Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@00:27:51 GMT

کرونا و رفتار‌های وسواس گونه

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۰۵۶۴

کرونا و رفتار‌های وسواس گونه

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهرناز اسکندری
معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان بوشهر با گرامیداشت هفته سلامت روان بیان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند برای پیشگیری از نگرانی و اضطراب ناشی از کرونا در تماس با شماره تلفن ۱۴۸۰، رایگان با متخصصان و روانشناسان مشورت کنند و از نظر تخصصی آنان بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه سلامت روان، ارزشمندترین سرمایه انسانی و اجتماعی هر کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: سلامت روان انسان به صورت شبکه‌ای و فرابخشی است و حفظ و تامین آن به مشارکت همه افراد جامعه و سازمان‌ها و نهاد‌ها نیاز دارد.

معاون اداره کل بهزیستی بوشهر افزود: سلامت روان نقش مهمی در پیشگیری از آسیب اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی دارد و بستری برای رشد و کمال انسان و ایجاد جامعه سالم فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید

با کسب اطلاعات صحیح، اضطراب از کرونا را کاهش دهیم

اسکندری، بهزیستی را متولی اصلی سلامت اجتماعی در کشور عنوان کرد که با رویکرد پیشگیرانه، برنامه‌هایی مانند آموزش پیش از ازدواج، آموزش زندگی خانوادگی، مهارت‌های زندگی و خدمات مشاوره حضوری و تلفنی را در دست اجرا دارد.

او گفت: با توجه به همه‌گیری کرونا بهزیستی برنامه‌ها و آموزش‌های خود را به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می‌کند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا وسواس اضطراب سلامت روان سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۰۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و گفت: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند