Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روزهای گذشته با برگزاری نخستین مناظره بین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی این کشور و جو بایدن رقیب دموکرات او و همچنین ابتلای نامزد جمهوریخواهان به ویروس کرونا فراز و نشیب‌های زیادی داشته است؛ در یکی از آخرین تحولات کارزار جو بایدن با تاخیر یک هفته ای زمان دو مناظره باقی مانده مخالفت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل دونالد ترامپ نیز برگزاری مناظره «مجازی» را رد کرده است. به این ترتیب به نظر می رسد دومین مناظره نامزدهای راهیابی به کاخ سفید روز ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) در شهر میامی در ایالت فلوریدا برگزار نخواهد شد. از سوی دیگر ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا و انتقال او به بیمارستان هفته گذشته کارزار انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را تحت الشعاع قرار داد. هر چند رئیس جمهوری کنونی آمریکا از بیمارستان مرخص شده است و قصد دارد بار دیگر در گردهمایی های انتخاباتی حضور پیدا کند اما ابتلای او به بیماری «کووید ۱۹» و حواشی آن از جمله حضور بدون ماسک دونالد ترامپ در بالکن کاخ سفید در روزهای گذشته در صدر اخبار ایالات متحده بود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «شان کانلی» پزشک کاخ سفید می‌گوید که رئیس جمهوری آمریکا در معرض خطر انتقال کووید_۱۹ به دیگر افراد نبوده و بیماری او مسری نیست.

طبق گزارش شبکه تلویزیونی «ب.اف.ام» فرانسه، او بامداد یکشنبه اعلام کرد که طبق معیارهای مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده، «دونالد ترامپ» می‌تواند به صورت امن از قرنطینه خارج شود.

چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه با چند صد نفر از طرفداران خود در کاخ سفید گفت و گو کرد؛ او امیدوار است که در کمتر از چهار هفته مانده به انتخابات، مبارزات انتخاباتی را از سر بگیرد.

او به طرفداران خود که کلاه‌های قرمز با عنوان «آمریکا را دوباره سرافراز می‌کنیم» بر سر داشتند، گفت: «من خوبم.»

ترامپ که همانند بیشتر هواداران بدون ماسک‌اش که بر روی چمن‌های کاخ سفید در ضلع جنوبی محوطه کاخ جمع شده بودند، حتی ماسکی هم به دست نداشت، در خصوص ویروس کرونا که موارد چشمگیر ابتلا به بیماری کووید_۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن یکی از اصلی‌ترین عوامل در کاهش مقبولیت او در میان مردم آمریکا شد، این اطمینان را به هوادارانش داد که ویروس از بین می‌رود و حتی این که در حال از بین رفتن است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ترامپ خطاب به هوادارانش گفت: من می‌خواهم شما بدانید که مردم ما در حال شکست دادن این ویروس وحشتناک چینی است. ما روش‌های درمانی و دارویی قدرتمندی تولید می‌کنیم. بیماران را درمان و بهبود پیدا می‌کنیم و واکسن خیلی سریع خواهد آمد.

همچنین به گزارش روز یکشنبه روزنامه «لو پاریزین» فرانسه، این اظهارات در حالی مطرح شد که دو نشست انتخاباتی برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده است. این علاوه بر سخنرانی روز دوشنبه در فلوریداست؛ یک نشست روز سه‌شنبه در پنسیلوانیا و دیگری در ایالت آیوواست که روز چهارشنبه برگزار خواهد شد. از این رو نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا به طور فعال مبارزات انتخاباتی خود را از سر می‌گیرد.

 روزنامه لو پاریزین فرانسه با اشاره به توئیت روز شنبه جو بایدن رقیب دمکرات ترامپ در انتخابات پیش رو مبنی بر فوت بیش از ۲۱۳ هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا نوشت: معاون «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا که هم‌اینک بر اساس نظرسنجی‌ها، ۱۰ امتیاز جلوتر است به مبارزات انتخاباتی خود با سرعت ادامه می‌دهد.

این روزنامه فرانسوی تصریح کرد: نگرانی‌ها در اردوگاه جمهوری خواهان بیش از پیش محسوس است. برخی از شخصیت‌های برجسته آشکارا از توسعه کارزار انتخاباتی نگران هستند. «تد کروز» سناتور جمهوری خواه هشدار داد: اگر مردم در روز انتخابات عصبانی باشند، ما کاخ سفید و هر دو مجلس را از دست خواهیم داد. این می تواند یک حمام خون باشد.

این سناتور جمهوری خواه آمریکا در مصاحبه ای با شبکه سی ان بی سی گفته که در صورت شکست جمهوری خواهان در انتخابات پیش رو، احتمال راه افتادن حمام خون در آمریکا وجود دارد.

رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز شنبه در شرایطی دنبال شد که ترامپ، دموکرات‌ها را به سوسیالیسم و چپ افراطی چسباند و طرف مقابل هم او را بالاترین خطر نامید.

اما در سوی دیگر، بایدن روز شنبه در اری ، پایتخت پنسیلوانیا یکی از مناطق مهم رقابت انتخاباتی حضور یافت. این شهر در سال ۲۰۱۲ بلیط پیروزی اوباما- بایدن با ۱۶ امتیاز بود اما در سال ۲۰۱۶ با ۲ امتیاز ترامپ پیش افتاد.

از روز ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) تا ۶  اکتبر (۱۵ مهر) شش نظرسنجی ملی از سوی موسسات افکارسنجی و رسانه های آمریکا انجام شده است. نتیجه همه این نظرسنجی ها از پیشتازی جو بایدن حکایت دارد اما درصد اختلاف او با دونالد ترامپ در این نظرسنجی ها متفاوت است. جو بایدن در نظرسنجی «سی ان ان» ۱۶ درصد بیشتر از دونالد ترامپ محبوبیت دارد. ۵۷ درصد رای دهندگان در این نظرسنجی متمایل به جو بایدن و ۴۱ درصد متمایل به دونالد ترامپ بودند.

در مقابل در نظرسنجی موسسه «هریس» جو بایدن تنها هفت درصد بیشتر از دونالد ترامپ حمایت رای دهندگان احتمالی را کسب کرده است. نامزد دموکرات ها در این نظرسنجی با ۴۷ درصد از دونالد ترامپ با ۴۰ درصد پیش افتاده است.

در نظرسنجی مشترک شبکه «ان بی سی» و روزنامه «وال استریت ژورنال» پیشتازی جو بایدن ۱۴ درصد است. او در این نظرسنجی ۵۳ درصد محبوبیت دارد. این در حالی است که میزان محبوبیت نامزد جمهوریخواهان در این نظرسنجی مشترک تنها ۳۹ درصد است.

نتیجه نظرسنجی موسسه «راسموسن» از پیشتازی ۱۲ درصدی جو بایدن حکایت دارد. نامزد دموکرات ها در این نظرسنجی حمایت ۵۲ درصد رای دهندگان احتمالی را کسب کرده و در مقابل دونالد ترامپ حمایت ۴۰ درصد آنها را به دست آورده است.

در نظرسنجی موسسه «یوگاو» که با همکاری نشریه «اکونومیست» انجام شده است جو بایدن حمایت ۵۱ درصد و دونالد ترامپ ۴۲ درصد از رای دهندگان احتمالی را کسب کرده اند. به این ترتیب جو بایدن در این نظرسنجی ۹ درصد از رقیب جمهوریخواه خود رای بیشتری دارد.

در نهایت در نظرسنجی شبکه «فاکس نیوز» نیز جو بایدن ۱۰ درصد از دونالد ترامپ پیش افتاده است. نامزد دموکرات ها در این نظرسنجی ۵۳ درصد محبوبیت دارد و رقیب جمهوریخواه او از حمایت ۴۳ درصد از رای دهندگان احتمالی برخوردار است.

میانگین این ۶ نظرسنجی نشان می دهد که ۵۲ درصد رای دهندگان احتمالی از جو بایدن حمایت می کنند و ۴۱ درصد آنها نیز رئیس جمهوری کنونی آمریکا را به رقیب دموکرات او ترجیح می دهند.

یورونیوز می‌نویسد: اما در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آرای عمومی و پیشتازی یکی از نامزدها در سطح ملی تعیین کننده نیست. در اغلب ایالت ها هر کدام از نامزدها که بیشترین رای را در آن ایالت به دست آورد آرای الکترال آن ایالت را نیز کسب می کند. به این ترتیب هر کدام از نامزدها که بتواند اکثریت آراء را در کالج الکترال (۲۷۰ رای) به دست آورد پیروز انتخابات خواهد بود.

این امر به این معنا است که نتیجه نظرسنجی ها در ایالت های کلیدی یا همان ایالت هایی که رقابت بین دو نامزد فشرده است اهمیت زیادی خواهد داشت.

برچسب‌ها کرونا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا کاخ سفید جو بایدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا کاخ سفید جو بایدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کرونا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا کاخ سفید جو بایدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اخبار کنکور انتخابات ریاست جمهوری رای دهندگان احتمالی دونالد ترامپ جمهوری آمریکا ایالات متحده ویروس کرونا رئیس جمهوری نظرسنجی ها دموکرات ها روز شنبه کاخ سفید جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد

لاوروف گفت، احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در ایالات متحده، روسیه را دشمن می‌دانند و بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تلاش خواهند کرد تا روسیه را شکست دهند.

به گزارش ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی بوسنیایی ATV گفت: «به‌زودی انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده برگزار خواهد شد. هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد. رویکرد گروهی ممکن است سخت و گروه دیگری حتی سخت‌تر باشد، اما در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمی‌کند.»

لاوروف ادامه داد: «برای هر دو، مهم نیست که چه کسی در انتخابات پیروز می‌شود، ما در کل دشمن هستیم. اینکه ما دشمن باشیم یا نیروی متخاصم فرقی نمی‌کند. اما "شکست استراتژیک" که آنها می‌گویند باید به روسیه تحمیل شود، هدف تشکیلات آمریکایی است.»

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: «همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به سوال مشابهی گفت، ما آماده خواهیم بود تا با هر کسی که مردم آمریکا انتخاب کنند، کار کنیم، مشروط بر اینکه تمایل متقابل وجود داشته باشد.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی کاندیداهای اصلی این انتخابات هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نظرسنجی‌ها چه در مورد بایدن می‌گویند؟
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد