Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا صباغیان عصریکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از تلاش مسوولان معدن یادشده،افزود: بهره‌گیری از نیروهای مجرب منطقه برای کمک دست اندرکاران موجب تولید و اشتغال بیشتر در این شهرستان می شود.

وی با بیان اینکه معدن یادشده بزرگترین معدن خاورمیانه و دومین معدن جهان است، ادامه داد: هم‌اکنون در مرحله فرآوری است و این کار نقش مهمی در ایجاد اشتغال و تولید نه تنها در شهرستان بلکه در استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    

مجموع ذخایر باریت کشور حدود ۱۰ میلیون تن است و معدن باریت مهدی‌آباد بهادران مهریز با داشتن ۱۱۳ میلیون تن بزرگترین معدن باریت کشور محسوب می شود.

شروع عملیات اکتشاف این معدن از حدود ۵۰ سال پیش آغاز شده و نقش بسزایی در ایجاد اشتغال مولد و مفید و رونق اقتصادی شهرستان دارد.

در حال حاضر عملیات معدنی با حجم قابل‌توجه و احداث کارخانه‌های فرآوری به ظرفیت سالیانه ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی و ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب، نقره به عنوان بزرگترین کارخانه‌های سرب و روی کشور در حال انجام است .

معدن سرب و روی مهدی‌آباد بهادران در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شهر مهریز قرار دارد.

سیزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ، ریس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز گفت: نرخ بیکاری این شهرستان ۹.۴ درصد است که بعد از میبد رتبه دوم کمترین نرخ را در میان ۱۰  شهرستان استان یزد دارد.

امیرعباس دهقانی زاده به مناسبت هفته کار و کارگر در نشست با خبرنگاران افزود: برای کاهش این میزان بیکاری هم در سال‌جاری و جهش تولید به همکاری بخش خصوصی و خیران نیاز است .

وی ادامه داد: هم اکنون در سطح منطقه در شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی  هزار و ۴۴۰ کارگاه اقتصادی فعال است  که از این تعداد ۳۷۰ واحد صنعتی است که در هفت شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.

این مسوول اظهار  کرد: بیشترین آمار بیکاری  شهرستان در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی و زنان کارگر است که برای حل این معضل به همکاری مسوولان اجرایی و بخش خصوصی نیاز داریم.

دهقانی زاده ، رویکرد و اهتمام منطقه را توسعه صنعت پاک و کم آبخواه دانست و تاکید کرد: بیشترین درخواست سرمایه گذاری در حوزه صنایع پاک و سبز و تکنولوزی بالا و یا صنایع کم آبخواه است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع‌شده است.

برچسب‌ها مهریز وزارت صنعت معدن و تجارت اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز وزارت صنعت معدن و تجارت اشتغال زایی مهریز وزارت صنعت معدن و تجارت اشتغال زایی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۳۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم تقویت هنرستان‌ها بر اساس زیست بوم استان، گفت: دانشگاه‌ها نیرو‌های متخصص مورد نیاز استان را تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی امروز در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، گفت: تربیت و پرورش نیرو‌های غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، خاطرنشان کرد: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی اظهار داشت: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس جمهور و تصویب ایجاد ۸ هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های موثری را خواهیم برداشت.

دیگر خبرها

  • صدرشیمی، مهریزی شد
  • رشد ۱۰ برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • یادواره شهدای کارگری استان همدان در فولاد ویان
  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد
  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها