Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام اکبری گفت:همه ما باید بی‌قانونی و عدم رعایت قانون را منکر بدانیم، قانون را محترم بشماریم، تنها شعار ندهیم که از محبان سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) هستیم، آن حضرت در روز عاشورا با اقامه نماز، امربه‌معروف و نهی از منکر را تبیین کرد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین« محمدصادق اکبری» امروز(20مهر) در همایش شورای امربه‌معروف و نهی از منکر دستگاه‌های دولتی،غیردولتی،سازمان‌ها،نهادها،مراکز آموزشی و درمانی استان مازندران امربه‌معروف و نهی از  منکر را از ضروریات دین اسلام دانست و با اشاره به آیه ۴۱ از سوره حج، اظهار کرد: چهار واجب را باید احیا کرد و در جای‌جای محل حکمرانی خود اجرا و گسترش داد، نماز، برپایی فریضه زکات، امربه‌معروف و نهی از منکر ازجمله این واجبات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس‌کل دادگستری مازندران افزود: به برکت خون شهدا و رهبری و همراهی مردم از آغاز نهضت تاکنون شاهد تلاش برای احیا و اقامه این چهاراصل مهم هستیم چراکه این اصول دربرگیرنده همه واجبات و مستحبات و ترک همه محرمات هستند، البته با آسیب‌های اجتماعی فراوانی مواجه هستیم که هر جرم  صدمه‌ای برای جامعه است، جرم چه ساده چه پیچیده موجب بر هم زدن نظم جامعه می‌شود.

 

حجت‌الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی در بخش احیای امربه‌معروف باید به‌جایی برسیم که کمترین جرم را داشته باشیم، البته با توجه به برکت خون شهدا و دعا و توسل بزرگان دین و هدایت‌های رهبری آسیب‌ها جای نگرانی ندارد اما اگر مطلوب نگاه کنیم جای نگرانی وجود دارد.

 

رئیس‌کل دادگستری مازندران تأکید کرد: باید با مطالبه گری این نگرانی را کاهش داد. در استان ما چند آسیب شامل؛ اعتیاد به مواد مخدر، افزایش طلاق که به معنای کم‌توجهی به بنیان خانواده است، توهین، فحاشی، افترا، نشر اکاذیب بیشتر خودش را نشان می‌دهد که اگر زبان را کنترل کنیم بسیاری از جرائم کم می‌شود.

 

این مسئول بیان کرد: در استان ما جرائمی که ناشی از فساد است وجود دارد و مناسب محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) نیست چه فساد مالی چه فساد اخلاقی! چرا مردم برای رسیدن به خواسته‌هایشان در ادارات باید هزینه کرده و رشوه مادی و معنوی پرداخت کنند؟

 

وی ادامه داد: همه ما باید قانون را رعایت کنیم و بی‌قانونی و عدم رعایت قانون را منکر بدانیم، قانون را محترم بشماریم، تنها شعار ندهیم که از محبان سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) هستیم، آن حضرت در روز عاشورا با اقامه نماز، امربه‌معروف و نهی از منکر را تبیین کرد.

 

حجت‌الاسلام اکبری یادآور شد: طبق نظر آیت‌الله «ابراهیم رئیسی»؛ در مجموعه قوه قضاییه باید تغییرات اساسی و بنیادین ایجاد شود تا از وضع موجود به یک وضع مطلوب‌تر و ارزشمندتر برسیم، ازنظر نخبگان باید استفاده شود در این راستا من از نخبگان استان می‌خواهم نظرات و پیشنهاد‌ها و راهکارهای خود را در جهت بهتر انجام شدن مأموریت‌های قوه قضاییه ارائه دهند.

 

رئیس‌کل دادگستری مازندران اضافه کرد: در حوزه ثبت‌اسناد و املاک، پزشکی قانونی، بحث بازرسی و معاونت پیشگیری وقوع جرم سامانه‌ای به نام سجام فعال است،  نخبگان می‌توانند نظرات خود را به ما برسانند تا موردمطالعه قرار بگیرد تا عدلیه استان در تراز جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب باشد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از خروجی این جلسات توسط بخش حاکمیتی دستگاه قضایی عملیاتی خواهد شد، طبق دستورالعمل از نهادها، سمن‌ها و بخش‌های مختلف مردمی هم استفاده کنیم تا در معاونت اجتماعی پیگیری شود، گزارش فساد به‌عنوان یک مطالبه مهم است منتها باید طوری باشد که جلوی مفسده بزرگ و کوچک را بگیرد که ارزشمند است ما حمایت می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه ما وکلای کانون و مرکز را در مقابل خودمان نمی‌بینیم، اذعان کرد: بلکه این قشر را به‌عنوان بخش دیگری از کمک‌کنندگان به اجرای عدالت می‌دانیم وکیل قانون‌مند موردحمایت دستگاه قضایی بوده و است.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری مازندران مطالبه گری امام حسین ع امربه معروف و نهی از منکر اعتیاد و طلاق جامعه اسلامی امربه معروف و نهی از منکر حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون توصیه می‌کنم

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوطالب شفقت در نخستین گفتگوی ویژه خبری خود در شبکه لرستان با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لرستان در حوزه آب، خاک، کشاورزی، معادن، گیاهان دارویی، آبزی‌پروری و گردشگری، اظهار داشت: متأسفانه این استان متناسب با ظرفیت‌ها رشد نکرده و باید با نگاه ویژه و تلاش برای رفع مشکلات و توسعه آن گام برداریم.

وی توجه به جهش تولید و حرکت در مسیر آن را از اولویت‌های نظام عنوان کرد و افزود: پیگیر مصوبات سفر رئیس‌جمهور و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در استان هستم.

استاندار لرستان با اشاره به بازدیدهای مختلف خود از طرح‌های شهری، اقتصادی و زیر ساختی، گفت: در این مدت از هتل صخره‌ای خرم‌آباد، برج‌های دوقلو، راه‌آهن دورود - خرم‌آباد، ورزشگاه ۱۵ هزارنفری خرم‌آباد، کشت و صنعت فجر صفای خرم‌آباد، ماشین‌سازی، پارسیلون بازدید کرده و پیگیری‌های لازم درباره وضعیت ساخت و تکمیل آنها از طریق ارتباط با مسئولان مربوطه انجام شده است.

شفقت، گفت: امیدواریم با وحدت و همدلی مسئولان و نمایندگان مردم بتوانیم مسائل و مشکلات استان را مرتفع کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه خرم‌آباد و چگنی اشاره کرد و گفت: همه نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون و صرفه‌جویی در تبلیغات توصیه می‌کنم.

استاندار لرستان از همه کسانی که در مرحله اول انتخابات پذیرفته نشده بودند خواست نظرات و پیشنهادهای خود را درباره توسعه و پیشرفت تولید در استان را به فرمانداران تحویل دهند تا با جمع‌بندی نظرات در راستای رشد استان از آنها استفاده شود.

کد خبر 6094986

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • کولر همراه، تازه‌ترین اختراع «سونی» / عکس
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون توصیه می‌کنم
  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی