Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر مکارم گفت: مرکز جامع سلامت حسین آباد اسفندقه با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال افتتاح شد.

گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، عصر امروز ۲۰ مهر مرکز جامع سلامت حسین آباد اسفندقه افتتاح شد.

«اصغر مکارم» در حاشیه آئین افتتاح مرکز جامع سلامت حسین آباد اسفندقه، گفت: این مرکز با زیر بنای ۵۳۵ متر مربع و اعتبار ۱۴ میلیارد ریال احداث و تجهیز شده است و جمعیتی قریب ۳ هزار و ۴۲۰ نفر را تحت پوشش قرار می دهد و در حال حاضر ۳ خانه بهداشت فعال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این که مراکز جامع سلامت روستایی معمولا جمعیت ۸ تا ۱۰ هزار نفری را تحت پوشش قرار می دهند و با توجه به تغییرات جمعیتی ممکن است برای ۳ هزار نفر نیز مرکز داشته باشیم، افزود: تعداد پزشکان مراکز جامع سلامت روستایی با توجه به جمعیت تحت پوشش و تعداد خانه های بهداشت متفاوت است، بعضی از مراکز که در مرکز بخش هستند ساعات بیشتری را پوشش می دهند و ما بحث شبانه روزی شدن آنها را پیگیری می کنیم تا به مراکز شبانه روزی تبدیل شده و خدمات 24 ساعته ارائه دهند.

وی تصریح کرد: در این مراکز خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می شود و در فصل پیش رو نیز با توجه به مشکلات بیماری کووید ۱۹ و آنفلوآنزا مراقبت و بیماریابی اولویت ویژه برای پزشکان است.

مکارم ابراز کرد: خوشبختانه طی مدت شیوع بیماری کووید ۱۹ علی رغم این که همکاران خیلی درگیر این بیماری بودند اما با تلاشی که داشتند، تحت هیچ شرایطی خدمات پایه ای واکسیناسیون، بهداشت محیط و بهداشت مدارس را کنار نگذاشته و پوشش بدون کم و کاست ادامه دارد و دستاورد آن پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون در شهرستان جیرفت است و اگر  موردی انگشت شمار باشد در مناطق سیار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به غربالگری مداوم بیماری های واگیر در منطقه، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به بارندگی ها در منطقه جنوب کرمان مقداری نگران بیماری هایی همچون حصبه و مالاریا بودیم اما خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری ها در منطقه جنوب کرمان گزارش نشده و کانونی از بیماری مشاهده نشده است البته در صورت مشاهده تیم های سلامت مراقبت را به طور کامل انجام می دهند.

وی در خاتمه با بیان این مطلب که با توجه به زحمات همکاران در بحث بیمای کووید ۱۹ اسفندقه جزء مناطق پاک بوده و مردم هم همکاری خوبی در رعایت اصول بهداشتی داشتند، عنوان کرد: با توجه به این که فصل شیوع آنفلوآنزا و کووید ۱۹ در پیش است، مردم توجه داشته باشند با رعایت ۳ اصل مهم فاصله گذاری، استفاده از ماسک و شستشوی دست ها بالای ۹۸ درصد گرفتار بیماری نمی شوند.
 

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: افتتاح کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۳۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار

برای نخستین بار مرکز درمانی بیماری تالاسمی یا کم خونی در ولایت ننگرهار فعالیت خود را آغاز نمود. 

در مراسم افتتاح این مرکز درمانی دکتر محمد حسن غیاثی معین پلان و پالیسی وزارت صحت عامه افغانستان از راه اندازی این مرکز درمانی استقبال نموده و گفت: با تامین امنیت، زمینه خوبی برای سرمایه گذاری در کشور فراهم شده است.

وی از جانب وزارت صحت عامه به مسئولان این مرکز درمانی وعده همکاری داد.

مولوی امین الله شریف رئیس صحت عامه ولایت ننگرهار در حالی که خون خود را به این مرکز درمانی هدیه نمود از جوانان خواست تا برای نجات زندگی کودکان مبتلا به بیماری تالاسمی به صورت رایگان به این مرکز درمانی خون هدیه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • آغاز ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • تجهیز آزمایشگاه خدمات جامع سلامت روستایی لادیز میرجاوه به دستگاه سل کانتر