Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان استاندار سمنان خواستار تسریع در بهره‌برداری از طرح‌های زیرساختی درحال احداث در سایت جدید روستای حسین آباد کالپوش برای اسکان اهالی رانش‌دیده این روستا شد.

علیرضا آشناگر روز 20مهرماه در جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: اقدامات خوبی با همکاری دستگاه‌های اجرایی، استانداری سمنان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای رفع مشکلات روستای مصیبت دیده حسین آباد کالپوش در ماه‌های گذشته انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: باوجود اقدام‌های انجام شده اما برخی مشکلات زیرساختی در حوزه آب و فاضلاب در سایت جدید روستای حسین آباد کالپوش باقی مانده است که باید هرچه سریع تر این مشکلات برطرف شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: در مقطعی به افرادی که خانه هایشان را در حسین آباد کالپوش به دلیل رانش زمین از دست دادند برای اجاره خانه جدید اجاره بها پرداخت شد و با ارائه تسهیلات و انجام تعهدات دولت به معنای واقعی تلاش کرده است که در کنار مردم‌ مصیبت زده حسین آباد کالپوش باشد.

آشناگر اضافه کرد: به افرادی که خانه‌هایشان را در رانش زمین حسین‌آباد کالپوش از دست دادند در سایت جدید برای ساخت خانه ، زمین مجانی اعطا شد و با پیگیری‌های انجام شده در بحث معابر سایت جدید، لوله کشی گاز، انتقال برق و دیگر موارد اقدام های بسیار خوبی انجام شد.

استاندار سمنان تصریح کرد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوط نسبت به اقدام هایی که در حسین آباد کالپوش در حال انجام است مسئول هستند و در صورت بروز هرگونه تخلف، موارد به دستگاه های نظارتی گزارش خواهد شد.

استاندار سمنان همچنین بر لزوم آمادگی به ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان برای مقابله با سرما و جلوگیری از جاری شدن سیلاب احتمالی در نقاط مختلف استان تاکید کرد.

آشناگر افزود: فرمانداری های استان به ویژه در نقاط سردسیر و جاده های کوهستانی برای مدیریت بحران باتوجه به سردی احتمالی هوا و بارش برف و باران در ماه های آینده، تدابیر لازم را اندیشه کنند.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری‌های استان برای پاکسازی اطراف جاده‌های درون شهری برای جلوگیری از جاری شدن سیلاب ها اقدام های لازم را انجام دهند و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان استان هم برای رفع نقاط حادثه خیز و آماده باش ماشین آلات سبک و سنگین راهداری در تلاش باشد.

استاندار سمنان تصریح کرد: مناطقی از کالپوش، شهمیرزاد، فولادمحله و مناطق شمالی استان سمنان در فصل سرما با کولاک و بارش برف شدید مواجه می شوند که باید اقدام های لازم برای مدیریت بحران در این مناطق انجام شود.

آشناگر تصریح کرد: توجه به بیمه روستایی و کشاورزی از رویه مناسب برای جبران خسارت ها است و دستگاه های اجرایی به طور ویژه برای بیمه واحدهای مسکونی و محصولات روستائیان اقدام‌ کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بیمه ، بخشی از خسارت محصولات کشاورزی که سال گذشته به دلیل سرمای هوا از بین رفت را پرداخت نکرد که لازم است سازمان جهاد کشاورزی استان پیگیری‌های لازم را در این بخش انجام دهد.

استاندار سمنان گفت: همان‌طوری که تعدادی از استان‌ها در زمان وقوع بحران به عنوان استان‌ به‌ کمک مردم استان سمنان‌ می شتابند،‌مسئولان دستگاه های اجرایی ما هم در صورت بروز حادثه در استان های دیگر وظیفه پشتیبانی دارند که لازم است در هرصورت آمادگی مدیران به خصوص جمعیت هلال احمر، اورژانس و مدیریت بحران حفظ شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استاندار سمنان رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش میامی سمنان علیرضا آشناگر دستگاه های اجرایی حسین آباد کالپوش استاندار سمنان سایت جدید انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است

محسن ساسانی جانشین سازمان پدافند غیر عامل کشور در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان سمنان گفت : پیش بینی و پیشگیری، دو اصل بسیار مهم در حوزه پدافند غیرعامل است

وی افزود: طراحی، سازماندهی، تجهیز، آموزش، تمرین و رزمایش ارکان اصلی دستیابی به آمادگی در حوزه پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به لزوم آمادگی های رایانه ای برای مقابله با تهدیدات گفت : بر اساس دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل، ضروری است ۳۰ درصد نانوایی‌های سطح استان دوگانه سوز و برای شهر‌های بزرگ، نانوایی سایر پیش بینی شود.

استاندار سمنان هم در این جلسه تاکید کرد : این استان به واسطه وجود تاسیسات و زیرساخت‌های حساس، در بحث اجرای ساز و کار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی، حفاظت و حراست است. 

وی گفت: سمنان در حوزه سایبری، زیستی، امنیت غذایی، زیرساخت و فناوری نوین ، استان حساس در بخش پدافند غیرعامل است.

استاندار سمنان وجود دو نیروگاه تولید برق در این استان را یادآور شد و گفت : اجرای مطلوب ساز و کار‌های اجرایی پدافند غیرعامل برای حفاظت و حراست از این تاسیسات از اهمیت بسزایی دارد.

وی افزود: پراکندگی روستاها، راه‌های مواصلاتی مهم، شبکه‌های زیرساختی و پهناور بودن استان از دیگر مواردی است که استان سمنان را از لحاظ موارد پدافند غیرعامل مهم می‌سازد.

وی از مدیران خواست طرح دوگانه سوز شدن حداقل ۳۰ درصد خبازی‌های استان سمنان را به سرعت اجرایی کنند .

دراین جلسه همچنین تفاهم نامه مشترک در زمینه استفاده از قابلیت هوش مصنوعی در اطلاعات و عملیات بین استانداری و دانشگاه آزاد اسلامی سمنان منعقد و از موسی حسنی بعنوان نفر برگزیده رزمایش پدافند غیر عامل کشور در سال ۱۴۰۲ قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • تاکید بر حمایت از کارگران سمنان تا سهم ۴۰ درصدی دانش‌آموختگان از اشتغالزایی
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • حمایت خاص از گشت ارشاد و طرح نور: ادامه دهند، کار بسیار خوبی است
  • وعدۀ افتتاح بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۱۴۰۴
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم