Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور گفت: ۷۴ درصد استانداران و ۷۸ درصد فرمانداران از مجموعه نیروی‌های باسابقه و کارآزموده وزارت کشور هستند و قبل از دولت تدبیر و امید بیش از ۴۰ درصد پست‌های وزارت کشور در اختیار ماموران از سایر دستگاه‌ها بود که این رقم هم اکنون به ۹.۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «جواد ناصریان» با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ نگاه وزارت کشور بر استفاده حداکثری از نیروهای متخصص به ویژه در سطح استاندار، فرماندار و بخشدار بوده است، گفت: در حال حاضر ۷۸درصد فرمانداران از مجموعه نیروی‌های باسابقه و کارآزموده وزارت کشور هستند این در حالی است که در گذشته حداکثر تا ۳۷ درصد از نیروهای این وزارتخانه، در سطح فرمانداری‌ها استفاده می‌شد و مابقی به‌شکل مامور از دستگاه‌های دیگر جذب می‌شدند که این امر آسیب جدی را در اجرای سیاست داخلی کشور به بار می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور خاطر نشان کرد: قبل از دولت تدبیر و امید بیش از ۴۰ درصد پست‌های سرپرستی و مدیریتی وزارت کشور در ستاد، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در اختیار ماموران از سایر دستگاه‌ها بود که این رقم در حال حاضر  به ۹.۵ درصد کاهش یافته است.

ناصریان با اشاره به سیاست رییس جمهوری و وزیر کشور در استفاده از نیروهای متخصص از مجموعه وزارت کشور تاکید کرد: در حال حاضر ۷۴ درصد استانداران کشور از مدیرانی هستند که در مجموعه صف و ستاد وزارت کشور رشد کرده و دارای سوابق موثر مدیریتی در این حوزه‌ هستند؛ این در حالی است که پیش از دولت روحانی در خوش‌بینانه ترین حالت  ۲۹ درصد از استانداران از بدنه وزارت کشور انتخاب می‌شدند.

وی استخدام ۱۵۰۰ نخبه دانشگاهی در مجموعه وزارت کشور از طریق آزمون سازمان سنجش در آینده نزدیک را در اجرای سیاست جامع نیروی انسانی بر شمرد و گفت: مجوزهای لازم از سازمان برنامه و بودجه دریافت شده است.

ناصریان اظهار داشت: افرادی که از طریق آزمون‌های استاندارد سازمان سنجش جذب خواهند شد در سطح بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها مشغول به فعالیت خواهند شد.

وی افزود: ۹ آبان ماه امسال آزمون استخدامی وزارت کشور برگزار می‌شود و در این مرحله سه برابر ظرفیت به مرحله مصاحبه تخصصی و علمی راه می‌یابند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در بخش منابع انسانی گفت: جذب این تعداد از نخبگان در شرایط و محدودیت‌های بودجه‌ای کشور با همکاری و پذیرش استدلال‌های وزارت کشور در سطح دولت بوده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت کشور وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند

مهرداد بذرپاش به تلاش‌ها برای انجام ندادن تکالیف قانونی در زمینه رفع نقاط حادثه خیز واکنش نشان داد و گفت: صندوق تامین خسارت بدنی باید به تکالیف قانونی خود عمل کرده و از منابع صندوق برای رفع نقاط حادثه خیز استفاده کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، گفت: رئیس جمهوری دستور داده‌اند تا از محل اعتبارات صندوق تامین خسارت‌های بدنی، ۳۰ هزار میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد، اما عده‌ای تلاش می‌کنند مانع از انجام این تکلیف بشوند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از منابع این صندوق را به سپرده بانکی تبدیل کرده و سود دریافت می‌کنند، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار عمل کردن این صندوق به تکالیف قانونی شد.
 
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: رفع نقاط حادثه خیز با کاهش تصادفات فوتی و جرحی به صورت مستقیم، موجب کاهش پرداخت خسارت توسط صندوق می‌شود؛ بنابراین گزارش، اسفند ماه سال گذشته هم بذرپاش با انتقاد به سیاست‌های صندوق خسارت‌های بدنی که از زیر مجموعه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی است گفته بود: مقرر بود منابعی از صندوق خسارت‌های بدنی به منظور رفع نقاط حادثه خیز تأمین شود که تاکنون حتی یک ریال آن تأمین نشده است.

دیگر خبرها

  • تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند
  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • دفاع تمام قد معاون امنیتی وزیر کشور از اجرای طرح نور/استانداران موظف به حمایت از پلیس هستند
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت