Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، آزمون جامع مهارت آموزان (اصلح) را اساسی‌ترین مولفه کیفیت بخشی به تامین منابع انسانی در آموزش و پرورش دانست.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رضا کچوئیان، با اشاره به احساس مسئولیت مسئولان و استادان دانشگاه فرهنگیان نسبت به محقق شدن اهداف یادگیری‌های آموزشی در مهارت آموزان بر اساس برنامه‌های درسی از پیش تعیین شده، اظهار کرد: سنجش و ارزیابی صحیح و مطلوب مهارت آموزان متقاضی فعالیت در آموزش و پرورش در حیطه‌های مختلف دانش، نگرش، مهارت و قضاوت درست در خصوص هر یک از این اهداف از جمله مهم‌ترین اجزای فرایند یاددهی، یادگیری به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برگزاری آزمون جامع مهارت آموزان را گامی مهم در راستای ارزیابی آموخته‌های فراگیران دانست و گفت: این ارزیابی زمانی اثر بخش و پایدار است که مجموعه سوالات هر آزمون بر اساس معیارهای صحیح علمی و استاندارد تهیه شده باشد.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر تلاش درخور توجه کارکنان مرکز سنجش دانشگاه فرهنگیان، در راستای طراحی سوالات آزمون اصلح آذر ماه سال جاری، تصریح کرد: بهره مندی و استفاده این مرکز از استادان مجرب و متخصصان فن برای تهیه و تنظیم سوالات آزمون برابر با رعایت همه حیطه‌های شناختی با تلاش و کوشش مستمر در حال انجام است.

کچوئیان، برگزاری آزمون جامع مهارت آموزان را آخرین حلقه از حلقه‌های سنجش و ارزیابی مطلوب مهارت آموزان دانست و ادامه داد: این آزمون گام آخر به منظور اندازه‌گیری سطح یادگیری مهارت آموزان متقاضی ورود به آموزش و پرورش در هر یک از حیطه‌های دانش، نگرش و مهارت با هدف اخذ تصمیم‌گیری نهایی درباره آموخته‌ها، دانش، مهارت معلمی و در نهایت قضاوت ارزشی پیرامون این افراد به منظور ورود به نظام آموزش و پرورش کشور است.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه فرهنگیان، برگزاری آزمون جامع مهارت آموزان را سنجش پایانی عملکرد مهارت آموزان و میزان یادگیری آنها در حیطه‌های مختلف یادگیری و مقایسه نتایج حاصل با اهداف آموزشی از پیش تعیین شده اعلام کرد و افزود: نتایج کسب شده بیانگر میزان دستیابی مدرسان به فعالیت‌های آموزشی مثبت در مهارت آموزان و همچنین تلاش مهارت آموزان برای رسیدن به نتایج مطلوب است.

این مقام مسئول با اشاره به ارزشیابی که جزئی لاینفک از نگرش سیستماتیک به آموزش و یادگیری و ذکر و با معرفی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش به عنوان کلید طلایی بهبود کیفیت و بهره وری سازمانی، اظهار کرد: فعالیت سنجش و ارزیابی فقط یک بار پس از اجرای برنامه‌های آموزشی صورت نمی‌گیرد. بلکه انجام این مهم در طول خدمت به طور مستمر به منظور تطبیق عملکرد نیروی انسانی خلاق و پویا با اهداف پیش رو لازم و ضروری است.

دبیر شورای تخصصی نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در خصوص جایگاه ویژه ارزیابی و سنجش در هر برنامه آموزشی، خاطر نشان کرد: کلیه فعالیت‌ها و فرآیندهای آموزشی مهارت آموزان تحت تأثیر آزمون جامع آذرماه سال جاری است.

وی با بیان اینکه آموزش به خودی خود باعث افزایش بهره‌وری نیروی انسانی نیست، اضافه کرد: تعیین اثر بخشی آموزش‌ها فرآیندی پیچیده و مستلزم به کارگیری تکنیک‌های آزمون و سنجش است.

کچوئیان، خطاب به مهارت آموزان متقاضی شرکت در آزمون جامع آذرماه سال جاری، گفت: طی روزهای آتی، جزئیات بیشتر در خصوص آزمون جامع مهارت آموزان ورودی سال ۱۳۹۸ و سنوات گذشته در قالب اخبار، مصاحبه‌ها و اطلاعیه‌های مرتبط به اطلاع مدیران امور پردیس‌های استان، پردیس‌ها و مراکز، اعضای هیأت علمی، مدرسان و مهارت آموزان مشمول خواهد رسید.

کد خبر 449275

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان آزمون آذر ماه مهارت آموزی نیروی انسانی دانشجو آموزش و پرورش معلمان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آزمون جامع مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان برگزاری آزمون آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است

عبدالحسین خسروپناه،  امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می توان به جرئت گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شرایط برگزاری کنکور نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر است
  • شرایط برگزاری آزمون سراسری نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر است
  • دستگیری ۴ متخلف آزمون سراسری و برگزاری آزمون مجدد در زیرکوه
  • عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • کنکوری ها گول کانال های سوال‌فروش را نخورید