Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اسماعیل عاقلی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته استاندارد افزود: کیفیت نامطلوب و غیر استاندارد ماندگاری و دوامی در بازار ندارد زیرا مشتری با تبلیغ و اطلاع رسانی شاید مرحله ای به سوی خرید کالایی برود، اما مهم تکرار خرید است و تولید کنندگان باید به گونه ای عمل کنند که وفاداری‌ مشتری مطرح شود و رضایت متاثر از کیفیت است و با استانداردسازی محقق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری با عناوین مختلف با توجه به لزوم ارتفای کیفیت، شعارها و راهبردهای کشور را مشخص کرده اند و جهش تولید بدون مصرف کننده و حرکت جامعه به سوی خرید آن مفهومی ندارد که این امر به ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و استانداردسازی برمی‌گردد.

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: مقام معظم رهبری در شعارها و راهبردهای خود به افزایش پوشش استانداردها در سیاست های اقتصاد مقاومتی پرداختند و در این راستا سازمان ملی استاندارد بسته حمایتی برای تسهیل فضای کسب و کار و حمایت از جهش تولید تهیه کرده که برای صادرات و واردات و تامین مواد اولیه می تواند اثرگذار باشد لذا در دستور کار قرار گرفته است.

۲۶۱۱ گواهینامه صادراتی در کرمان صادر شد

وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۶۱۱ محموله صادراتی طی ۶ ماهه امسال در استان کرمان بازرسی و نمونه برداری شدند و پس از آزمون‌های مربوطه گواهی‌نامه صادراتی صادر شد و عمده فراورده های استان خرما و پسته را مشمول می‌شود.

عاقلی افزود: استان کرمان به کشورهای عضو اتحادیه‌ اروپا آلمان، اسپانیا، قراقستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس کویت و دیگر کشورها صادرات داشته است.

وی بیان داشت: ۳۲۱ اظهارنامه وارداتی طی نیمه نخست امسال به استاندارد ارجاع شده که شامل ۴۸۱ قلم کالا بوده که این کالاها بررسی و ارزیابی شدند و محموله ها در مبدا توسط شرکت های تایید صلاحیت شده می تواند بررسی و با حداقل زمان ممکن ترخیص شوند.

مزایای صادراتی و وارداتی کالاهای استاندارد

مدیرکل استاندارد استان کرمان اضافه کرد: حوزه نظارت بر کالاهای صادراتی و وارداتی با هدف حفظ بازارهای بین المللی و حفظ واردات و ایمنی و سلامت جامعه تحت نظارت و کنترل استاندارد قرار می گیرد.

وی با اشاره به تسهیلات در حوزه صادرات گفت: بسیاری کالاها با پروانه کاربرد نشان استاندارد نیاز به توقف در مرز و کنترل ندارند و مشخصات فنی این کالاها با استانداردسازی مشخص می شود که این امر بر بازار تاثیرگذار است.

وی افزود: کالاهای صادراتی با عقد قرارداد با تجار خارجی و تایید اتاق های بازرگانی طرفین، اجازه صادرات می یابند و پذیرش از راه دور و پیش از ارسال به گمرک انجام می شود.

۶۳ پروانه استاندارد در کرمان صادر و تمدید شد

عاقلی با اشاره به حوزه واحدهای تولیدی و خدماتی و کنترل و نظارت گفت: علاوه بر کنترل محصولات تولیدی با استقرار آزمایشگاه ها، مدیران کنترل کیفیت و بازرسی سرزده، نمونه برداری انجام می شود.

وی عنوان کرد: ۶۸۸ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی در صنایع مختلف داشتیم‌ و ۲۱۸ مورد نمونه برداری انجام شده و نتایج برای بررسی وضعیت کیفی واحدهای تولیدی لحاظ و پس از بازرسی و نمونه‌برداری ۶۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری صادر و تمدید شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان اظهار داشت: از این میزان ۳۴ پروانه جدید برای صنایع غذایی بسته بندی‌ و شیمیایی بوده و مابقی تمدید شده است.

وی افزود: نتایج آزمایش عدم‌ انطباق در مواقع بحرانی موجب ابطال پروانه نشان استاندارد می‌شود که در این زمینه ۱۴ پروانه طی ۶ ماهه امسال در استان کرمان باطل شده و ۲۹ مورد تعلیق که با رفع نواقص مجددا صادر می شود.

۳۲۹ گواهی ایمنی آسانسور در کرمان صادر شد

وی گفت: مالکان آسانسور نسبت به استانداردسازی محصولات خود اقدام کنند که در این راستا آزمون‌های اولیه و ادواری به صورت سالانه انجام می شود.

عاقلی تصریح کرد: امسال ۴۵۵ مورد درخواست استاندارد سازی آسانسور را داشتیم و پس از بازرسی های انجام شده ۳۲۹ گواهی نامه استاندارد دریافت کردند.

وی با اشاره به نظارت بر وسایل سنجش مقیاس ازجمله باسکول و ترازو گفت: ۲ هزار و ۱۷۹ وسیله سنجش مورد ارزیابی و کنترل استاندارد استان کرمان قرار گرفتند.

۱۵۹ استاندارد در کرمان بازنگری شد

وی با بیان اینکه در تدوین استانداردها، بازنگری با توجه به دانش و تکنولوژی انجام می شود افزود: ۱۵۹ استاندارد در استان کرمان طی سال جاری بازنگری شده‌ است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان ادامه داد: تعداد ۵۰۸ استاندارد جدید به سازمان ملی استاندارد پیشنهاد، ۴۷مورد تصویب و ۳۵ مورد در مرحله تدوین قرار دارد.

بازار را بر متخلفان اقتصادی نا امن می‌کنیم

وی با اشاره به اینکه طرح کنترل بازار برای بررسی وضعیت کالاها در این استان اجرا می شود تاکید کرد: این اداره کل در راستای مقابله با عرضه کالاهای غیر استاندارد و تخلفات‌، بازار را بر متخلفان ناامن می‌کند.

عاقلی گفت: هشت هزار و ۱۰۱ فروشگاه امسال بازرسی شده و ۶۴۷ نمونه را خریداری و مورد آزمایش قرار دادیم که نتیجه این آزمایش‌ها در سوابق کالاها ثبت و ضبط و در مورد آن تصمیم‌گیری شده است.

وی افزود: ۹.۴ درصد عدم انطباق در نتایج آزمایش ها مشاهده شده، ۶۹۱ تذکر دادیم و پنج جعل علامت استاندارد در بازار استان کرمان کشف و ۲۱ مورد توقیف شده و همچنین طی مدت یاد شده ۱۳۳ مورد ارجاع به مراجع قضایی داشتیم.

۳۲۴ واحد تولیدی کرمان دارای پروانه استاندارد هستند

وی اضافه کرد: ۶۶۸ مورد از مجموع یکهزار و ۵۳۵ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری استان کرمان، تحت پوشش استاندارد قرار می گیرند که ۴۴۹ مورد فعال و بر آنان نظارت داریم.

مدیرکل استاندارد استان کرمان افزود: ۳۲۴ واحد تولیدی دارای پروانه معبر استاندارد و ۶۴۱ فراورده دارای پروانه استاندارد در استان کرمان وجود دارد. 

شهروندان، تولید کننده را به استانداردسازی ترغیب کنند

وی به مردم توصیه کرد که می توانند برای خرید کالاها علاوه بر توصیه به خرید کالای ایرانی استاندارد، موجب ترغیب استانداردسازی کالاهای غیرمشمول شوند که در نهایت جامعه از مزایای آن‌ بهره‌مند می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین مصرف کننده باید به شرایط ظاهری و شرایط نگهداری کالا و تاریخ مصرف توجه کنند زیرا این امر می تواند برای فراورده و مصرف کننده مشکلاتی ایجاد کند.

عاقلی با بیان اینکه کالایی که به دلایلی تغییر فرم می دهد، نباید با وجود داشتن استاندارد مصرف شود گفت: توجه به برچسب معیار مصرف انرژی علاوه بر علامت استاندارد ضروری است و هرچه نشان این کالاها به سمت گرید A برود انرژی کمتری مصرف می کنند و هزینه خانوار کاهش می یابد.

ارتباطات مردم و استاندارد

وی افزود: سازمان ملی استاندارد سازوکاری از راه سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ برای ردیابی کالاها تعریف و راه‌اندازی کرده که مردم با ارسال کد زیر علامت استاندارد به این شماره، می توانند از وضعیت کیفی فراورده مطلع شوند و مشکلات را اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه همچنین مردم می توانند از طریق سامانه ۱۵۱۷ طرح موضوع و شکایات علیه کالاها کنند گفت: تهیه و اخذ گواهینامه های صادراتی مشکلات این حوزه را کاهش می دهد.

عاقلی خاطرنشان کرد: مراجعه به وب سایت های سازمان ملی استاندارد و وب سایت این اداره‌کل و ادارات، سامانه سامد دولت و مراجعه حضوری به ادارات استاندارد از دیگر راه های ارتباط استاندارد و مردم است.

وی با بیان اینکه روزهای دوشنبه هر هفته مراجعات حضوری را در محل اداره کل استاندارد استان کرمان می‌پذیریم یادآور شد: روز سه شنبه هفته جاری به مناسبت فرارسیدن هفته استاندارد از طریق سامانه سامد دولت به مشکلات مردمی رسیدگی می شود که امیدواریم پاسخگوی نیازهای شهروندان باشیم.

واحدهای برتر استاندارد کرمان معرفی می‌شوند

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: به واسطه روز جهانی استاندارد از واحدهای تولیدی در قالب نمونه شایسته تقدیر، نمونه استانی و نمونه ملی تقسیم بندی و واحدهای برتر با ارزیابی در حوزه های مختلف و بررسی وضعیت مدیران کنترل کیفی و فراورده قدردانی می شوند.

وی بیان داشت: سه واحد به عنوان نمونه استاندارد استانی، یک واحد به عنوان شایسته تقدیر و یک واحد کاندید نمونه ملی معرفی شده است و همچنین پنج نفر از مدیران کنترل کیفی به عنوان نمونه استانی انتخاب و روز چهارشنبه باحضور استاندار کرمان و معاونان تقدیر می شوند و یکی از مدیران کیفی نمونه ملی انتخاب شدند که از ایشان قدردانی می شود.

مزایا و معایب استانداردسازی

وی با اشاره به زندگی بشر از روستانشینی به شهرنشینی و جوامع صنعتی گفت: گازهای گلخانه ای و مونواکسید و فلزات سنگین در نهایت باعث تغییرات آب و هوایی کره زمین شد که جهان برای کاهش آلودگی و برای ادامه حیات دست به تدوین استانداردها زده است زیرا استاندارد ابزاری برای کنترل آلودگی ها وآلایندگی ها قلمداد می شود.

وی با اشاره به مزایا و معایب استانداردسازی گفت: خریدار با وجود علامت استاندارد بر روی کالا قابلیت رسیدگی به شکایات و تامین خسارت را دارد.

عاقلی ادامه داد: استانداردسازی مزایایی ازجمله افزایش سطح تولید، صرفه جویی در منابع و انرژی، کنترل نیروی انسانی و کاهش ضایعات و قیمت تمام شده، بهبود کیفیت فراورده و تسهیل انبارداری و حمل و نقل و گسترش بازرگانی داخلی و خارجی و اطمینان بخشی برای فروش محصولات را به دنبال دارد و برای مصرف کننده مرغوبیت و کیفیت فراورده واطمینان‌از دوام و کارایی، سهولت سفارشات، هزینه کمتر، دسترسی آسان و اطمینانی به مصرف کننده می‌دهد.

وی ضمن تبریک روز جهانی استاندارد افزود: امسال شعار محوری این هفته حفاظت زمین با استانداردها است و روزهای هفته استاندارد به نام های استاندارد و جهش تولید، تجارت محصولات دانش بنیان و دانش نوین، استاندارد و راهکارهای اپیدمی کرونا، ارتقای محصولات خانگی، استاندارد حلال و سایر موارد نام گذاری شده است.

برچسب‌ها اداره کل استاندارد استان کرمان کرمان جهش تولید اقتصاد مقاومتی روز جهانی استاندارد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان جهش تولید اقتصاد مقاومتی روز جهانی استاندارد کرمان جهش تولید اقتصاد مقاومتی روز جهانی استاندارد اخبار کنکور مدیرکل استاندارد استان کرمان کل استاندارد استان کرمان سازمان ملی استاندارد علامت استاندارد واحدهای تولیدی استان کرمان نمونه برداری انجام می شود مصرف کننده جهش تولید اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۲۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان

امید سحرخیز معاون بازرس ویژه رییس جمهور ضمن حضور در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو و بازدید از دستاوردهای ذوب آهن اصفهان... - اخبار بازار -

امید سحرخیز معاون بازرس ویژه رییس جمهور ضمن حضور در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو و بازدید از دستاوردهای ذوب آهن اصفهان شامل انواع مقاطع فولادی و ریل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان نقطه قوت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و در این فرصت شایسته می دانم به همه کارگران و مهندسین پر تلاش ذوب آهنی خدا قوت بگویم و برای این عزیزان آرزوی توفیق روز افزون دارم.  
وی افزود : در سفر رییس جمهور به اصفهان، مدیرعامل ذوب آهن گزارش کاملی از وضعیت این شرکت ارائه نمودند که مورد توجه رییس جمهور قرار گرفت و بر این اساس و با دستور معاون اول ایشان، اصلاح نرخ گاز برای کوره بلندی ها و ذوب آهن اصفهان ابلاغ شد.  
معاون بازرس ویژه رییس جمهور ادامه داد : ذوب آهن اصفهان در دو جبهه کلیدی و عمرانی کشور که ساخت مسکن و توسعه خطوط ریلی می باشد به واقع خوش درخشیده است. تیرآهن های بال پهن تولیدی این شرکت ایمنی، تسریع در ساخت و ساز و کاهش قیمت تمام شده ساختمان را در پی دارد که همه این پارامترها در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن و بلندمرتبه سازی ها، بنیادی هستند.  
ذوب آهن اصفهان با ساخت ریل، بر واردات آن خط بطلان کشید  
امید سحرخیز اضافه کرد : ریل ذوب آهن اصفهان کلیه خطوط متروی کشور و راه آهن سراسری را پوشش می دهد، محصولی که سالیان قبل وارد می شد اما بدست کارگران و مهندسین پر تلاش ایرانی ساخته و خط بطلان بر واردات آن کشیده شد.  
معاون بازرس ویژه رییس جمهور گفت: ذوب آهن اصفهان به عنوان یک برند مطرح در بخش صادرات و ارزآوری برای کشور نیز موفقیت های ارزنده ای کسب نموده است و نام بلند جمهوری اسلامی ایران را به دنیا معرفی نموده که قطعاً برای توسعه آن نیز برنامه ریزی خوبی در دست اقدام دارد.  
وی گفت : ذوب آهن اصفهان به دلیل شیوه تولید کوره بلندی به مواد اولیه متفاوت نیاز دارد و در این زمینه مجموعه وزارت صمت نیاز است حمایت بیشتری از این شرکت داشته باشد و ما هم به عنوان مجموعه دولت همواره از این بنیان گذار تولید فولاد در ایران حمایت می کنیم.

دیگر خبرها

  • تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا