند با معرفی نامه مراکز ترویج کشاورزی محصول خرمای خود را به مرکز خرید در سردخانه پنجم مهر آبادان تحویل دهند.

مدیر تعاون روستایی استان خوزستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت:کارشناسان تعاون روستایی با استقرار در سردخانه پنج مهر آبادان کار خرید محصول کشاورزان را برعهده دارند.
جمشید بنی‌فری  اظهار داشت:بخش زیادی از خرمای استعمران کشاورزان آبادان از سوی اتحادیه خشکبار خریداری شده و فقط محصول کشاورزانی که مشکل بسته‌بندی خرما را داشتند باقی مانده است.
وی قیمت توافقی خرید خرمای رقم استعمران درجه یک را هر کیلوگرم ۷۸ هزار ریال و خرمای درجه ۲ را حدود ۱۵ درصد کمتر از خرمای درجه یک اعلام کرد و افزود:تا زمانی که محصول خرما موجود است کارشناسان تعاون روستای برای خرید خرما در محل حضور خواهند داشت.

برچسب‌ها نخلستان کشاورزی آبادان خرما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نخلستان کشاورزی آبادان خرما نخلستان کشاورزی آبادان خرما اخبار کنکور خرمای استعمران خرید خرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات گفت: برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ۱۷میلیارد تومان غرامت در بخش کشاورزی مه ولات پرداخت شده است.

هادی ساربان ۱۱ اردیبهشت در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی و دام این شهرستان به پرمخاطره بودن بخش کشاورزی و وقوع خشکسالی در سال‌های اخیر و همچنین اهمیت بیمه در بخش کشاورزی اشاره کرد.

وی گفت: در بیمه‌های کشاورزی ۶۵ درصد حق بیمه توسط دولت و کمتر از ۳۵ درصد توسط کشاورز پرداخت می‌شود که در سال گذشته طبق گزارش صندوق بیمه محصولات کشاورزی کل حق بیمه پرداختی توسط کشاورزان ۷.۹ میلیارد تومان بوده در حالی که ۱۷ میلیارد تومان به بیمه‌گذاران غرامت پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات خشکسالی و سرما را از مهمترین عوامل خسارت‌زای سال گذشته دانست و از کشاورزان خواست برای ضمانت، محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این جلسه اظهار کرد: این صندوق در سال گذشته ۱۵ محصول را تحت پوشش بیمه قرار داده که از این تعداد ۸ محصول در سال گذشته خسارت دیده و در این بین بیشترین غرامت پرداختی مربوط به محصول پسته به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان است.

خزاعی در پایان از اقساطی شدن حق بیمه محصولات کشاورزی و تخفیفات ویژه حق بیمه در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در سال زراعی جدید در شهرستان مه ولات تاکنون ۸۱۱ فقره بیمه‌نامه برای ۱۳ محصول صادر شده است که بیشترین تعداد مربوط به محصول پسته ۵۷۱ فقره و به مساحت ۲۴۰۵ هکتار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید