Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، مدلی را ارائه داده‌اند که می‌تواند با استفاده از نوعی نشانگر زیستی، به درمان بهتر سرطان کمک کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال‌اکسپرس، "نئوآنتی‌ژن‌ها"(Neoantigens)، نشانگرهای کوچکی هستند که می‌توانند به ارائه نسل جدیدی از ایمنی‌درمانی کمک کنند. هدف قرار دادن نئوآنتی‌ژن‌های درست برای ارائه واکسن یا سلول درمانی می‌تواند روش امیدوارکننده‌ای برای از بین بردن سرطان با کمترین عوارض جانبی باشد اما صدها جهش در یک تومور وجود دارند که تنها برخی از آنها می‌توانند به واکنش ایمنی در برابر سرطان منجر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان "موسسه ایمنی‌درمانی سرطان پارکر"(PICI) آمریکا، پارامترهایی را ارائه داده‌اند که می‌تواند پیش‌بینی کند که کدام یک از نئوآنتی‌ژن‌ها در از بین بردن سرطان موثر هستند. یافته‌های این پژوهش می‌توانند به ارائه نسل جدیدی از ایمنی‌درمانی ختم شوند که موثرتر هستند و به صورت شخصی‌سازی شده تجویز می‌شوند.

دانشمندان طی تحلیل‌های محاسباتی خود، ویژگی‌های جدیدی را یافتند که حاکی از این هستند که احتمال بروز واکنش ایمنی در کدام یک از نشانگرهای سرطان بیشتر است.

هنگامی که دانشمندان، داده‌های این مدل را آزمایش کردند، دریافتند که مدل می‌تواند نئوآنتی‌ژن‌های موثر را با ۷۵ درصد دقت و انواع بدون تاثیر را با ۹۵ درصد دقت پیش‌بینی کند.

"دنیل ولز"(Daniel Wells)، از پژوهشگران این پروژه گفت: هدف ما این است که نهایتا یک درمان جدید مبتنی بر نئوآنتی‌ژن‌ها ارائه دهیم. اگر هر روش قدیمی و جدیدی، از این داده‌ها برای محک زدن پیش‌بینی‌های خود استفاده کند، همکاری و تکرار روش‌های جدید با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی نئوآنتی‌ژن‌ها تاکنون مانند یک جعبه سیاه بوده است. مدلی که ما ارائه داده‌ایم، از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا نخستین مدلی است که این ویژگی‌های موثر را شناسایی می‌کند.

پژوهش‌های بسیاری باید انجام شوند تا تاثیر این مدل را در پیش‌بینی انواع سرطان نشان دهند اما این اکتشافات، گام بزرگی در حوزه پژوهش‌های مربوط به نئوآنتی‌ژن‌ها به شمار می‌روند.

"لیزا باترفیلد"(Lisa Butterfield)، از پژوهشگران این پروژه گفت: این پژوهش می‌تواند ارائه دارو و الگوریتم‌های مربوط به آن را بهبود ببخشد. مدل ما می‌تواند آنتی‌ژن‌های مربوط به هر سرطان و سیستم ایمنی را اولویت‌بندی کند و به ارائه درمان بهتر بیانجامد.

این پژوهش، در مجله "Cell" به چاپ رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرطان دارو نشانگر زیستی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۹۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه

رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ساختمان سازی، بیشترین حوادث کار را در لرستان دارد
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد