Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها- مدیرکل ارشاد استان فارس گفت: با توجه به اطلاعات کاملی که در اختیار اداره ارشاد استان فارس است یارانه رسانه‌های مکتوب پرداخت شده است. - اخبار استانها -

صابر سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، درباره پرداخت یارانه‌ها به رسانه‌های مکتوب استان فارس اظهار داشت: با توجه به اطلاعات کاملی که در اختیار اداره ارشاد استان فارس است یارانه رسانه‌های مکتوب پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به توزیع آگهی‌ها میان رسانه‌های استان فارس گفت: با تصمیم دولت توزیع تمامی آگهی‌ها با افزایش قیمت روبه‌رو شد که ابتدا ادارات دولتی برای این افزایش قیمت مقابله می‌کردند اما با دستور استاندار تمکین کردند و همین مسئله سبب افزایش درآمد رسانه‌های مکتوب استان شد.

مدیرکل ارشاد استان فارس با اشاره به بحث توزیع عادلانه آگهی‌ها میان رسانه‌ها افزود: در طول این مدت نهایت تلاش و اداره مطبوعات استان فارس این بوده که عدالت رعایت شود و توزیع آگهی‌ها براساس عدالت باشد.

سهرابی با اشاره به شفاف بودن فرایند توزیع آگهی‌ها و درآمدها بیان کرد: همه آمارها در پایگاه اداره کل بارگذاری می‌شود و اطلاعات تمامی درآمدها و آگهی‌ها به صورت شفاف در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

رسانه‌های خراسان جنوبی در جهت مهار کرونا فرهنگ سازی کنندارشاد کرمانشاه با "فیک‌نیوز"ها تعامل ندارد/ شناسنامه رسانه‌ها تدوین می‌شودمردم استان سمنان آیین اربعین حسینی را از طریق رسانه‌ها دنبال کنند

وی عنوان کرد: با توجه به گرانی کاغذ وزارت ارشاد نیز تلاش کرد که یارانه‌ها را به موقع پردخت کند و 3 ماهه دوم سال هم اعلام کردند که در حال پرداخت است.

مدیرکل ارشاد استان فارس با اشاره به برنامه‌های این اداره کل درباره تحقق جهش تولید تصریح کرد: بسترسازی برای صدور مجوزهای متنوع فرهنگی و هنری که از قبل آن هم ایجاد شغل می‌شود هم رونقی دوباره در عرصه فرهنگ و هنر ایجاد می‌شود از جمله اقداماتی است که ارشاد در دستور کار داشته است.

سهرابی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و ارشاد هم در اشتغال خانگی و هم رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری رشد چشم‌گیری داشته است گفت: با وجود همه‌گیری ویروس کرونا و محدودیت‌ها برای انجام برخی از فعالیت‌ها اما استقبال برای دریافت مجوزهای فرهنگی و هنری به صورت مستمر ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه در 25 حوزه مجوز صادر می‌شود که امسال صدور مجوزها رشد 40 تا 50 درصدی داشته است، بیان کرد: صدور مجوزها و پروانه‌ها برای فعالیت‌ها و اشتغال خانگی مثل نقاشی در منزل و غیره است که سبب اشتغال زایی برای هنرمندان هم شده است.

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارشاد استان فارس رسانه های مکتوب فرهنگی و هنری رسانه ها آگهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۹۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه نگاری با قدرت تیتر

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دکتر مراد عنادی، تحلیل گر ارشد مسائل سیاسی و رسانه در یادداشتی درباره قدرت تیتر در رسانه ها نوشت: بدون شک مزیت نسبی روزنامه‌ ها در قدرت تیتر آنها نهفته است. گرچه گزارش میدانی ذیل روزنامه نگاری تحقیقی یا خبر تحلیلی و سوژه یابی هوشمندانه همگی ابزار قدرت رسانه های مکتوب محسوب می شوند اما این قدرت تیتر و خلاقیت در تیترزنی جذاب است که همچنان نبض تپنده دنیای روزنامه نگاری به شمار می رود.

به اعتقاد کارشناسان قدرت صدا در رادیو، قدرت تصویر در تلویزیون و سرعت انتشار خبر در فضای مجازی از مزیت های نسبی این رسانه ها هستند که در این بین قدرت تیتر که در نیم تای بالای صفحه یک روزنامه ها درج می شود مزیت نسبی و اختصاصی مطبوعات است.

در دنیای امروزی ممکن است مخاطبان با ذائقه های فست فودی فرصت خواندن همه صفحات روزنامه ها را نداشته باشند اما بدون شک از مخاطبان خاص و وفادار تا مخاطبان عام همگی در نگاه نخست تیتر یک مطبوعات را از نظر می گذرانند و این یعنی دیده شدن.

با این نگاه هر چند با رشد روزافزون رسانه های نوظهور و چالش آنها با رسانه های با قدمت بیشتر از جمله رسانه های مکتوب، از میزان تیراژ یا شمارگان روزنامه ها کاسته شده است اما روزنامه ها با قدرت تیتر یک و فتو تیتر یا همان تیتروعکس همچنان محل توجه مخاطبان و اثرگذاری در فضای رسانه ای هستند.

صرفنظر از قدرت تیتر و به رغم برداشت بعضا تهدید محور از سهم خواهی رسانه های نوظهور مجازی به نظر می رسد رسانه های مکتوب و حتی رادیو وتلویزیون با بهره گیری از بستر فضای مجازی به عنوان فرصت می توانند بر میزان برد و اثرگذاری خود بیافزایند.

در سال های اخیر برخی رسانه های مکتوب با هوشمندی توانسته اند با تولید گزارش های میدانی و تیترهای جذاب که در فضای مجازی به اشتراک گذاشته اند نه تنها خلا کاهش تیراژ را پر کنند که حتی بیشتر دیده شوند و مخاطبان میلیونی پیدا کنند.

با این اوصاف و به رغم این که خرید روزنامه در کیوسک ها یا دکه های فروش مطبوعات رفته رفته جای خود را به پیشخوان روزنامه در فضای مجازی و گوشی همراه علاقمندان داده است اما روزنامه ها همچنان پرفروغ در عرصه رقابت فشرده رسانه ها حضور داشته و در باشگاه رسانه ای و بازیگران جدید آن با قدرت تیتر خودنمایی می کنند.

کد خبر 848172 برچسب‌ها رسانه - خبرگزاری روزنامه

دیگر خبرها

  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی