Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:49:16 GMT

ثبت ۳۲ روز هوای پاک در اراک طی ۶ ماه سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۳۰۷۷

ثبت ۳۲ روز هوای پاک در اراک طی ۶ ماه سال ۹۹

به گزارش خبرنگار مهر، رضا میرزایی ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی در اراک اظهار کرد: روند کاهشی آلودگی هوا در شهر اراک از سال ۹۵ تاکنون تداوم یافته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا امروز، ۳۲ روز پاک، ۱۵۹ روز سالم و ۱۴ روز ناسالم برای گروه‌های حساس در شهر اراک به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به کاهش ۳۸ درصدی تعداد روزهای ناسالم هوای اراک در سال جاری نسبت به سال گذشته، عنوان کرد: روزهای ناسالم در سال جاری نسبت به سال ۹۷ نیز بالغ بر ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته وی، عوامل آلاینده هوای شهر اراک برای ۱۳ روز ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون و یک روز دی اکسید گوگرد ناشی از اورهال پالایشگاه گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی نیز در این نشست در خصوص میزان بارندگی در سال زراعی جاری بیان کرد: در سال زراعی ۹۹- ۹۸ بالغ بر ۲۳ درصد کاهش بارندگی نسبت به سال زراعی ۹۸-۹۷ به ثبت رسیده، اما بارندگی نسبت به بلندمدت با ۲۸.۴ درصد افزایش همراه بوده است.

محمد کمالی در ارتباط با میزان بارندگی در پاییز امسال گفت: از ابتدای مهرماه لغایت ۱۹ مهرماه ۷.۶ میلی‌متر بارش در استان مرکزی دریافت شده است.

به گفته وی، در ۲ هفته اخیر کمترین میزان بارش با ۰.۶ میلی‌متر مربوط به شهر اراک و بیشترین با ۲۷.۲ میلی‌متر مربوط به شهر تفرش بوده است.

کد خبر 5045526

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا میرزایی محیط زیست استان مرکزی هوای پاک ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان کرمانشاه شهرکرد مجلس شورای اسلامی ستاد ملی مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بارش باران استان مرکزی شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به وضعیت بارندگی‌ها و سیلاب در نقاط مختلف انابد + فیلم

بارندگی‌های چند روز اخیر در برخی از مناطق کشورمان بی سابقه بود به ویژه در نقاط کویری و گرم و خشک که حتی منجر به جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها شد. این بارش‌ها در نقاط مختلف استان خراسان رضوی نیز رخ داد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم وضعیت بارندگی و جاری شدن سیلاب را در نقاط مختلف شهر انابد در استان خراسان رضوی را به نمایش گذاشت.

منبع: مهدی غروی - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی معابر در بندر امام خمینی (ره) + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • بارندگی‌های بی سابقه در استان یزد
  • بارندگی‌های استان در ۲۵ سال اخیر بی سابقه بوده است 
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • خسارت بیش از یک میلیاردی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت
  • اشتوتگارت و کسب 38 امتیاز بیشتر نسبت به مقطع مشابه فصل گذشته بوندسلیگا
  • نگاهی به وضعیت بارندگی‌ها و سیلاب در نقاط مختلف انابد + فیلم
  • هوای مازندران از فردا گرم می‌شو‌د
  • جاری شدن سیلاب در البرز