Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه ستاد تنظیم بازار قزوین مطرح شد که یکی از مشکلات اساسی، افزایش قیمت لوازم یدکی خودروهای سنگین و سبک است که شاهد افزایش قیمت توسط برخی از واحدهای تولیدی در این حوزه هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور امروز(یکشنبه) در جلسه ستاد تنظیم بازار که در استانداری قروین برگزار شد، با اشاره به وضعیت بازار اظهار کرد: امروز شاهد اختلاف قیمت بسیار در بازار هستیم و این اختلاف فاحش باید به صورت جدی پیگیری شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدیران نیز باید در کمیسیون نظارت حضور داشته باشند؛ چراکه جلسات ستاد تنظیم بازار و جلسات کمیسیون نظارت از جمله اولویت‌های جلسات است.

نباید اجازه دهیم‌ بی‌سروسامانی در قیمت‌ها صورت بگیرد

استاندار قزوین بیان کرد: ما نباید اجازه دهیم بی‌ سروسامانی در قیمت‌ها صورت بگیرد و قیمت‌گذاری‌ها باید براساس کارشناسی باشد، باید به شرایط بازار توجه شود و نقطه ضعف‌ها را بررسی کنیم.

جمالی‌پور عنوان کرد: در نظارت‌ها باید با روش اصلاح عمل کنیم و روش برخورد را به عنوان آخرین روش درنظر بگیریم و این درحالی است که ما هنوز از ابزار قانونی خود به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: کمیسیون نظارت باید با جدیت بیشتری از سوی سازمان صمت استان تشکیل و در راستای تشکیل این کمیسیون، برای هرجلسه گزارش و مصوبات آن ارائه شود؛ مصوبات جلسات بررسی و اجرایی شود.

استاندار قزوین یادآور شد: مسئله قیمت بازار از اولویت‌های جدی است و باید نظارت جدی در آن صورت بگیرد؛ شرایط امروز مانند شرایط زمان جنگ است و زندگی مردم با مشکل روبه‌روست و باید این مشکلات بررسی شود.

وی ادامه داد: از مدیران درخواست داریم تمام مصوبات و تصمیمات ستاد تنظیم بازار اجرایی شود و مردم باید اثر تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مسئولان را به خوبی لمس کنند؛ ما رسالت سنگینی برعهده داریم و از مدیران درخواست داریم به صورت جدی وارد شوند و باتوجه به اهمیت ستاد تنظیم بازار، آن را به عنوان اولویت خود قرار دهند.

در ادامه علی اکبر کبیری در این جلسه با اشاره به نظارت بر قیمت لوازم یدکی اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی، افزایش قیمت لوازم یدکی خودروهای سنگین و سبک است که شاهد افزایش قیمت توسط برخی از واحدهای تولیدی در این حوزه بودیم.

وی افزود: افزایش قیمت ارز و تامین مواد اولیه برای خودروها از جمله مشکلات این حوزه است؛ در شرایطی که استان قزوین در حوزه تولید قطعات خودرو ظرفیت خوبی را دارد، افزایش بی رویه قیمت خودرو یکی از مشکلات اساسی بوده که این افزایش قیمت به افزایش قطعات خودرو نیز منجر شده است.

بازدید از ۷۵۰ واحد صنفی در قزوین

معاون بازرسی سازمان صمت استان قزوین عنوان کرد: اجرای طرح تشدید بازرسی را در دستور کار قرار داده و ۷۵۰ واحد صنفی را بازدید کردیم؛ در این بازدیدها دریافتیم که افزایش بی رویه قیمت‌ها از جمله مشکلات این حوزه است.

کبیری ادامه داد: کمبودی در تامین کالای مربوطه وجود ندارد و اغلب گلایه‌مندی مکانیک‌ها در حوزه ورود برخی کالاهای خارجی و نبود کیفیت است.

وی با اشاره به وضعیت قیمت روغن موتور مطرح کرد: باتوجه به اینکه، چهار شرکت دولتی روغن‌ با قیمت مناسب را توزیع می‌کنند، افزایش قیمت روغن آخرین بار در اردیبهشت ماه سال گذشته صورت گرفت؛ امروز هم قطعات عرضه نمی‌شود و یکی از مشکلات، عرضه روغن تقلبی است و با عدم افزایش قیمت، این چهار شرکت دولتی از عرضه روغن خودداری می‌کنند.

معاون سازمان صمت استان قزوین در پایان ضمن بیان‌ گلایه‌های رانندگان در حوزه قیمت لاستیک گفت: افزایش قیمت لاستیک نیز گلایه‌هایی را از سوی رانندگان به همراه دارد و نیاز است در این حوزه نظارت صورت بگیرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار قیمت لوازم یدکی یکی از مشکلات افزایش قیمت صورت بگیرد قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۱۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری

یک انبار نگهداری اسپری رنگ و لوازم آرایشی و بهداشتی در محله سیزده آبان شهرری در خیابان شهید رجایی عصر امروز دچار حریق گسترده شد.

با حضور و تلاش عوامل آتش‌نشانی و انتظامی، دقایقی پیش آتش مهار شد و این حادثه مصدوم جانی نداشت و علت حادثه از سوی کارشناسان بررسی و اعلام می‌شود.

منبع: ایسنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی