Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «فواد ایزدی» روز یکشنبه در نشست تخصصی تاثیر آمریکا بر تحولات منطقه‌ای و بین المللی افزود: «جو بایدن» درچند روز گذشته از نظر آمار در نظرسنجی از ترامپ جلوتر بوده و در صورتی که این روند ادامه داشته باشد، ترامپ برای اینکه در کاخ سفید باقی بماند، راهکارش این است انتخابات را به سمت کشمکش و دعوا بکشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا قانون اساسی آمریکا این امکان را به رییس جمهوری می‌دهد که رای کمتری بیاورد ولی در انتخابات پیروز شود. اما سوال اینجاست که چرا ترامپ با استفاده از گزینه تقلب می‌تواند در کاخ سفید باقی بماند؟

استاد گروه مطالعات آمریکا دانشگاه تهران با اشاره به تفاوت میان انتخابات ریاست جمهوری ایران و آمریکا تصریح کرد: در ساختار سیاسی آمریکا برگزاری انتخابات برای ریاست جمهوری دیده نشده است در حالی که در ایران اگر مردم برای انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق رای نیایند، عملا انتخابات انجام نشده است. اما در آمریکا اگر مردم در انتخابات مشارکت نکنند،   مشکل ساز نخواهد بود زیرا طبق قانون اساسی آمریکا، فرمانداران ایالتهای آمریکا، اسامی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا معرفی می‌کنند و  آنها نیز رییس جمهوری را انتخاب خواهند کرد.

ایزدی ادامه داد:‌ از این ۵۰ ایالت، ۲۶ ایالت آمریکا جمهوری خواه و طرفدار ترامپ هستند و ۲۳ ایالت نیز دموکرات و یک ایالت نیز آرای مساوی دارد که آرا همه  ایالت‌ها نقش مهمی در انتخاب رییس جمهور آمریکا خواهد داشت. بر همین اساس طبق قانون اساسی آمریکا ترامپ می‌تواند در انتخابات شکست خورده ولی در کاخ سفید باقی بماند.

کارشناس مسائل آمریکا افزود: البته مسیر دومی نیز هست که می‌تواند برای باقی ماندن ترامپ در کاخ سفید کمک کننده باشد اینکه اگر تعداد آرای رییس جمهوری به عدد ۲۷۰ رای الکترا (مجمع گزینندگان) نرسید، مجلس نمایندگان رییس جمهوری را انتخاب می‌کند. حال سوال اینجاست که اگر میان دو نامزد ریاست جمهوری دعوا شود، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

ایزدی عنوان کرد: در صورت دعوای میان دو نامزد به مانند آنچه درسال ۲۰۰۰ بین جرج بوش پسر و ال‌گور رخ داد، دادگاه عالی باید در این باره نظر بدهد که از جمع ۹ قاضی فعلی، سه قاضی جمهوری خواه هستند که یعنی هم اکنون یک سوم آرا را ترامپ دارد که در اینجا هم فضا به سود ترامپ است.

استاد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه از ۹ ایالتی هم که رای خاکستری دارند، ‌هشت ایالت جمهوری خواه هستند، یادآور شد:‌ در صورتی که در یک ایالتی ادعای تقلب و دعوا شود،   آن ایالت می‌تواند فرد مورد نظر خود را انتخاب کرده و معرفی کند که در اینجا هم از نظر قانون ایالتی به سود ترامپ است. البته ادعای تقلب زمانی می‌تواند از سوی ترامپ مطرح شود که فاصله آرای او با رقیب نزدیک باشد در غیر این صورت استفاده از این روش سخت خواهد بود.

ادامه دارد...

برچسب‌ها انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا کاخ سفید جو بایدن تقلب ترامپ پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا کاخ سفید جو بایدن تقلب ترامپ انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا کاخ سفید جو بایدن تقلب ترامپ اخبار کنکور ریاست جمهوری رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۰۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد

یک روزنامه انگلیسی نوشت دونالد ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین به صورت مسالمت‌آمیز طرح مفصلی دارد، اما تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بارها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشورهای عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفت‌وگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • تست هوش ریاضی: تعداد تخم مرغ‌های باقی مانده چند عدد است؟
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار | کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار/ کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد