Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:59:10 GMT

هشت درصد دانش‌آموزان خلخالی چاق هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۰۴۳۹

هشت درصد دانش‌آموزان خلخالی چاق هستند

پرویز وکیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین چاقی و اضافه وزن دانش‌آموزان گروه سنی ۵ تا ۱۸ ساله خلخال در مقایسه با میانگین درصد چاقی دانش‌آموزان کشور که ۱۸ درصد می‌باشد، ۱۰ درصد پایین‌تر است.

وی از اجرای طرح ملی کوچ (کنترل وزن و چاقی) دانش‌آموزان از ابتدای مهرماه امسال در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح از آموزش و پرورش مناطق سه‌گانه خلخال ،شاهرود و خورش‌رستم ، مشارکت ۹ اداره ، نهاد و ارگان دولتی با همکاری دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی این شهرستان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: از اهدف مهم اجرای طرح کوچ در سطح کشور توقف روند روبه رشد پدیده چاقی و اضافه وزن دانش‌آموزان تا پایان سال ۱۴۰۴ است.

وکیلی با بیان اهمیت اجرای این طرح در کنترل چاقی و اضافه وزن دانش‌آموزان در جهت پیشگیری از عوارض اضافه وزن در بین جمعیت دانش‌آموزی گفت: نبود امکانات اجرای این طرح از جمله ترازوی دیجیتال و امکانات سنجش قدر در مدارس همراه با تعطیلی اخیر اعلام شده ناشی از کرونا از جمله موانع سر راه اجرای این طرح است.

معاون دانشکده علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت خلخال با بیان اینکه پدیده چاقی و اضافه وزن در بین اقشار مختلف جامعه تنها مختص جامعه دانش‌آموزی نیست، افزود: شیوع بیماری کرونا موجب چاقی و افزایش وزن نوجوانان و جوانان بویژه قشر دانش‌آموزی در این شهرستان شده است.

وی اظهارداشت: بر اساس بررسی‌های قبلی صورت گرفته از بین جمعیت دانش‌آموزی  ۱۵ هزار نفری خلخال در سال ۹۸  و پیش از اجرای طرح ملی کوچ از سوی دانشکده علوم پزشکی این شهرستان حاکی از این وقعیت است که بخشی از این جامعه دچار عارضه چاقی شده و یا اضافه وزن دارند که ماندن در خانه ،کم‌تحرکی، بی‌توجهی به ورزش روزانه و تغذیه نامناسب از جمله عوامل مهم در بروز این مشکل بوده است.

وی با بیان اینکه چاقی و داشتن اضافه وزن در سنین پایین از جمله نوجوانی و جوانی می‌تواند فرد را دچار عارضه‌های مختلف در سنین بالا کند، افزود: انتظار از آموزش و پرورش منطقه برنامه‌ریزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و پیشگیری از چاقی و کم‌تحرکی در جمعیت رو به رشد جامعه است.

وی گفت: با توجه به صدور مجوز فعالیت‌های سالن‌های ورزشی در اختیار آموزش و پرورش با رعایت موارد پیشگیرانه از کرونا و پروتکل‌های بهداشتی مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی وجود سالن‌های ورزشی متعدد در شهر خلخال می‌تواند زمینه مناسبی برای حضور دانش‌آموزان در این اماکن ورزشی و جبران کم‌تحرکی ماه‌های گذشته جمعیت دانش‌آموزی باشد.

وکیلی با بیان اینکه فرهنگ استفاده از غذاهای فست‌فود و تنقلات روزانه در بین جمعیت نوجوان وجوان نیز از عوامل چاقی و اضافه وزن این قشر از جمعیت جامعه خلخال است ، افزود: خانواده نقش بسیار مهمی در ترویج تغذیه سالم فرزندان دارد.

 

برچسب‌ها خلخال استان اردبیل چاقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال استان اردبیل چاقی خلخال استان اردبیل چاقی اخبار کنکور چاقی و اضافه وزن دانش آموزان دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۰۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به ۲۱ رشته قنات

 ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه درپی صدور هشدار سطح نارنجی همه دستگاه‌ها در آماده باش بودند، گفت: خسارات این بارندگی‌ها کم بود و بیشترین خسارات در بخش راه، بد لیل گستردگی بارش‌ها گزارش شده است ودر بخش کشاورزی هم فراخوان داده شده تا کشاورزان و باغداران نسبت به مستندسازی اولیه خسارات اقدام کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر  بارندگی اخیر به ۲۱ رشته قنات  خسارت زده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اضافه کرد: در بخش منابع طبیعی هم ۲ هزارو ۲۰۰ سازه آبی و خاکی داشته ایم که ۳۰ درصد از این سازه‌ها آبگیری کامل شده که برای تغذیه سفره‌های زیرزمینی از این آب‌ها استفاده می‌شود. 

ملک زاده ضمن تشکر از خدمات ۴۹۰ تیم خدماتی در دستگاه‌ها وتلاش ۲۵۰ تیم جهادی در کنار این تیم‌ها اضافه کرد: با تمرین‌ها ومانور‌های گوناگون و استفاده از تجربیات بارندگی‌های قبلی خوشبختانه میزان خسارات نسبت به بارندگی‌های قبلی کمتر بوده و حتی در این بارندگی در برخی نقاط ضعف‌ها نیز احصا شده تا رفع شوند و در بارندگی‌های بعدی دیگر شاهد این نقاط ضعف نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به ۲۱ رشته قنات
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل
  • کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند
  • کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند