Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم گفت: با توجه به شرایط موجود نگاه آموزش عالی کشور و آموزش عمومی باید به گونه‌ای باشد که منتظر بازگشت به سیستم‌های قبلی آموزشی نباشیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، منصور غلامی امروز در کنفرانس ملی آسیب‌شناسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در ایران با محوریت «تجربیات و چالش‌های استقرار یادگیری الکترونیکی» که امروز در وزارت علوم برگزار شد گفت: امروز نگاه ما باید به سمت استفاده از فناوری‌های آموزش مجازی و به روز کردن دانش و توانمندی فناورانه باشد، زیرا این کار ضرورتی اجتناب ناپذیر در ایام حاضر و پیش رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با بیان  اینکه پس از یک نیمسال تحصیلی ارائه آموزش مجازی، باید نگاه نقادانه به آنچه اتفاق افتاده داشته باشیم و اثرگذاری این آموخته‌ها در جوامع هدف را بررسی کنیم افزوود: آسیب شناسی آنچه اتفاق افتاده کار ارزشمندی است. با توجه به شرایط موجود نگاه آموزش عالی کشور و آموزش عمومی باید به گونه‌ای باشد که منتظر بازگشت به سیستم‌های قبلی آموزشی نباشیم.

وزیر علوم یادآور شد: شیوع ویروس کرونا باعث یک جهش جدی و غیر قابل پیش بینی در سطح جوامع به نسبت گذشته شد و به سطحی از پیشرفت در فناوری‌ رسیدیم که بتوانیم آموزش‌ها را به صورت مجازی ارائه کنیم.

وزیر علوم: اراضی 3 دانشگاه به پارک های علم و فناوری واگذار شدوزیر علوم: ادامه حمایت دولت از مراکز آموزش عالی ضروری است/ توجه به مساله علم و فناوری در تدوین لایحه برنامه هفتمنحوه نظارت بر آموزش‌های مجازی سال تحصیلی جدید با حضور وزیر علوم بررسی می‌شود

غلامی خاطرنشان کرد: شرایط باعث شد ارتباط بیشتر، کامل‌تر و دقیق‌تری در تمام سطوح جامعه برقرار شود. نگاه به آموزش عالی در آینده باید بر بستر حفظ، ارتقا و بهره گیری از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات باشد.

وی ادامه داد: در برنامه ریزی ماه‌ها و سال‌های پیش رو یکی از برنامه‌های جدی ما تقویت و تعمیق استفاده از فناوری‌های جدید و تقویت زیر ساخت‌های مورد نیاز آموزش مجازی است.

غلامی افزود: نسل جوان استعداد بالایی در انطباق با شیوه‌های جدید دارد و این ظرفیت انطباق در جامعه علمی بیشتر از بخش‌های دیگر بود و با توجه به شرایط فعلی راه برای گسترش شیوه‌های جدید بر مبنای فناوری‌های به روز باز است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت ارتباطات ویروس کرونا دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران وزارت علوم منصور غلامی وزارت ارتباطات ویروس کرونا دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران وزارت علوم منصور غلامی آموزش عالی وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۹۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان، پرفسور علی گرجی اظهار کرد: دومین سمپوزیوم بین‌المللی فضای مجازی تنش و اضطراب به همراه سومین فستیوال دانشجویی در روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه امسال به صورت مجازی توسط گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

مدیر گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه با زمان و نحوه ارسال آثار شرکت‌کنندگان در دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب، بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این سمپوزیوم بین‌المللی می‌توانند آثار خود از یکم تا سی‌ام اردیبهشت ماه سال جاری به آدرس ایمیل Neuros.dept@mums.ac.ir و در قالب ۲ بخش ایده و پوستر ارسال نمایند.

وی خاطرنشان کرد: به نفرات اول تا سوم هر بخش به ترتیب هدایای نقدی اهدا خواهد شد.

گرجی کلیه آثار هنری که در قالب نقاشی کاریکاتور و غیره که ارسال می‌گردند باید نشان دهنده مخاطرات استفاده نادرست از فضای مجازی و اثرات سوء آن بر سلامت روان و همچنین راهکارهای استفاده صحیح از دنیای مجازی باشند، در غیر این صورت مورد پذیرش قرار نخواهند گرفت.

مسئول برگزاری دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب و سومین فستیوال دانشجویی ادامه داد: همچنین این نکته هم لازم به ذکر است که پس از پذیرش پوسترها، ارائه هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی امکان پذیر است.

وی همچنین در خصوص نحوه ارسال ایده‌ها به دبیرخانه دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب هم گفت: تمامی ایده‌های ارسالی باید صرفاً در قالب تمپلیت قرار داده شده در لینک ایده و پوستر طراحی گردند و ایده‌ها باید حداقل ۲۵۰ و حداکثر ۵۰۰ کلمه بوده و شامل عنوان، هدف، جنبه نوآورانه ایده، جمعیت مورد هدف، روش اجرا (حداقل ۱۵۰ کلمه) و پیش بینی نتایج حاصل از ایده باشند.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟