Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@12:11:50 GMT

رشد سینما حقیقت در بخش مستند

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۹۷۷۰

رشد سینما حقیقت در بخش مستند

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز،  امسال مستندسازان سینمای ایران با ۱۳۸ فیلم مستند بلند متقاضی شرکت در بخش ملی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» شده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته (۷۴ فیلم) بیش از ۸۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این دوره‌ جشنواره ۸۷۱ فیلم مستند متقاضی شرکت در بخش‌های رقابتی ملی چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» شدند که از این تعداد، ۱۳۸ فیلم مستند بلند بوده و نشان از رشد ۸۶ درصدی تولید مستندهای سینمایی در کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایزه بهترین کارگردانی مستند بلند «سینماحقیقت»، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال است. ضمن این که مستندهای بلند در دیگر بخش‌های رقابتی مسابقه ملی جشنواره نظیر بهترین فیلم، جایزه ویژه هیات داوران، جایزه تماشاگران و جوایز فنی هم شانس دریافت جایزه دارند.

اسامی آثار منتخب بخش‌های ملی جشنواره «سینماحقیقت»، نیمه دوم آبان‌ ۹۹ اعلام خواهد شد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذر ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ به صورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/

مجید فاضلی کد خبر: 1076378 برچسب‌ها سینما حقیقت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سینما حقیقت فیلم مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز در «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه

به گزارش قدس آنلاین، جشنواره ولاگ این مدرسه کمک آموزشی با هدف ترویج و تشویق بیشتر دانش‌آموزان به درس خواندن، در این دوره میزبان ولاگ‌‎هایی از دانش‌آموزان سراسر ایران شد. بر این اساس، دانش‌‎آموزان پایه اول تا نهم از یک روز درس خواندن خود با فیلیمومدرسه در قالب اسکول ولاگ (ویدیو درس خواندن)، از خود فیلم گرفته و با انتشار آن در آپارات، در این رویداد شرکت کردند.پ

در بخش آراء مردمی این رویداد هم ۹۷ هزار و ۴۳۱ رأی توسط مردم به ویدیوهای بارگذاری شده، اختصاص پیدا کرد.

میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه در خصوص آثار راه یافته به دومین دوره جشنواره ولاگ، بیان کرد: امسال تعداد شرکت‌کنندگان دو برابر دوره قبل بود و تعداد بینندگان و افرادی که رأی خود را ثبت کردند هم سه برابر شده بود. جریانی که نشان‌دهنده پیوند تکنولوژی با زندگی نسل امروز است و لزوم همراهی بیشتر با این نسل است.
سطح کیفی ولاگ‌های ارسالی هم موضوع دیگری بود که حیدری با اشاره به آن گفت: در بین بیش از ۵۰۰ ولاگ شرکت داده شده در جشنواره، شاید تعداد خیلی کم و انگشت‌شماری از آن‌ها دارای کیفیت مناسب نبودند و بقیه آثار از نظر کیفی در سطح بالایی قرار داشتند.

به گفته مدیر اجرایی فیلیمومدرسه، حضور خود فرد در ویدیو به همراه اجرای خوب و خلاق، داشتن سناریو و داستان در ویدیوها، کادربندی درست، کیفیت بالای ضبط صدا و تدوین با سلیقه و همچنین طراحی کاور مناسب از ملاک‌هایی بودند که در داوری‌ها مورد توجه قرار گرفتند.

همچنین در این دوره به برترین ولاگ سال در دو بخش انتخاب داوران و رأی مردمی، به هر کدام ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق گرفت و به بهترین اجرا و خلاقانه‌ترین ولاگ هم در هر بخش ۵ میلیون تومان اختصاص پیدا کرد.

برگزیدگان و شرکت‌کنندگان دومین دوره جشنواره ولاگ‌‏، از شمال تا جنوب کشور را شامل می‌شدند. اسامی این برگزیدگان نیز به این شرح است: علی ایمانی از گرگان، جایزه نفر اول انتخاب داوران، ابوالفضل حسن زاده از تهران جایزه نفر اول آراء مردمی، نیما فنی‌اصل از بوشهر، جایزه بهترین اجرا، فرید بیات از تهران، جایزه خلاقیت.

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز در «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه
  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟