Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری،مخازن دوجداره ذخیره گازهای مایع پروپان و بوتان، یکی از محصولات راهبردی مورد استفاده در پالایشگاه‌های گازی و مجتمع‌های پتروشیمی است. 

غلامرضا زینل پور، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان، در این‌باره گفت: محصول اصلی این شرکت، مخازن دوجداره ذخیره گازهای مایع پروپان و بوتان است که این شرکت دانش طراحی، مهندسی و ساخت مخازن LPG را به صورت کامل در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیات گفت: در پالایشگاه‌های فازهای مختلف میدان گازی پارس جنوبی علاوه بر تولید گاز شیرین جهت مصارف خانگی و صنعتی و نیز اتان جهت استفاده در مجتمع‌های پتروشیمی، حجم قابل ملاحظه ای پروپان و بوتان با ارزش صادراتی بالا تولید می‌شود.

وی افزود: به منظور تسهیل در حمل و نقل و صادرات گازهای پروپان و بوتان، فرآیند ذخیره سازی این گازها در دمای پایین در مخازن ذخیره‌ای که به همین منظور طراحی و ساخته می‌شوند، صورت می‌پذیرد.

وی افزود: این مخازن، عموماً در پالایشگاه‌های گازی و مجتمع‌های پتروشیمی استفاده می‌شود.در گذشته کار طراحی و ساخت این نوع مخازن را شرکت‌های خارجی انجام می‌دادند اما این شرکت با بومی‌سازی دانش فنی مخازن، بهای تمام شده ساخت هر یک از این مخازن را در مقایسه با سازندگان خارجی حداقل به میزان ۸ میلیون یورو کاهش داد.

زینل پور، گفت: شرکت دانش‌بنیان مهندسی پناه ساز ایران، توسط جمعی از متخصصین و جهادگران عرصه دفاع مقدس با هدف کمک به آبادانی و سازندگی کشور تاسیس شده و از بدو تاسیس تاکنون با تکیه بر توانمندی‌های داخلی پروژه‌های بزرگ متعددی را در رشته‌های نفت و گاز، آب و فاضلاب، راه، اسکله و بندر به انجام رسانده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان در تبیین برنامه‌های آتی این مجموعه، گفت: این شرکت در نظر دارد با ورود به پروژه‌های احداث تاسیسات ذخیره‌سازی نفت خام و فرآورده‌ها و نیز انبارش محصولات پتروشیمی در ایجاد ظرفیت های انبارش با هدف تضمین جریان عرضه محصولات و حفظ سطح تولید، نقشی موثری ایفاکند.

کد خبر 5045496 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان تولید دانش بنیان پالایشگاه نفت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دفاع مقدس جنگ تحمیلی ویروس کرونا تحقیقات علمی فناوری فضایی گوگل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گوشی هوشمند تولید دانش بنیان شرکت دانش بنیان شرکت اسپیس ایکس ایالات متحده امریکا نوآوری ایرانسل واکسن کرونا آمازون پروپان و بوتان شرکت دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۱۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان گفت: با احداث ۳۴ باب مخزن از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان، ۴۹۵۰ مترمکعب ظرفیت برای ذخیره سازی آب در این مخازن ایجاد شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد فرهاد، مدیرعامل شرکت آبفای کردستان با بیان این مطلب، اظهار داشت:در قالب طرح جهاد آبرسانی، تاکنون 250 کیلومتر خط انتقال آب، 111 کیلومتر شبکه توزیع آب، 20 باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز 8 حلقه چاه و بهسازی 4 دهنه چشمه در روستاهای مشمول این طرح اجرا شده است.

وی افزود: با احداث 34 باب مخزن از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان، 4950 مترمکعب ظرفیت برای ذخیره سازی آب در این مخازن ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان خاطرنشان کرد: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان به منظور محرومیت زدایی و رفع تنش آبی روستاهای استان با اعتبار 528 میلیارد تومان و برای 169 روستا از ابتدای سال 1401 آغاز شده و در حال حاضر 48.6 درصد پیشرفت دارد.

فرهاد تصریح کرد: این طرح 67 هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از 80 درصد به 86 درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای 120 روستای دیگر استان با اعتبار 10 هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • چگونه دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • پنجره دوجداره upvc چی بخرم؟ معرفی بهترین برند پنجره دوجداره upvc
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟