Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@15:30:58 GMT

نامگذاری خیابانی در پایتخت به نام استاد شجریان

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۰۷۱۱

نامگذاری خیابانی در پایتخت به نام استاد شجریان


به گزارش تابناک به نقل از مهر، محسن هاشمی، در ابتدای دویست و چهل و یکمین جلسه شورای شهر در نطق پیش از دستور خود با عرض تسلیت به مناسبت در گذشت استاد شجریان، اظهار داشت: در تاریخ هنر ایران، استاد شجریان، شاید بیش از هر هنرمند دیگری مورد تکریم و تجلیل مردم قرار گرفت و این قدرشناسی در زمان درگذشت وی، به اوج رسید و میلیون‌ها تن از شهروندان ایرانی، از روش‌های گوناگون مراتب همدردی و تاسف خود را از این فقدان ابراز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، دلیل اصلی این پایگاه عمیق مردمی، به ویژه در درون نخبگان جامعه را تاثیر ماندگار استاد شجریان بر حفظ اصالت و ترویج موسیقی و هنر ایرانی دانست و اظهار داشت: تاثیر استاد شجریان تنها در حوزه آواز منحصر نمی‌شود و ایشان در ابعاد مختلف موسیقی، از ابداع سازهای جدید تا معرفی موسیقی ایرانی به جهان، نقش بی بدیلی ایفا کردند و با تربیت شاگردانی پرشمار، مکتب شجریان را به عنوان اصیل‌ترین موسیقی موجود ایرانی بنیان نهادند.

هاشمی، بروز و ظهور کم نظیر همدردی عمومی نسبت به فقدان استاد شجریان در فضای مجازی، را نشان دهنده ظرفیت بالای جامعه برای درک هنر اصیل و متعالی ایرانی-اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: شاید ابزار دیگری مانند موسیقی اصیل نتواند از ارزش‌ها و میراث فرهنگی ما در برابر پوچ گرایی و سطحی گرایی فرهنگی صیانت کند.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: استاد شجریان هنرمندی بود که با آزادگی و عزت نفس، از بسیاری از امکانات و تسهیلات گذشت تا بتواند استقلال و هویت فکری و فرهنگی خود را حفظ کند، همانگونه که بارها عنوان کرد، خود را سیاسی نمی‌دانست و از حوزه سیاست گریزان بود و جفا است که در حمایت یا مخالفت‌های سیاسی، این میراث بزرگ فرهنگی و هنری ایران دستاویز قرار گیرد.

وی افزود: شجریان قاری قرآنی برجسته، خوشنویسی با استعداد، نقاشی خوش ذوق، ساز سازی مبدع بود و آثار ماندگارش در صدا، برای نسل‌ها میراث ملی ایرانیان خواهد بود.

هاشمی گفت: از رسانه ملی می‌خواهیم که به کم لطفی در مورد این هنرمند برجسته خاتمه دهد و با پخش نوای آسمانی ربنا، که حتی به گواهی صاحب نظران در کشورهای عرب زبان جهان اسلام نیز نظیر این مناجات قرآنی، تاکنون خلق نشده است، تسکینی بر دل دردمند دوستداران ایشان باشد.

وی افزود: مکاتبات لازم درباره اجرای مصوبه شورا جهت نامگذاری خیابان به نام استاد شجریان صورت گرفته و به زودی توسط شهرداری اجرا خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 علی قربانی محمدرضا شجریان جریمه کرونایی محسن هاشمی نامگذاری خیابان شجریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 علی قربانی محمدرضا شجریان جریمه کرونایی استاد شجریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۰۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جنجالی درباره همایون شجریان و سحر دولتشاهی

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

خبر تازه درباره زوج جذاب همایون شجریان و سحر دولتشاهی 

از سیل برزیل تا اعتراضات ضداسرائیلی


ایده‌های از مد افتاده در دکوراسیون داخلی


این صبحانه‌ها معجزه‌گر لاغری هستند


حضور غافلگیرکننده مادر ایلان ماسک در هفته مد نیویورک


یکی از موثرترین کارها برای کاهش وزن


قیمت باورنکردنی خانه در نیم قرن پیش در سال ۱۳۵۳


سلفی خندان هوتن شکیبا در پشت صحنه مهمونی


فال روزانه دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳


منتظر بازگشت موج جدید سرما به این مناطق باشید
خبر خوش برای زنان که باید جدی‌اش گرفت

اقدام تازه و غافلگیرکننده امیر تتلو در زندان


پوستر جنجالی با موضوع ممنوعیت ورود زنان به استادیوم


مادرِ سنگدلِ دیانای ۱۱ساله دستگیر شد


عکسی که پرویز پرستویی از پسر و نوه‌اش منتشر کرد


تصویری از استراحت ظریف با پتوی گلبافت در هواپیما!


تیپ متفاوت بازیگر محبوب سریال پوست شیر


کنایه معنادار آذری جهرمی به زاکانی و رئیسی


کشف حیرت‌انگیز یک شهاب‌سنگ در لرستان


عکس زیرخاکی از کودکی لیلا حاتمی و لیلی رشیدی

دیگر خبرها

  • تحلیل و پخش موسیقی ایرانی رویکرد برنامه «نیستان»
  • هنری که لاکچری شده!
  • جای خالی «عیسی قلی‌پور» همیشه احساس می‌شود/ تشییع «بخشی» در زیر باران و درسی که مردم به مدیران فرهنگی دادند
  • خبر جنجالی درباره همایون شجریان و سحر دولتشاهی
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد
  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • آلبوم «عشق ناباور» آماده شد
  • «عشق ناباور» با رهنمودهایی از محمدرضا لطفی شنیدنی شد
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • مقهور فریب حاشیه‌سازی‌های دشمن درباره کشف حجاب نشویم