Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک محقق ایرانی معتقد است که هورمون عشق ممکن است بتواند در درمان بیماری کووید- ۱۹ موثر باشد.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: یک محقق ایرانی به همراه همکارانش در دانشگاه تولیدوی آمریکا در جدیدترین یافته‌های خود از امکان استفاده از «هورمون عشق» در درمان مبتلایان به کرونا خبر دادند.

بر اساس نتایج پژوهشی پزشکی که در دانشگاه «تولیدو» در ایالت «اوهایو» آمریکا به انجام رسیده، دانشمندان گفته اند هورمون «اکسی‌توسین» که از آن با نام «هورمون عشق» نیز یاد می‌شود، ممکن است بتواند در درمان کووید-۱۹ کاربرد داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توفان سیتوکین

یکی از جدی‌ترین عوارض عفونت ناشی از کرونا «توفان سیتوکین» است که در آن، بدن به بافت‌های خود حمله می‌کند. طبق اعلام پژوهشگران، در حال حاضرهیچ روش درمانی برای کووید-۱۹ که به تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده باشد، وجود ندارد که این بدان معناست که دارو‌های موجودی که می‌تواند بر روی واکنش ایمنی سازگار بدن کارکرده و جلوی «توفان سیتوکین» را در مراحل اولیه بیماری بگیرد، در اولویت است.

براساس یافته‌های قبلی، هورمون «اکسی‌توسین» (موسوم به هورمون عشق) که در مغز تولید می‌شود و در تولید مثل و زایمان نقش دارد، می‌تواند التهاب را کاهش دهد.

یافته‌های محقق ایرانی

در این پژوهش جدید، علی امامی، پژوهشگر دانشگاه «تولیدو» واقع در ایالت اوهایوی آمریکا به همراه همکارانش، از یک پایگاه داده در «مؤسسه ملی سلامت» آمریکا برای تجزیه و تحلیل خصوصیت‌های ژن‌های تحت درمان با استفاده از دارو‌های نزدیک به «اکسی‌توسین» استفاده کردند.

یافته‌های یک محقق ایرانی در دانشگاه تولیدوی آمریکا برای استفاده از هرمون عشق در درمان کرونا+ تصویر

این محققان در این پژوهش دریافتند داروی کاربتوسین (carbetocin) که عملکردی شبیه اکسی توسین دارد، دارای خصوصیت‌های مشابه ژن‌هایی است که سبب کاهش نشانه‌های التهابی می‌شود که عامل «توفان سیتوکین» در بیماران کرونایی هستند.

داروی کاربتوسین نشان می‌دهد که این دارو ممکن است سبب فعال شدن سلول‌های ایمنی به نام سلول‌های تی (T-cells) شود که نقشی مهم در پاسخ ایمنی بدن دارند. همچنین مشخصات کاربتوسین، شبیه داروی «لوپیناویر» (lopinavir) است که او نیز داروی ضد رتروویروسی (antiretroviral) تحت مطالعه برای درمان کروناست.

همه این عوامل نشان می‌دهد «اکسی‌توسین» ممکن است درمانی هدفمند برای «توفان سیتوکین» در بیماران مبتلا به کرونا باشد.

بیشتر بخوانید: آمار مبتلایان جوان و اطفال چه تعدادی است؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

برچسب ها: ویروس کرونا اخبارسلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا توفان سیتوکین محقق ایرانی هورمون عشق اکسی توسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۳۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری