Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد حسین‌زادگان گفت: رها نکردن زباله در طبیعت باید تبدیل به یک عزم ملی و فرهنگ شود و به‌عنوان یک رفتار غیرفابل قبول در جامعه جا بیفتد که مردم زباله‌ها را در داخل جاده و اماکن طبیعی نریزند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، احمد حسین‌زادگان عصر امروز  در مراسم مانور سراسری پاکسازی سواحل استان در ساحل گهرباران میاندورود با بیان اینکه استان مقصد گردشگری هستیم و این طرح در قالب طرح مازندران پاک اجرا می‌شود، اظهار کرد: برخی از گردشگران و حتی افراد بومی به موضوع محیط زیست توجه کافی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با بیان اینکه زباله‌ها و پلاستیک سال‌ها در طبعیت باقی می‌ماند و از بین نمی‌رود، افزود: ساحل و محیط زیست ما اگر جذابیت دارد به‌دلیل پاک بودنش است.
 
استاندار مازندران با بیان اینکه امسال کار را نسبت به گذشته متفاوت کردیم، گفت: یک بخش کار مربوط به ساحل است که امروز آغاز شد و دو بخش دیگر مربوط به پاکسازی حواشی جاده‌ها و جاده‌های جنگلی و بعضی از اماکن است.
 
حسین‌زادگان با انتقاد از رعایت نکردن بعضی از مردم، خاطرنشان کرد: مردم ماشین را ملک خود می‌دانند و زباله داخل آن نمی‌ریزند اما کنار خیابان و داخل شهر را ملک خود نمی‌دانند و زباله را رها می‌کنند که این یک مشکل فرهنگی است که باید حل شود.
 
وی تاکید کرد: اگر می‌گوییم خانه و ماشین ما، باید بگوییم طبیعت ما خیابان و شهر ما، متاسفانه این مالکیت وجود ندارد و رعایت نمی‌شود و تصاویر خوبی برای استان به تصویر نمی‌کشد.
 
حسین‌زادگان بیان کرد: در مسیر جنگل و همچنین ایام مشخصی علی‌رقم اینکه تاکید می‌کنیم در ایام کرونا نباید حضور داشته باشند اما این اتفاق می‌افتد و آنجا هم پر از زباله و پسماند است.
 
وی افزود: امروز گفتیم که رسانه‌ها باشند تا یک کار نمادین انجام شود و هم اماکنی مانند کنار دریا، جنگل و کنار جاده از هرگونه زباله پاک باشد و هم مردم احساس مسئولیت کنند که حداقل اگر کسی رعایت نکرد تذکر دهند و پسماند و زباله که توسط مردم در داخل طبیعت ریخته می‌شود جمع آوری شود.
 
استاندار مازندران با تشکراز شوراها، دهیاران و سمن‌ها و با بیان اینکه دستگاه‌های متولی مانند محیط زیست، هلال احمر و ناجیان غریق همه کمک کردند، اظهار کرد: رها نکردن زباله در طبیعت باید تبدیل به یک عزم ملی و فرهنگ شود و به‌عنوان یک رفتار غیرفابل قبول در جامعه جا بیفتد که مردم زباله‌ها را در داخل جاده و اماکن طبیعی نریزند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حسین زادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی شهرداری ها افزود: جامعه مشکلات و معضلات اجتماعی فراوانی دارد که شهرداری باید بستر و زیرساخت های زیست مومنانه را تامین کند.

یعقوب هوشیار امروز، شنبه هشتم اردیبهشت ماه در همایش شوراها، گفت: طبق منشور نهج البلاغه که امیرالمومنین(ع) برای تمام بشریت و به ویژه شیعیان فرموده این است که ما نباید از توجه به امورات جزئی مردم غافل شویم و این امر با شوراهای کاخ‌نشین و فاصله با مردم فرودست امکان پذیر نیست.

وی به عدم تصدی گری دولت در امور شورا ها تاکید کرد ‌و گفت: طبق فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) باید سیاست بالادستی دولت که امکان مدیریت و اداره توسط شوراهای اسلامی دارند، به این ارگان تخفیف و تفویض شود و کار های اجرایی دولت نیز کاهش یابد.

هوشیار تصریح کرد: عملکرد شوراها قابل دفاع بوده و تقاضا داریم مرجعیت شوراها در امور شهری باشد که تمام دستگاه و ارگان‌های حکومتی شوراها را در راس امور شهری بدانند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • چرا نمی‌توانیم همه زباله‌های‌مان را داخل آتشفشان‌ها بسوزانیم؟
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا