Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون منابع انسانی دادگستری استان یزد گفت: راه‌اندازی دادگاه‌های تجاری و تربیت قضات در دادگاه‌ها سبب رفع مشکلات اقتصادی کشور می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حسین دهقانی‌فیروز آبادی ظهر امروز در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: برنامه‌های متنوع و قابل توجهی توسط دادگستری انجام شده، بازخوردهای خوبی هم در سطح جامعه داشته است اما خدمات قضائی قطعا منتقدان مستقیم و غیر مستقیمی هم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون منابع انسانی دادگستری استان یزد گفت: سه شیوه برای نقدکردن آراء وجود دارد، اولین آن در شبکه اجتماعی با حضور بیش از یک هزار نفر از حقوقدانان بالفعل و بالقوه انجام می‌شود، به نحوی که هفتگی یک رای به نمایش گذاشته می‌شود و منتقدان به بررسی آن پرداخته و نقاط قوت و ضعف آن را مطرح می‌کنند.

دهقانی از دیگر شیوه‌های موجود برای نقد آرا در داخل دادگستری این است که آرای قضایی که دارای مشکل خاصی هستند به صورت علمی و با توان داخلی پردازش می‌شود.

وی با اشاره به روش سوم این کار که برای اولین بار در کشور و توسط استان یزد انجام شد افزود: نقد در فضای عمومی روش دیگری بود که با حضور جامعه حقوقی در سه جلسه صورت گرفت و تجربه آن به استان‌های دیگر انتقال داده شده، اما به دلیل شیوع کرونا در حال حاضر متوقف شده است، این طرح در راستای تقویت خدمات قضایی موثر است.

معاون منابع انسانی دادگستری استان یزد با اعلام اینکه 230 قاضی در استان یزد مشغول فعالیتند تصریح کرد: اکثر قضات استان بین 35 تا 40 سال سن دارند و در حدود 25 درصد قضات استان یزد زنان هستند و تاکنون در استان و کشور خوش درخشیدند و جز نخبگان کشوری رشته حقوق هستند.

رئیس قوه قضائیه: دادگاه‌های تخصصی راه‌اندازی می‌شود / ‌کسی حق تعطیلی کارخانجات را ندارد / اولویت ‌حمایت از تولید استجزئیات پرونده فرماندار "زرندیه" استان مرکزی اعلام شد/ ارسال پرونده به دادگاهگفت‌وگو| توضیحات مولاوردی درباره بازداشت همسرش در مقابل دادگاه

دهقانی با اشاره به اینکه شخص قاضی به روزترین فردی است که در نظام اجرایی و مدیریتی کشور می‌تواند به صورت مستقل قانون را تفسیر کند و آیین‌های مخالف قانون را کنار بگذارد، عنوان کرد: ما معتقدیم که نباید آرای قضایی تفاوت زیادی داشته باشند بنابراین طرح اتقان و تقارب آرا در دستور کار قوه قضاییه است به این سبب که می‌تواند در حد اعلاء موجب اقناع افکار عمومی شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه متاسفانه در حال حاضر کشور ما دچار جن اقتصادی شده است ادامه داد: یک گام برای توانمند شدن در این مسیر و رفع مشکلات اقتصادی کشور توسط دادگستری راه‌اندازی دادگاه‌های تجاری و تفسیرهای تجاری برای دعاوی اقتصادی است.

دهقانی گفت: با راه‌اندازی این مدل از دادگاه‌ها و تربیت قضات دادگاه‌های تجاری حرکت موثری برای حل مشکلات اقتصادی انجام می‌شود.

معاون منابع انسانی دادگستری استان یزد اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود، عموم مردم تصور می‌کنند کوتاهی وکلا ضعف دستگاه قضائی است، بنابراین باید شرایط به نحوی تغییر کند و کانون وکلا از انحصار طلبی خارج شود تا قوه قضائیه نگاه نظارتی فرعی به مسائل داشته باشد.

انتهای پیام/781/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادگاه های تجاری مشکلات اقتصادی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۳۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌های موجود برای تجارت کالا میان ایران و امارات گفت: تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک میان دو کشور لازم و مهم است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارت در سخنرانی خود در اتاق بازرگانی ابوظبی اظهار کرد: ایران و امارات سوابق و پیشینه و روابط اقتصادی و تجاری دیرینه دارند و حجم ۲۷ میلیارد مراودات تجاری نشانه از عمیق بودن این روابط است.

وی افزود: امارات دومین شریک تجاری بعد از چین است؛ اتاق‌های بازرگانی و فعالین اقتصادی نقش ویژه‌ای در این روابط دارند، اما آنها باید شجاعت لازم را داشته باشند و البته باید حمایت هم شوند. 

وزیر راه و شهرسازی کشورمان تصریح کرد: ایران سرزمین و هاب ترانزیت و کریدور بی نظیر شمال - جنوب است و اگر امارات از این فرصت و بنادر لجستیکی ایران استفاده کند و در بنادر جدید سرمایه گذاری کرده و آنها را توسعه دهد قطعا اقتصادش رشد بیشتری کرده و به راحتی به اوراسیا دسترسی پیدا می‌کند.

وی گفت: رشد ۵۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای ایران در سال گذشته نشان می‌دهد عزم جدی برای این حوزه داریم. 

بذرپاش اظهار کرد: استفاده از فرصت‌های موجود برای تجارت کالا و تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک و سرمایه گذاری مشترک باید توسط دو کشور تصمیم گیری شود.

وی افزود: تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک لازم و مهم است؛ در هفته ۳۲۰ پرواز بین ایران و امارات انجام می‌شود، ارتقای خدمات فنی و مهندسی در دو کشور و حتی در کشور ثالث می‌تواند فرصت‌های جدیدی به وجود آورد و امتیازات زیادی در مناقصات برای طرفین دارد.

بذرپاش گفت: تبادل هیات‌های تجاری بین دو کشور می‌تواند آثار و برکات زیادی داشته باشد؛ اخیرا در تهران نمایشگاه ایران اکسپو برگزار شد که برخی مسئولان اماراتی از آن بازدید کردند. 

وی اظهار کرد: تمام تلاش دولت‌ها باید برداشتن موانع از جلوی پای فعالان اقتصادی و افزایش مراودات تجاری باشد و رسیدن میزان تبادلات تجاری و اقتصادی به سالی ۳۰ میلیارد دلار حداقل خواسته تجار و فعالان است.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان تصریح کرد: دشمنان مشترک ایران و امارات تلاش می‌کنند بین دو کشور اختلاف افکنی کنند، اما مسئولین دو کشور آن را خنثی کرده اند. 

وی افزود: برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بخشی از افق روشن توسعه روابط ایران و امارات است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند