Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با مسئولان کمرگ و بازدید از  اداره کل گمرک استان مرکزی اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال و به سبب اینکه استان مرکزی صنعتی بوده، علت طولانی شدن ترخیص کالا‌ها را که نیاز اساسی کارخانه‌ها بوده، در این بازدید جویا شدیم.
وی بیان کرد: در این بازدید با ۱۵ هزار تن کالا دپو شده که برخی نیاز و مواد اولیه واحد‌های تولیدی بوده، مواجه شدیم که به مدت ۲ تا ۶ ماه دپو شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این میزان از کالای دپو شده آمار یک در هزار کالاهای دپو شده در گمرکات کشور است که اگر آزاد شود بخشی از تحریم‌های داخلی حل خواهد شد، در حالی که همه مشکلات مربوط به تحریم‌های خارجی نیست.
آصفری خاطرنشان کرد: طی بررسی صورت گرفته بانک مرکزی مقصر اصلی دپو شدن این کالاها بوده که این مسئله نیازمند بازنگری و اتخاذ تصمیمات درست است.
وی بیان کرد: بسیاری از این کالاها که مواد اولیه هستند، بدون دریافت ارز دولتی وارد شدند اما بانک مرکزی دستور توقف آنها داده و کارخانه‌ها نیز ظرفیت تولید و اشتغال را کاهش دادند که این اتفاق نمونه خودتحریمی در کشور است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بانک مرکزی نمی‌تواند گره گشای مشکلات تولید باشد حداقل گره کور ایجاد نکند؛ اگر ارز دولتی نمی‌دهد، تولیدکنندگانی که با ارز آزاد اقدام به واردات کالاهای اساسی تولید کردند را حمایت و دستور ترخیص کالاها را صادر کند.
آصفری بیان کرد: بانک مرکزی نباید در سال جهش تولید در مسیر توسعه بیش از این مانع‌تراشی کند.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی گمرک اراک بانک مرکزی دپو شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید

معاون بانک مرکزی گفت: برات الکترونیک ابزار قدرتمند تامین مالی تولید در زمان سیاستهای انقباضی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهران محرمیان معاون بانک مرکزی در مراسم رونمایی از برات الکترونیک در وزارت اقتصاد، گفت: در راستای برنامه کنترل تورم از طریق کنترل مقداری ترازنامه بانکها مدیریت خلق نقدینگی در دستور کار قرار گرفته است.

محرمیان افزود: گفت: یگ‌نگرانی در این مسیر موضوع تامین مالی تولید است. پروژه برات الکترونیکی در زمان سیاستهای انقباضی پول به عنوان یک ابزار بسیار کارا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود، شبکه بانکی برای پیاده سازی این پروژه آمادگی کامل دارند، اداره تامین مالی زنجیره تولید و حوزه فناوری های نوین موارد فنی و جزییات را به خوبی پیش برده اند.

محرمیان گفت: هماهنگی خیلی خوبی در میان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ایجاد شد و امروز شاهد رونمایی از سامانه برات الکترونیک هستیم.

معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی در خاتمه گفت: وزارت ارتباطات در سامانه تعامل پذیری، شرکت خدمات انفورماتیک و.... نیز در نهایی سازی این پروژه مشارکت داشتند.

در این نشست معاون اقتصادی وزارت اقتصاد تاکید کرد، برات الکترونیک ابزار مکمل اوراق گام است و یک ابزار مهم برای تامین مالی تولید محسوب میشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها