Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:13:18 GMT

محدودیت‌های کرونایی در خراسان جنوبی اعمال شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۳۶۱۰

محدودیت‌های کرونایی در خراسان جنوبی اعمال شد

ناصر خوش خبر روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: با توجه به آمار بالای شیوع بیماری کرونا در سطح استان و صرفا به منظور پیشگیری از ادامه این روند نگران کننده، محدودیت‌هایی به کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی کرونا اعلام و مورد موافقت واقع شد.

وی تاکید کرد: این محدودیت‌ها تا ۲۵ مهر ماه جاری ادامه دارد و براساس درخواست استان، قابل تمدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طبق این مصوبه، کلاس‌های حضوری مدارس دولتی، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و خصوصی با تاکید بر عدم وقفه در فرآیند نظام آموزشی با استفاده از روش‌های غیرحضوری، تعطیل می‌شوند.

معاون استاندار خراسان جنوبی به کاهش خدمات دهی مهدکودک‌ها فقط برای کودکان دارای مادر شاغل اشاره کرد و گفت: خوابگاه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، تمامی اماکن و نقاط هدف گردشگری و تفریحی، تمامی بقاع متبرکه و آستان امامزادگان (ع)، سینماها، نمایشگاه‌ها، سالن مطالعه کتابخانه‌ها و بخش‌های بازی کودکان در پارک‌ها نیز براساس این دستورالعمل تعطیل می‌شوند.

وی تصریح کرد: طبق این دستورالعمل تمامی باشگاه‌ها، سالن‌ها، استخرها، پیست‌های ورزشی، تالارهای پذیرایی و سالن اجتماعات آرامستان‌ها تا تاریخ ۲۵ مهر، اجازه فعالیت ندارند.

خوش خبر افزود: اعمال محدودیت برای فعالیت رستوران‌ها، فست فودها، اغذیه فروشی‌ها، قهوه خانه‌ها، کافی شاپ‌ها و سایر صنوف مشابه صرفا به صورت بیرون‌بر خواهد بود همچنین ممنوعیت برگزاری گردهمایی‌ها، سمینارها و دیگر تجمعات غیرضروری از جمله این مصوبات است. 

وی تاکید کرد: این موارد لازم الاجراست و کمیته نظارت ستاد مدیریت کرونای استان نیز روند اجرای آنها را کنترل می‌کند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در ابتدای سخنانش به شرایط کنونی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییر فصل و رواج حالتی از عادی انگاری در سطح جامعه و بی‌تفاوتی نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، به طور ملموس شاهد افزایش آمار بیماران کرونایی هستیم. 

وی افزود: کرونا قبل از اینکه یک موضوع درمانی باشد، یک مسئله اجتماعی است چرا که با وجود شناخت ضعف‌ها، اقتضائات و ابزارهای لازم، متأسفانه شاهد فراز و فرودهای فراوانی در زمینه شیوع بیماری هستیم. 

خوش خبر با بیان این نکته که مردم به هر میزان در رعایت پروتکل‌ها هوشمندانه اقدام کنند، در کاهش آمار بیماری موفق‌تر هستیم اظهار داشت: بخش عمده مردم شیوه‌های استفاده صحیح از ماسک، نوع برخورد با فرد مبتلا به کرونا و مواردی از این دست را هنوز نمی‌دادند لذا موضوع آموزش دقیق این موارد باید در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی و کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی قرار گیرد. 

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حاد مشهد به لحاظ شیوع بیماری کرونا، سفر به این شهر مقدور نیست. 

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اعمال محدودیت‌های اعلام شده، برگزاری هر گونه مراسم ویژه این ایام تابع شیوه نامه‌های بهداشتی است. 

در این نشست که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور همه اعضا همراه بود، به آخرین وضعیت شیوع بیماری در استان اشاره شد و این گونه عنوان شد که بیرجند (مرکز استان)، جزو ۴۵ شهرستان آلوده کشور است و استان رتبه پنج کشور در نرخ شیوع کرونا را دارد.

افزایش میزان مرگ و میر بیماران به هر هفته ۱۲ فوتی و همچنین رشد فزاینده آمار بیماران بستری شده از دیگر اخبار ناگوار این نشست بود.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماسک خراسان جنوبی ستاد ملی مقابله با کرونا فاصله گذاری اجتماعی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک خراسان جنوبی ستاد ملی مقابله با کرونا فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا ماسک خراسان جنوبی ستاد ملی مقابله با کرونا فاصله گذاری اجتماعی اخبار کنکور خراسان جنوبی شیوع بیماری محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: پروژه انتقال آب‌های سرانی استان در بودجه ۱۴۰۳، ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مهدی رشیدی امروز _ پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در آئین نکوداشت شوراهای اسلامی شهر و روستا خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به اینکه اوایل کار دولت، خشکسالی در استان مشهود بود و اقدامات انجام شده در گذشته کافی نبود، اولویت‌های استان پیش از سفر هیئت دولت در نظر گرفته شد.

وی افزود: با تاکید استاندار، تأمین آب استان در اولویت قرار گرفت؛ نقاط ضعف و قوت شناسایی و با برگزاری ۱۱۰۰ ساعت کار کارشناسی پروژه‌های نیمه‌تمام و بالای ۵۰ درصد مشخص شد.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به پروژه‌هایی اجرایی در حوزه صرفه‌جویی و تأمین آب استان، خاطرنشان کرد: طرح انتقال آب سرانی، با پیگیری مسئولان ارشد استان در سفر رئیس‌جمهور به استان مصوب شد، اما برای اجرا با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود تا اینکه با پیگیری‌های مستمر استاندار خراسان شمالی اواخر سال گذشته، مجوز ماده ۲۳ آن اخذ شد و اکنون برای اجرا در ردیف‌های بودجه‌ی سال ۱۴۰۳ برای آن چهار هزار میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده است.

رشیدی از مرمت، احداث و آسفالت بیش از ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی، ۸۵۰ هزار مترمربع آسفالت معابر روستاها و ۸۳۰ هزار مترمربع آسفالت معابر شهری خبر داد.

کد خبر 750014

دیگر خبرها

  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳
  • پیشرفت‌های علمی نتیجه آموزش‌های معلمان است
  • رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی