Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@20:36:08 GMT

طالبان مسئول شکست مذاکرات بین افغانی است

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۰۲۶۰

طالبان مسئول شکست مذاکرات بین افغانی است

معاون دوم رئیس جمهور افغانستان در اظهاراتی طالبان را به شکست مذاکرات بین افغانی متهم کرد.

خبرگزاری میزان-  «سرور دانش» معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان،  در اظهاراتی گفت: طالبان مذاکرات فعلی میان دولت و این گروه را به بن‌بست کشانده اند.

دانش در یک برنامه در دادستانی کل افغانستان گفت که طالبان با اصرار بی‌جا روی بعضی موضوعات در «طرز کار مذاکرات» این روند را به بن‌بست کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذشت حدود یک ماه از آغاز مذاکرات طرفین در دوحه قطر، هنوز هیات‌های مذاکره کننده نتوانستند روی طرز کار مذاکرات به توافق برسند.

پیش از این گفته شده بود که طالبان اصرار دارند که تنها فقه حنفی و موافقتنامه طالبان و آمریکا در این روند مبنای حل اختلافات باشد اما دولت در مقابل بر در نظر گرفتن فقه جعفری و اعلامیه مشترک آمریکا و دولت نیز اصرار دارد.

در هفته گذشته اعلام شد که هیات دولت راه‌های جایگزین را پیشنهاد کرده اما طالبان همچنان بر خواست خود تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان صلاحیت تصمیم‌گیری نهایی را ندارد صلح طالبان و آمریکا و شکست در تامین امنیت افغانستان مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه نمایشی است کابل و طالبان درباره دستورالعمل نشست بین‌الافغانی توافق کردند

سرور دانش در صحبت های امروز خود گفت که دولت به طالبان پیشنهاد کرده که مبنای حل اختلافات، قرآن، سنت و شریعت قرار گیرد اما طالبان همچنان بر موافقنامه این گروه با آمریکا اصرار دارد.

/انتهای پیام/

مهر

برچسب ها: طالبان مذاکرات بین الافغانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طالبان مذاکرات بین الافغانی مذاکرات بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۰۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان

حسین ابراهیم طاها دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در اجلاس عمومی این سازمان با اشاره به افغانستان گفت سازمان همکاری اسلامی تعامل خود با طالبان را در چارچوب رویکرد بشردوستانه و گفتگوی سازنده ادامه می‌دهد.

وی در ادامه نیز از کشورهای عضو خواست تا از طریق صندوق امانی بشردوستانه افغانستان که تحت نظارت و مدیریت بانک توسعه اسلامی قرار دارد به تلاش‌های بشردوستانه سازمان همکاری اسلامی در افغانستان کمک کنند.

پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی عنوان «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» از 4 تا 5 می (15 تا 16 اردیبهشت) در گامبیا در حال برگزاری است.

گفتنی است «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز به همراه هیئتی به نمایندگی از هیئت حاکمه افغانستان در این اجلاس شرکت کرده است.

به گفته بلخی، هیئت طالبان قرار است در حاشیه این دیدار با مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو پیرامون مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • وقوع انفجار در کابل
  • تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳