Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: افزایش اندک در مواجهه طولانی مدت با PM۲.۵ منجر به یک افزایش قابل توجه در میزان مرگ و میر ناشی از COVID-۱۹ می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد مهدی میرزایی قمی، سرپرست مرکز ملی هوا وتغییر اقلیم گفت: مواجهه طولانی مدت با PM۲.۵ با بسیاری از عوارض جانبی از جمله بیماری‌های قلبی عروقی و ریه که با مرگ در بیماران مبتلا به COVID-۱۹ همراه است، مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
میرزایی قمی گفت: قرار گرفتن در معرض PM۲.۵ با افزایش خطر بروز پیامد‌های شدید در بیماران مبتلا به بیماری‌های تنفسی عفونی خاص، از جمله آنفلوانزا، ذات الریه و سارس همراه است. قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا به عنوان التهاب و آسیب سلولی شناخته شده است و شواهد نشان می‌دهد که ممکن است ایمنی زود هنگام بدن در مواجهه با عفونت را مختل کند.

وی ادامه داد: نتایج نشان می‌دهد مواجهه طولانی مدت با ذرات ریز (PM۲.۵) با افزایش خطر مرگ COVID-۱۹ در ایالات متحده همراه است. در تجزیه و تحلیل صورت گرفته، ۲۰ عامل احتمالی موثر از جمله اندازه جمعیت، توزیع سن، تراکم جمعیت، زمان آغاز شیوع بیماری، زمان آغاز قرنطینه خانگی، تعداد تختخواب‌های بیمارستانی، تعداد افراد آزمایش شده، آب و هوا و متغیر‌های اجتماعی-اقتصادی و رفتاری مانند چاقی و سیگار کشیدن بررسی شد. یک برش تصادفی از ایالت به منظور توضیح همبستگی بالقوه در شهرستان‌های همان ایالت درنظر گرفته شد و بیش از ۶۸ آنالیز حساسیت اضافی انجام شد.

سرپرست مرکز ملی هوا وتغییر اقلیم اظهار کرد: افزایش تنها ۱ میکروگرم بر متر مکعب غلظت PM۲.۵ با افزایش ۸ ٪ در میزان مرگ و میر ناشی از COVID-۱۹ همراه است. در واقع افزایش اندک در مواجهه طولانی مدت با PM۲.۵ منجر به یک افزایش قابل توجه در میزان مرگ و میر ناشی از COVID-۱۹ می‌شود. با وجود محدودیت‌های ذاتی در طراحی مطالعات زیست محیطی، نتایج حاکی از تاکید بر اهمیت ادامه اجرای قوانین کاهش آلودگی هوای موجود به منظور محافظت از سلامت انسان هم در طول بحران COVID-۱۹ و هم بعد از آن می‌باشد.
 
انتهای پیام/ا

منبع:میزان

منبع: دانا

کلیدواژه: مواجهه طولانی مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۱۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری جوی همراه با افزایش دما در گلستان تا چهارشنبه

محمود محمدقلی پور گفت: از بعدازظهر پنجشنبه افزایش ابر و در ارتفاعات، وزش باد موقتی و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی افزود: روز جمعه، بر گستره بارش‌ها افزوده خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • افزایش آمار شهدای غزه به ۳۴۴۸۸ نفر
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پایداری جوی همراه با افزایش دما در گلستان تا چهارشنبه