Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با اشاره به سهم ۲۴ درصد بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی این استان، گفت: سال آینده بودجه مراکز تحقیقاتی بخش کشاورزی در استان افزایش می‌یابد.

هادی حق‌شناس در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان گلستان گفت: امروز در دنیا در برنامه‌ریزی‌ها توجه ویژه‌ای به واحدهای تحقیق و توسعه و بخش پژوهش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر فعالیت‌ها در دستگاه‌های اجرایی یا واحدهای تولیدی پژوهش محور باشد، منجر به کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری و کارایی خواهد شد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: سال گذشته دستگاه‌های دولتی استان از محل‌های ملی، استانی و محل داخلی دستگاه مجموعاً ۲۲ میلیارد تومان بودجه در بخش پژوهش داشتند که این مبلغ در سال جاری به ۳۲ میلیارد تومان رسیده است.

حق‌شناس بیان کرد: سال گذشته کل مبلغ بودجه یک درصد دستگاه‌های اجرایی برای کارهای تحقیقاتی به شکل متمرکز برای ۷ طرح ازجمله طرح علاج بخشی خلیج گرگان در نظر گرفته شد. امسال نیز در نظر داریم بودجه این بخش را به‌صورت متمرکز تخصیص دهیم تا چند گره اساسی استان را حل کنیم.

وی بیان کرد: اغلب عناوینی که در بخش پژوهش امسال پیش‌بینی شده، مربوط به مسائل زیست‌محیطی در استان بوده که در حال بررسی نهایی هستیم.

استاندار گلستان با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات سهم بخش کشاورزی و ماهیگیری در تولید ناخالص داخلی استان گلستان ۲۴ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به سهم بالای این بخش در تولید ناخالص داخلی استان، نیاز است که سال آینده بخش تحقیقات استان در حوزه کشاورزی تقویت شود.

حق‌شناس تصریح کرد: نیاز است که سال آینده بودجه همه مراکز تحقیقاتی که در بخش کشاورزی و شیلات فعالیت می‌کنند، افزایش یابد؛ با این کار، اعتبار طرح‌های تحقیقاتی این بخش تأمین می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی گلستان کشاورزی هادی حق شناس بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۳۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای زنجان این هفته ناپایدار خواهد بود

ایسنا/زنجان مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد نسبتاً شدید از بعدازظهر امروز مناطق مختلف استان را فرا می‌گیرد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه پوشش ابرها در استان امروز افزایش می‌یابد، ادامه داد: بارش پراکنده باران در برخی ساعت‌ها محتمل است.

وی بیان کرد: دوشنبه و سه‌شنبه این هفته، موج جدید بارشی از جو استان عبور می‌کند که فعالیت آن موجب رگبار باران در نواحی مختلف استان می‌شود و برای ساعت‌های بعدازظهر بارش‌های نسبتاً شدیدی پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه چهارشنبه نیز بارش‌های پراکنده‌ای خواهیم داشت، افزود: پنجشنبه و جمعه شرایط جوی نسبتاً پایداری را در استان شاهد خواهیم بود.

رحمن‌نیا افزود:‌ با ورود سامانه بارشی به جو استان، دمای هوا کاهش خواهد یافت و اواخر هفته دوباره افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • هوای زنجان این هفته ناپایدار خواهد بود
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان