Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین پرونده چهار واحد تولیدی که با موانع مختلفی مواجه شده بودند بررسی و تصمیماتی برای رفع آن‌ها اخذ شد.

کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور سعید شیرکوند، معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور و استاندار قزوین شب گذشته ۱۹ مهر در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه می‌خوانید بررسی بخشی از مشکلات و مطالبات واحدهای تولیدی در این جلسه است؛ در ابتدا موضوع شرکت ژلاتین حلال ایران بررسی شد، این شرکت تقاضای دریافت آب بدون تصفیه و با قیمت کمتر را داشت.

اختصاص آب ارزان‌قیمت به شرکت ژلاتین حلال

مدیر شرکت ژلاتین حلال در این جلسه بیان کرد: در بازدید معاون علمی ریاست جمهوری این شرکت را به عنوان یک دانش‌بنیان اعلام کردیم که توان افزایش تولید محصول را دارد.

وی افزود: این شرکت تنها تولیدکننده ژلاتین حلال در کشور است و محصول آن از استخوان گاو تهیه می‌شود، ژلاتین از ضایعات حیوانی تهیه می‌شود و در دنیا ۷۰ تا ۸۰ ژلاتین‌ها را از پوست خوک تهیه می‌کنند.

مدیر این واحد تولیدی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم با ظرفیت کامل، تولید داشته باشیم باید موانع موجود بر سر راه ما رفع شود و اگر واردات ژلاتین‌های خوکی ممنوع شود بهتر از گذشته می‌توانیم تولید داشته باشیم. این واحد توان تولید پوسته کپسول‌های دارویی را دارد و می‌توانیم بخشی از نیاز شرکت‌های دارویی را تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: الآن به دلیل فشار سازمان غذا و دارو برای تولید پوشش کپسول‌ها، میزان تولید را افزایش داده‌ایم و همین امر منجر شده است که هزینه آب ۲ برابر شود. اگر آب را فرآوری نشده و ارزان‌تر در اختیار ما قرار دهند مشکل ما برای تولید حل خواهد شد. چون در پروسه تولید آب، باکتری زدایی صورت می‌گیرد و نیازی به دریافت آب تصفیه‌شده نداریم.

یدالله ملکی مدیر آب منطقه‌ای قزوین در این خصوص گفت: در داخل شرکت شهرک‌ها، قانون به ما اجازه نمی‌دهد و این شرکت علاوه بر تأمین آب، نگران گران بودن هزینه آب نیز است. ما بیشتر از ۲۵ مترمکعب نمی‌توانیم آب به این شرکت اختصاص دهیم ما می‌توانیم چاه را در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار دهیم و شرکت شهرک‌های صنعتی آن را در اختیار شرکت قرار دهد بدین گونه مشکل قانونی نیز حل می‌شود.

در این جلسه هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین مصوب کرد که آب موردنیاز شرکت ژلاتین حلال با ۷۰ درصد تخفیف در اختیار آنان قرار داده شود.

بررسی پرونده فولاد آذرتاک در کارگروه تخصصی

پرونده دومی که در این ستاد مورد بررسی قرار گرفت پرونده شرکت فولاد آذر تاک بود که با بیمه تأمین اجتماعی، مالیات، شرکت شهرک‌های صنعتی و بانک دچار مشکل شده بود.

مردی، مدیر پروژه آذرتاک عنوان کرد: یک میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار بودم که الآن چهار میلیارد تومان شده است، شرکت شهرک‌ها نیز از تکمیل زیرساخت سر باز می‌زند و می‌گوید هزینه آب و برق و گاز را باید خودم تأمین کنم، مگر من زمین با همه زیرساخت‌ها نگرفتم!

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این شرکت برای ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی انجام خواهد شد؛ ۵ هکتار از آن در رهن بانک است. این شرکت هنوز آغاز به کار نکرده و فروش ندارد به‌اشتباه به سازمان امور مالیاتی اعلام کردیم که دستگاهی را فروختیم و برای ما مالیات زدند. این شرکت را در گذشته می‌توانستم با ۳۲ میلیارد تومان به اتمام برسانم ولی الآن با ۲۵۰ میلیارد تومان هم نمی‌توانم آماده کنم چون قیمت دلار چندین برابر شده است.

سعید حوائج، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین بیان کرد: این شرکت در ابتدا اعلام کرده فروش داشته است و بعداً بیان کرده که فروش نداشته است، این شرکت فروش دارایی ثابت داشته است که این امر مالیات دارد. باید درخواست بررسی بر اساس ماده ۲۵۱ را دهد تا بررسی شود.

محمدرضا قاریان‌پور مدیرکل تأمین اجتماعی قزوین اعلام کرد: بدهی بیمه این شرکت را می‌توانیم در ۴۵ قسط تقسیط کنیم.

حمیدرضا خانپور، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین اظهار کرد: این شرکت در هنگام خریداری هشت هکتار زمین دریافت کرده است اما تنها پنج درصد هزینه را پرداخت کرده است.

گنجی نماینده بانک صنعت در این جلسه عنوان کرد: برای این واحد تولیدی وام ارزی مصوب شده است ولی با چک‌های برگشتی سهامداران مواجه شدیم و الآن شرکت چهار میلیارد تومان چک برگشتی دارد. بنای کمک به شرکت را داشتیم ولی چون شرکت سهم آورده خود را تأمین نکرده بود پرداختی از سوی بانک انجام نشد.

وی افزود: بر اساس آخرین برآورد این پروژه برای راه‌اندازی به ۳۰ میلیارد تومان نیاز دارد که با تأمین اجتماعی، شرکت شهرک‌های صنعتی، و اداره کل امور مالیاتی مکاتبه کردیم تا آخرین وضعیت شرکت را به بانک اعلام کنند.

هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین در خصوص این پرونده بیان کرد: این شرکت تجهیزات به‌روز دارد یا بانک تملک کند یا برای راه‌اندازی به این شرکت کمک لازم را داشته باشد تا هزینه صرف شده بیت‌المال در این پروژه از بین نرود.

گنجی نماینده بانک صنعت با تأکید بر اینکه صورت‌های مالی شرکت باید بررسی شود، بیان کرد: چون منابع از صندوق توسعه ملی بوده است باید صورت‌های مالی شرکت را به صندوق ارسال کنیم تا کمک‌ها تسریع شود.

جمالی‌پور استاندار قزوین اشاره کرد: اگر این شرکت وام را دریافت کند و بدهی خود به سازمان‌ها را پرداخت کند باز هم با کمبود هزینه برای راه‌اندازی شرکت مواجه خواهد شد بهتر است مالیات و تأمین اجتماعی فرصتی سه‌ماهه به شرکت دهند.

استاندار قزوین دستور داد: کمیته‌ای تشکیل شود تا ظرف یک مدت معین بررسی کند که آیا پرداخت وام موجب راه‌اندازی این واحد خواهد شد یا خیر، اگر جواب منفی بود مدیر شرکت می‌تواند شریک اعلام کند.

بررسی پرونده شرکت زرین تاج در کارگروه تخصصی

در ادامه جلسه مشکل شرکت زرین تاج بررسی شد؛ این شرکت به علت مسدود شدن حساب واحد تولیدی در ستاد حاضر شده بود. در سال‌های گذشته چهار دانگ این شرکت به دلیل ضمانت در تملک بانک قرار گرفته‌ شده بود که با توجه به سؤال معاون اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور از نماینده بانک مربوطه و مشخص نبودن موضوع، مقرر شد این پرونده با حضور کارشناسان در کارگروه جداگانه موردبررسی دقیق قرار گیرد تا تولیدکننده بیش از این متضرر نشود.

آسفالت جاده منتهی به شرکت آبزی‌پروری تا ۱۵ آبان

پرونده چهارم مربوط به شرکت آبزی‌پروری در قزوین بود که کوشیار مدیر این واحد تولیدی درخواست ایجاد راه و زهکش مناسب را داشت وی اعلام کرد: با توجه به بارندگی‌ها و بروز سیلاب اگر راه آسفالت نباشد با مشکل مواجه خواهیم شد.

حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین توضیح داد: ۱.۶ هکتار زمین به این واحد تولیدی اعطا شد و نوسانات قیمت به‌گونه‌ای شده است که پیمانکار از عهده ادامه کار برنیامده ولی مقررشده خیابان منتهی به این واحد در اسرع وقت تسطیح و آسفالت شود و زهکش را اصلاح کنیم. خاک شهر صنعتی لیا به‌گونه‌ای است که به دلیل رسی بودن آب جذب نمی‌شود و باید حتماً زهکش ایجاد شود.

استاندار قزوین مصوب کرد عملیات مربوط به جاده منتهی به این شرکت آبزی‌پروری تا ۱۵ آبان ماه و قبل از آغاز بارندگی‌ها اصلاح شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شرکت شهرک های صنعتی شرکت ژلاتین حلال واحد تولیدی استاندار قزوین تأمین اجتماعی میلیارد تومان شرکت شهرک ها استان قزوین راه اندازی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۲۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۲ با نگرش جذب سرمایه‌گذاری خارجی ۱۱ واحد تولیدی با ارزش بیش از ۱۱ میلیون یورو در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بهره برداری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،جعفر فرشچی طوسی در نخستین نشست با هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی، اظهارداشت: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای 218 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: محل ساخت و فعالیت این واحدهای تولیدی شهرکهای صنعتی " چناران ، کاویان فریمان ، قوچان 2، خیام ، چرمشهر و تایباد" در نقاط مختلف جغرافیای خراسان رضوی است.

فرشچی طوسی با اشاره به شعار سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر جهش تولید با مشارکت مردم تأکید نموده‌اند ، عنوان کرد : تمایل سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در خراسان رضوی نسبت به سالیان قبل افزایش یافته و این ظرفیت های اقتصادی استان باعث شده است که مراودات تجاری از سوی کشورهای همسایه بیشتر شود و تاجران آن کشورها در ایران سرمایه گذاری بیشتری کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی اضافه کرد: تاکنون سرمایه‌‎گذاران خارجی از کشور‌های افغانستان، امارات متحده عربی و کویت ، استقبال خوبی از طرح‌های صنعتی و اقتصادی در استان داشته و با امنیت خاطر سرمایه‌گذاری کرده اند.

وی تصریح کرد: وجود واحدهای صنعتی دانش‌بنیان، صادرات‌گرا و نوع کیفیت کالاهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایه‌گذاران شده که بازاریابی محصولات توسط شرکت‌های مدیریت صادرات در کشورهای مختلف می تواند هزینه‌های بخش تولید را کاهش دهد و بستر گسترده‌تری برای ورود محصولات داخلی خراسان رضوی را به بازارهای بین المللی فراهم کند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل