Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:44:50 GMT

گروه های جهادی عضو سامانه سجام قوه قضائیه می شوند

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۱۹۳۸

گروه های جهادی عضو سامانه سجام قوه قضائیه می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد هنری شعبانی، اظهار داشت: پس از ابلاغ دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه توسط آیت الله رئیسی، سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی عضو سامانه سجام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سامانه سجام در چهار سطح گزارش‌های تخلفات، جرایم و آسیب‌ها را دریافت می‌کند افزود: اولین سطح دربافت گزارش‌ها مربوط به گزارش‌های مردمی است که تمامی ایرانیان بدون نیاز به عضویت و ثبت نام قادر هستند گزارشهای خود را در سامانه جامع ارتباط مردمی (سجام) اعلام کنند و دومین سطح مربوط به دیده بانان پیشگیری است که در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعبانی ادامه داد: سطح سوم مختص گزارش های هسته‌های عادی و تخصصی است که این هسته‌ها شامل مساجد، محلات، اقشار و اصناف است.

وی گفت: به تازه‌گی و پس از ابلاغ دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه سطح چهارمی به سطوح اعضا، اضافه شد که شامل هسته‌های سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی است.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضائیه اظهار کرد: هم اکنون رؤسای دادگستری‌های کل، معاونان اجتماعی و پیشگیری کشور، دادستان‌های استان‌ها و شهرستان ها در این سامانه عضو هستند و در کوتاه‌ترین زمان گزارش‌های دریافتی استان را بررسی و پیگیری می‌کنند.

وی بیان کرد: باتوجه به شرایط فراهم آمده در این سامانه، امکان عضویت تمامی معاونت‌ها و سازمان‌ها و نهادهای وابسته به قوه قضائیه وجود دارد.

بیش از صد هزار نفر به صورت رسمی در این سامانه عضو هستند و امکان اعلام گزارش بدون ثبت نام برای تمامی مردم فراهم است. مشخصات اعضای سامانه و گزارش دهندگان محرمانه است و در اختیار شخص و یا نهاد خاصی قرار نخواهد گرفت.

کد خبر 5045524 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: سامانه سجام قوه قضاییه گروههای جهادی شورای شهر تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران اربعین حسینی اربعین 99 کمیته امداد امام خمینی گردشگری پلیس راهور سازمان تامین اجتماعی وضعیت راهها دستگیری سارق آتش سوزی هفته ناجا سامانه سجام قوه قضائیه گزارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۱۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا

آقای موسوی اظهار داشت: این گروه جهادی خدمات پزشکی رایگان به مناطق محروم روستایی و کم برخوردار روستای فارسون بخش ارمند ارائه کردند.

بیشتر بخوانید

ارائه پنج هزار و ۸۰۰ خدمت بسیجیان جامعه پزشکی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: معاینه رایگان پزشک عمومی، خدمات مامایی، خدمات دارویی و مشاوره روانشناسی و پرستاری با همکاری سپاه و بسیج جامعه پزشکی شهرستان به اهالی این روستا ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا