Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب قزلسفلو عصر یکشنبه در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان گلستان اظهار کرد: ۸۵۰ هکتار مراتع در شمال گلستان وجود دارد که بیش از ۳۰۰ هکتار آن در حال بیابانی شدن است.

وی با بیان این که اگر چنین اتفاقی بیفتد عوامل محل دچار چالش می شوند، افزود: در سطح کلان هم مراتع گلستان کارکرد داشته و این بیابانی شدن استان‌های مجاور را تحت تاثیر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قزلسفلو اضافه کرد: در سال‌های اخیر اعتباراتی به منظور تخصیص داده شده اما باید از ظرفیت بخش تحقیقاتی هم استفاده شود.

وی گفت: در تولیدات بخش‌های مختلف کشاورزی رتبه خوبی داشته اما بخشی از محصولات به دلیل تورم نمی توانند معیشت مردم را تامین کنند بنابراین باید رویکردها در بخش کشاورزی تغییر کند.

قزلسفلو عنوان کرد: سطح اراضی کشاورزی خانواده‌ها ثابت مانده اما جمعیت تغییر کرده و اراضی هم بین وراث تقسیم شده است.

وی تأکید کرد: باید کشت برخی محصولات با ارزش افزوده بالا و مصرف پایین را در دستور کار داشته تا کشاورزان در تامین معیشت خود دچار مشکل نشوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که در دو نقطه از استان این عمل در دست انجام است.

کد خبر 5045710

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان ابوطالب قزلسفلو منابع طبیعی گلستان ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان کرمانشاه شهرکرد مجلس شورای اسلامی ستاد ملی مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور منابع آب مشهد گفت: در راستای اطلاع رسانی و فرهنگسازی صیانت و حفاظت از منابع آبی، در سال گذشته گروه‌های گشت و بازرسی امور آب مشهد در محدوده تحت پوشش پس از طی مراحل قانونی و با همکاری نیروی انتظامی  ۹۱ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها را بازگشایی و رفع تصرف کرد.

محمد برزویی افزود: در همین مدت ۶۹ هزار و ۳۸۸ متر بستر رودخانه‌ها هم لایروبی شد.

دیگر خبرها

  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • یکپارچه سازی زمین های کشاورزی شمال با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ