Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@08:42:42 GMT

حدس و گمان درباره موشک جدید بالستیک کره شمالی

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۲۹۵۰

حدس و گمان درباره موشک جدید بالستیک کره شمالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، کره شمالی دیروز شنبه در جریان رژه نظامی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب کارگران کره از یکی از بزرگترین موشک‌های بالستیک جهان رونمایی کرد که یک کامیون ۱۱ چرخ این موشک قاره پیما را حمل می‌کرد.

موشک جدید کره شمالی از مدل قبلی موشک قاره پیمای این کشور بسیار بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمل مدل قدیمی موشک‌های قاره پیمای کره شمالی در جریان مراسم روز شنبه با کامیون ۹ چرخ صورت گرفت.

به نوشته یورونیوز، برخی از تحلیلگران امور نظامی بر این باور هستند که اندازه بزرگ‌تر این موشک می‌تواند به این معنا باشد که موشک جدید قادر به طی مسافتی طولانی‌تر و حمل کلاهک‌هایی قوی‌تر است. در مقابل گروهی از کارشناسان نظامی هشدار داده‌اند که کره شمالی ممکن است تنها ماکتی از موشک در دست ساخت خود را نمایش داده باشد.

با این حال آنچه مسلم به نظر می‌رسد این است که موشک جدید کره شمالی در صورت آزمایش موفقیت آمیز آن یکی از بزرگترین موشک‌های بالستیک جهان خواهد بود.

کره شمالی در سال ۲۰۱۷ هنگام آزمایش مدل قبلی موشک قاره پیمای خود ادعا کرده بود که امکان اصابت موشک آزمایش شده به هر نقطه‌ای از آمریکا با حمل کلاهک هسته‌ای وجود دارد.

هرچند کره شمالی در سال ۲۰۱۷ سه موشک قاره پیما را آزمایش کرد اما هنوز مشخص نیست که آیا پیونگ یانگ فناوری لازم برای حفاظت از کلاهک‌های هسته‌ای هنگام ورود دوباره موشک‌های قاره پیما به جو زمین را در اختیار دارد یا خیر.

کره شمالی از سال ۲۰۱۷ تاکنون هیچ موشک قاره پیمایی را آزمایش نکرده است.

مدل جدید موشک قاره پیمای کره شمالی به طور بالقوه می‌تواند در آینده قدرت امتیازگیری بیشتری به پیونگ یانگ در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با آمریکا بدهد.

کد خبر 5045647 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: کره شمالی موشک بالستیک آزمایش موشکی ایالات متحده امریکا عراق دونالد ترامپ ویروس کرونا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 رژیم صهیونیستی مناقشه قره باغ فلسطین ترکیه ارمنستان جو بایدن لبنان روسیه عربستان سعودی موشک قاره پیمای کره شمالی موشک جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۲۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| برافراشته شدن بادبان خورشیدی ناسا در فضا

به گزارش خبرآنلاین، ناسا اعلام کرد که مأموریت ACS3 (سرنام «سیستم پیشرفته بادبان خورشیدی کامپوزیت» که هفته گذشته با موشک الکترون از نیوزیلند به مدار کم‌ارتفاع زمین پرتاب شده بود، توانسته است با موفقیت بادبان خورشیدی خود را کامل بگشاید.

بادبان خورشیدی، پرده فلزی نازک، سبک و وسیعی است که با انعکاس نور، پیشرانش فراهم می‌کند. ذرات نور خورشیدی وقتی از سطح بادبان بازتاب می‌شوند، همانند توپی که به جسمی ساکن برخورد می‌کند، آن را در جهت مخالف هل می‌دهند و بدین‌ترتیب به بادبان خورشیدی نیرویی هرچند اندک وارد می‌کنند. اگر بتوان این نیروی اندک را در بازه زمانی طولانی‌مدتی مهار کرد، می‌توان بادبان (و محموله متصل به آن) را تا سرعت‌های بسیار زیادی شتاب داد و ازآنجایی‌که نور خورشید به رایگان و تا فاصله‌های بسیار دور در اختیار بادبان قرار می‌گیرد، می‌توان با استفاده از آن فضاپیمای فوق‌العاده کارآمدی ساخت.

تاکنون چندین آزمایش توسط ناسا، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی ژاپن برای بررسی عملکرد بادبان‌های خورشیدی انجام شده و آزمایش ACS3 نیز گام مهمی از ادامه این فرآیند به شمار می‌رود. در این آزمایش که ناسا موفقیت آن را اعلام کرد، حدود ۲۵ دقیقه طول کشید تا بادبانی به ضلع ۹ متر و مساحت ۸۰ مترمربع در مدار زمین باز شود.

بنا به اعلام ناسا در صورت مساعدت هوا می‌توان این بادبان خورشیدی را از سطح زمین مشاهده کرد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900347 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • ببینید| برافراشته شدن بادبان خورشیدی ناسا در فضا
  • چمبر تست دما و رطوبت چیست؟
  • یک آزمایش جالب زیر آب : شکستن تخم شترمرغ کف دریا (فیلم)
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • اجلاس بین المللی ایران و قاره آفریقا
  • شناسایی ۳ نوع سرطان با یک قطره خون
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد