Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرساعد وکیل عنوان کرد اگر قرار باشد فیفا یک باشگاهی را غیر از تنبیه انضباطی اولیه با تنبیه انضباطی بعدی رو به رو کند، حتما نامه ای برای آن باشگاه ارسال خواهد کرد

امیرساعد وکیل در خصوص پرونده شکایت برانکو از پرسپولیس و محرومیت های این باشگاه از سوی کمیته انضباطی فیفا، حرف های جدیدی زد.

به گزارش طرفداری، وکیل باشگاه پرسپولیس در خصوص حکم کمیته انضباطی فیفا و شکایت برانکو از پرسپولیس گفت:

خیلی ها نگران هستند که مبادا پرسپولیس با تنبیه انضباطی مشدد فیفا، کسر امتیاز و یا حتی با سقوط به یک رده پایین تر مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسپولیس بر اساس تصمیم کمیته انضباطی فیفا به رغم این که در تاریخ 12 آگوست این رای به پرسپولیس ابلاغ شد و 30 روز فرصت داشت بدهی خودش را به برانکو سرمربی سابق این تیم پرداخت کند، از عهده این کار برنیامد. بنابراین با توجه به این که در 13 سپتامبر، فیفا از وکیل برانکو استعلام می کند و 14 سپتامبر وکیل این مربی اعلام می کند پرسپولیس هنوز بدهی خودش را پرداخت نکرده، به این ترتیب به این نقطه می رسیم که اساسا پرسپولیس از 14 سپتامبر به این سمت، در وضعیت استمرار تخلف یا ادامه عدم اجرای تعهداتش نسبت به رای صادره از سوی کمیته انضباطی فیفا قرار گرفته است.

وکیل پرسپولیس افزود:

ماده 15 مقررات انضباطی فیفا یک فرآیند و تشریفات خیلی مشخص و صریحی را بیان نمی کند که آیا فیفا می تواند همان طور خلق الساعه اقدام به تنبیه مجدد پرسپولیس برای عدم پرداخت بدهی کند یا خیر. طبیعی است اینجا با یک وضعیت تنبیه پلکانی مواجه نیستیم چون رویه فیفا بر این است که در همان رای کمیته انضباطی می آید در واقع مراحل و موارد را مشخص می کند و اعلام می کند که اگر تا این موقع پرداخت نکردید، فلان مجازات و اگر بعد از آن هم عمل نکردید فلان مجازات اعلام می شود. چون در رای کمیته انضباطی چیزی بیش از بسته شدن پنجره نقل و انتقال پرسپولیس مطرح نیست و موضوع سقوط به رده پایین تر هرگز بیان نشده، من بر این باور هستم که بدون یک ابلاغ جدید و بدون یک نامه جدید از سوی فیفا که آن هم یک مهلت مشخص و البته کوتاه در اختیار پرسپولیس قرار می دهد برای این که به تعهد خودش نسبت به برانکو عمل کند و در غیر این صورت حتما با مجازات انضباطی سنگین تری مواجه خواهد شد، قبل از این ابلاغ خطری پرسپولیس را تهدید نمی کند.

وکیل پرسپولیس در ادامه گفت:

البته لازم است این را ذکر کنم که در ماده 15 مقررات انضباطی فیفا این تصریح وجوددارد که هم کسر امتیاز و هم سقوط به رده پایین تر اعمال نخواهد شد بلکه فیفا در حکم خودش، یکی از این مجازات را می تواند بیاورد و طبیعی است که اگر مجازات خفیف تر را تعیین کرده باشد، مجازات سنگین تر را به مرحله بعد واگذار می کند. با این حساب ما با یک وضعیتی مواجه هستیم که هنوز ظرف چند روز آینده، پرسپولیس در موقعیتی قرار ندارد که مستقیما و بدون اطلاع قبلی وارد مرحله جدید مجازات انضباطی مثل سقوط به رده پایین تر بشود.

امیرساعد وکیل در پایان افزود:

نکته آخر این واقعیت است که بر اساس رویه ای که در دیوان عالی ورزش (CAS) هم وجود دارد، تمام قرائن حکایت از این واقعیت دارد که اگر قرار باشد فیفا یک باشگاهی را غیر از تنبیه انضباطی اولیه با تنبیه انضباطی بعدی رو به رو کند، حتما نامه ای را برای آن باشگاه صادر خواهد کرد. بر اساس منطق حقوقی، شما نمی توانید یک فرد را بدون این که به او اخطار رسمی بدهید مورد مجازات قرار دهید و تصمیمات جدیدی را نسبت به او اعلام کنید چون باید به او حق دفاعی داده شود و به تعبیر دقیق تر باید برای این که بتواند به تعهداتش عمل کند به او فرصت داده شود. با این نگاه امیدوار باشیم در آینده ای خیلی نزدیک چنین خطری پیش روی پرسپولیس نیست و تا قبل از نامه فیفا هیچ سقوطی به رده پایین تر یا مجازات انضباطی سنگین تری در کار نخواهد بود.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: کمیته انضباطی فیفا رده پایین تر تنبیه انضباطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، با تصمیم کمیته انضباطی محمدرضا مختاری می‌تواند در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی حضور یابد. 

شهرام لرستانی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی با اعلام این خبر گفت: با توجه به دفاعیات آقای محمدرضا مختاری نماینده تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جام وهبی امره ترکیه و همچنین عدم محرومیت و جریمه نامبرده از سوی اتحادیه جهانی کشتی، این کشتی‌گیر می‌تواند به فعالیت‌های ورزشی خود از جمله حضور در تمرینات تیم‌های ملی ادامه دهد.

لرستانی در خصوص حضور این کشتی گیر در میادین ورزشی تصریح کرد: در مورد این موضوع در جلسه بعدی کمیته انضباطی تصمیم گیری خواهد شد.

لازم به ذکر است مختاری با توجه به رأی کمیته انضباطی تعلیق شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باشگاه پرسپولیس منتظر تایید سرمربی برزیلی
  • سقوط شهرداری بم به لیگ ۳
  • رجب‌زاده: حکم کمیته انضباطی را باور نمی‌کنم
  • سازمان لیگ سد راه کسر امتیاز از یک تیم!
  • واکنش تند فجر‌ی‌ها به حکم ‌کمیته انضباطی
  • وکیل: مقابل بی‌نظمی و اخلال در فوتبال می‌ایستیم
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک پرسپولیس؛ نمی توانید بلیت ها را بخرید!
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات
  • رسوایی در کلمبیا: چاقو پرت کردند، قسر در رفتند!‏
  • توقف منچستریونایتد مقابل تیم انتهای جدولی/ شفیلد به دسته پایین‌تر سقوط کرد + فیلم