Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام میرزایی گفت: محدود و محصور بودن امربه‌معروف و نهی از منکر به عفاف و حجاب یکی از آسیب‌های جدی است این کار به معنای زندانی کردن امربه‌معروف و نهی از منکر است. این فریضه حوزه‌های گوناگون دارد، مهم‌ترین حوزه آن مربوط به مسئولان جامعه است.

 

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین«روح‌الله میرزایی » امروز(20مهر) در همایش شورای امربه‌معروف و نهی از منکر دستگاه‌های دولتی،غیردولتی،سازمان‌ها،نمادها،مراکز آموزشی و درمانی استان مازندران بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در قبل از انقلاب، معنای خود را بهتر پیدا کرد تا بعد از انقلاب! چراکه تبیین این فریضه به‌درستی در چهارچوب اسلام و با رهنمودهای امام راحل و علما نظام اسلامی شکل گرفت ولی متأسفانه امروز مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر به شیوه امام راحل اجرا نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مقام دبیر و معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امربه‌معروف کشور با اشاره به اینکه ۲۷ سال از عمر تشکیل ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر می‌گذرد، تأکید کرد: باید کاری کنیم تا آحاد جامعه مجری امربه‌معروف و نهی از منکر شوند، این فریضه مهم باید احیا شود تا همه جامعه از امربه‌معروف و نهی از منکر تبعیت کنند، ولی امربه‌معروف و نهی از منکر را قشری محدود دیدیم.

 

حجت‌الاسلام میرزایی خاطرنشان کرد: نباید امربه‌معروف و نهی از منکر را محدود به یک موضوع کنیم، چراکه این کار به معنای زندانی کردن امربه‌معروف و نهی از منکر است. این فریضه حوزه‌های گوناگون دارد، مهم‌ترین حوزه آن مربوط به مسئولان جامعه است.

 

وی با اشاره به اینکه هدف امام حسین (ع) احیای امربه‌معروف و نهی از منکر بود، اظهار کرد: اگر امربه‌معروف و نهی از منکر درست اجرا نشود و فقط محدود به تذکر به بی‌حجاب‌ها شود، می‌گویند دخالت کردند. اگر زباله سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازد منکر انجام‌شده، همان‌طور که در کنار ساحل شئونات را رعایت نکردن منکر است!

 

حجت‌الاسلام میرزایی عنوان کرد: باید جلوی اختلاس را گرفت، تبیین و تشریح امربه‌معروف در تمامی موضوعات ضروری است،چرا مسئولان کارگران هفت‌تپه را جوابگو نیستند اما برای یک مربی میلیاردی پول پرداخت می‌کنند؟ این‌همه مشکل در جامعه داریم چراکه خودمان خواستیم اجرا کنیم و اجازه ندادیم همه مردم امربه‌معروف و نهی از منکر کنند!

 

وی اضافه کرد: شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر در همه دستگاه‌ها شکل‌گرفته است، ترکیب شوراها در ادارات مهم است که تلاش داریم اصلاح ساختار داشته باشیم تعدد شوراها هم موجب شده با سایر شوراها ادغام بشود و کارها به‌درستی انجام نشود، باید در ادارات بخشی از جلسات شورا را به احیای موضوعات امربه‌معروف و نهی از منکر  اختصاص بدهیم.

 

حجت‌الاسلام میرزایی تأکید کرد: دبیر شورا باید کاری کند که امربه‌معروف و نهی از منکر در ادارات احیا شود، به‌صورت فرد فرد همه مکلف به امربه‌معروف هستیم اما در شورا وظیفه ریل‌گذاری، فرهنگ‌سازی، بسترسازی و ساختار سازی داریم، شورا باید کاری کند تا پرسنل بتوانند در بین هم امربه‌معروف و نهی از منکر را ترویج کنند.

 

وی بازگو کرد: بسیاری از منکرات جامعه به جهت استفاده نادرست و شخصی از بیت‌المال اتفاق می‌افتد، در ادارات ۲۰ دقیقه طبق قانون شرعی وقت اقامه نماز داریم و ارباب‌رجوع پشت در انتظار می‌کشند، این منکر است، بزرگ‌ترین معروف حفظ نظام است به فرموده رهبری که اگر مدیری غفلت کند بدبینی ایجاد می‌شود!

 

حجت‌الاسلام میرزایی بیان کرد: شوراها باید برنامه‌ریزی کنند تا پرسنل بتوانند مدیران را امربه‌معروف و نهی از منکر کنند، اگر مدیران در اتاق‌های شیشه‌ای بودند و مشاهده می‌کردند که پرسنل نگاه می‌کنند مدیر مجموعه چه می‌کند، دست‌درازی به بیت‌المال صورت نمی‌گرفت،۴۰ درصد حمایت در ۴۷۱ پرونده در سطح کشور انجام شد به این معنی که وکیل گذاشتیم که از آمر به امربه‌معروف حمایت شود.

 

وی با اظهار این‌که وکیل رایگان برای پرونده‌هایی گرفته‌شده بود که جای شاکی و متشاکی تغییر کرده بود ، گفت:  ستاد از مطالبه گران مشکلات مردم غیزانیه و امیدیه در خوزستان، ویلا سازی در باستی هیلز لواسان، هفت‌سنگان قزوین، ماشین‌سازی اراک و تبریز، شرکت هپکو، آذر آب، هفت‌تپه، آلومینیوم هرمزگان، کنتور سازی قزوین و گروه ملی فولاد و همچنین مشکلات اجتماعی سد لفور مازندران حمایت کرده است.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: امربه معروف مسئولان مربی فوتبال وکیل رایگان همایش امربه معروف هپکو حمایت از آمران به معروف کارگران هفت تپه بحران زباله عفاف و حجاب امربه معروف و نهی از منکر معروف و نهی از منکر حجت الاسلام میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۳۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود

‌به گزارش خبرنگار مهر، همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب استان البرز به همت سازمان بسیج اصناف این استان در روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۹ صبح در سالن ۹ دی هشتگرد برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور سرهنگ حمید عسگری، رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان البرز برگزار می‌شود و فرید نجف نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سخنران این برنامه خواهد بود.

کد خبر 6096885

دیگر خبرها

  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • (ویدئو) آجرلو: موافق لایحه عفاف و حجاب هستم؛ اگر به صحن می‌آمد بهتر بود
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود
  • نباید از خودنمایی مجازی یا خیابانی یکسری هنجارشکن محدود بترسیم
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • تبیین طرح «عفاف و حجاب» توسط فرمانده سپاه تالش