Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، تهران شهری با قدمتی تاریخی است و آنطور که باستان‌شناسان تخمین زده‌اند قدمت آن به ۷۰۰۰ سال پیش می‌رسد. هرچند در طول سال‌های بسیار، تهران بارها و بارها تغییر چهره داده ولی چهره‌های مختلف آن را هنوز هم می‌توانید در زیر پوست شهر پیدا کنید. از بافت روستایی محلات ده ونک گرفته تا بافت طهران قدیم در اطراف بازار و پامنار و خیابان سی تیر، همه و همه بازگو کننده تاریخ تهران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از لذت‌های تهران خیابانگردی در کوچه پس کوچه‌های قدیمی این شهر است. در سفر خود به تهران برخی از مهم‌ترین خیابان‌های تهران را بشناسید تا با قدم زدن در آن‌ها تهران واقعی را تجربه کنید.

گذرگاه سی تیر

خیابان سی تیر یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های تهران است که پیشتر خیابان قوام السلطنه نام داشت. این خیابان امروزه یکی از توریستی‌ترین خیابان‌های تهران است که سنگ‌فرش زیبا و غرفه‌های سیار اغذیه‌فروشی در آن به جذابیت این خیابان افزوده است. خیابان سی تیر پر از موزه و آثار تاریخی است که مسافران زیادی را به این گذرگاه می‌کشاند. اگر به دنبال هتل در تهران می‌گردید، خیابان سی تیر و حوالی آن یکی از بهترین مناطق است. به راحتی می‌توانید در این ناحیه از تهران هتل ارزان پیدا کنید و از اقامت در یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین خیابان‌های تهران لذت ببرید.

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر یکی از خیابان‌های مهم و اصلی تهران است که شمال تهران و منطقه تجریش را به جنوب تهران و میدان راه آهن وصل می‌کند. خیابان ولیعصر یکی از زنده‌ترین خیابان‌های تهران است و شما در هیچ ساعتی از شبانه‌روز این خیابان را خالی و بدون جنب و جوش نخواهید دید. پس اگر در سفر خود هوس یک پیاده‌روی شبانه به سرتان زد، این خیابان را فراموش نکنید. بالاخص اینکه، این خیابان در مناسب‌های مختلف به وسیله شهرداری چراغانی و تزئین می‌شود و در ایام عید نیز تزئینات و آثار هنری زیادی در این خیابان کار گذاشته می‌شود که جلوه زیبایی به خیابان ولیعصر می‌دهد.

ده ونک

ده ونک نام محله‌ای در مرکز تهران است که یکی از قدیمی‌ترین مناطق تهران به حساب می‌آید. این محله هنوز هم بخشی از بافت قدیمی خود را حفظ کرده است و کوچه‌های باریک ده با خانه‌های قدیمی و درهای چوبی و دیوارهای کاه‌گلی شما را با تهران قدیم آشنا می‌کند. اگر قدم به این محله گذاشتید حتماً از زورخانه ونک، بوستان باغ ایرانی، کلیسای ارامنه سنت میناس و مرقد امامزاده قاضی الصابر و گورستان قدیمی ده دیدن کنید.

خیابان شمیران

خیابان شمیران در شمال تهران یکی دیگر از خیابان‌های زیبا و قدیمی تهران است که درخت‌های چنار کهن‌سال در دو طرف آن به قدمت آن گواهی می‌دهند. این منطقة خوش آب و هوا مورد توجه شاهان ایرانی نیز بوده و دو کاخ نیاوران و سعدآباد در این منطقه ساخته شده‌اند. اگر خواستید در فصل پاییز در این خیابان قدم بزنید و از منظرة برگ‌ریزان درختان چنار لذت ببرید به یاد داشته باشید که این منطقه ییلاقی است و آب و هوای آن چندین درجه از دیگر نقاط تهران سردتراست.

خیابان ناصر خسرو

یکی از قدیمی‌ترین بافت‌های تهران منطقه بازار است. خیابانی که بازار بزرگ تهران در آن قرار دراد خیابان ۱۵ خرداد نام دارد و در نزدیک آن خیابان ناصر خسرو یکی دیگر از خیابان‌های اصیل و قدیمی تهران است که قدمت آن به سال ۱۲۸۵ می‌رسد. خیابان ناصرخسرو در زمان ناصرالدین شاه قاجار خیابان ناصری نام داشت و امروزه آثار تاریخی بسیاری در این خیابان باقی مانده است. آثاری مانند عمارت شمس‌العماره، مدرسه دارالفنون، کوچه مروی، میدان توپخانه و.... اگر خیابان ناصر خسرو را برای قدم زدن و گشت و گذار انتخاب کردید یادتان باشد هر از چندگاهی سرتان را بالا بگیرید و از معماری قدیمی و زیبای ساختماها لذت ببرید.

خیابان انقلاب

اگر اهل کتاب و مجله و نوشت‌افزار هستید، لذت گشت و گذار در خیابان انقلاب تهران را از دست ندهید. خیابان انقلاب که از میدان امام حسین شروع شده و تا میدان انقلاب ادامه پیدا می‌کند، یکی از خیابان‌های غربی- شرقی تهران است که از وسط آن تا میدان انقلاب بورس کتابفروشی‌ها و دکه‌های فروش مجلات و نوشت‌افزار است. هر کتاب نایاب و تازه چاپ شده‌ای را می‌توانید در انقلاب پیدا کنید. یادتان باشد دستفروش‌های خیابان انقلاب را دست‌کم نگیرید. گاهی اوقات کتابی که می‌خواهید فقط در بساط یکی از همین دستفروش‌ها پیدا می‌شود.

نبض تهران در دل خیابان‌های آن می‌زند

تهران شهری است که هر کدام از خیابان‌های آن هویت و اصالتی مخصوص به خود دارد و شما می‌توانید ساعت‌ها وقت خود را در خیابان‌های تهران سپری کنید و از پاتوق‌های موجود در این خیابان‌ها لذت ببرید. اگر قصد اقامتی چند روزه در تهران را دارید، پیشنهاد ما این است که برای پیدا کردن هتل در تهران به سراغ یکی از همین محلات قدیمی بروید تا هرچه بیشتر بتوانید در کوچه پس‌کوچه‌های پر رمز و راز تهران وقت بگذرانید. اگر به دنبال هتل ارزان در تهران هستید نیز می‌توانید در همین مناطق هتلی مناسب با بودجه خود پیدا کنید. به دلیل اینکه هتل ارزان در تهران طرفداران زیادی دارد، ظرفیت این هتل‌ها به سرعت پر می‌شود، پس بهتر است پیش از سفر اقدام به رزرو هتل در تهران کنید. برای پیدا کردن هتل در تهران به سایت اسنپ روم بروید و از طریق اسنپ روم اقدام به رزرو هتل ارزان در تهران کنید.

* این مطلب صرفاً یک خبرآگهی است و خبرگزاری مهر در مورد محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5045804

منبع: مهر

کلیدواژه: اسنپ گردشگری شهر تهران ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان شهرکرد کرمانشاه مجلس شورای اسلامی ستاد ملی مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بارش باران ترین خیابان های تهران یکی از قدیمی ترین خیابان انقلاب خیابان ولیعصر خیابان سی تیر هتل در تهران پیدا کنید لذت ببرید هتل ارزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟

به گزارش همشهری آنلاین، با وجود تلاش‌های مدیریت شهری در دوره فعلی در راستای صیانت از درختان و فضای سبز تهران، هجمه‌هایی درخصوص قطع درختان به شهرداری تهران وارد شد. مرور کارنامه فضای سبز مدیریت شهری ششم نشان می‌دهد که نه‌تنها عزمی برای قطع درختان و نابودی فضای سبز تهران وجود ندارد، بلکه اقدامات خوبی هم در حوزه فضای سبز صورت گرفته است. همچنین شهرداری تهران برخوردهای جدی با متخلفان حقیقی و حتی حقوقی داشته است که در ادامه به اهم اقدامات این حوزه اشاره می‌کنیم.

مقابله با تخریب بوستان اقاقیا

بهمن سال گذشته بود که قطع درختان بوستان اقاقیا جنجال به پا کرد. ماجرا این بود که مدیران یکی از مجموعه‌های وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام، بخشی از بوستان اقاقیا را در محله داوودیه فنس‌کشی و ۶۰ درخت را قطع کردند. شهرداری بلافاصله وارد عمل شد و فنس‌ها را نصب کردند و درختان دوباره کاشته شدند.

جوان‌سازی‌ خیابان ولیعصر

درختان خیابان ولیعصر(عج) همواره در معرض تخریب برج‌سازها و متخلفان ساختمانی قرار داشته و دارند. قطع درختان این خیابان به بهانه‌های مختلف همواره از موضوعات رسانه‌ها بوده و هست. اواسط سال ۱۴۰۱قطع ۱۰ اصله درخت مقابل یک ملک خبرساز شد و باز هم شهرداری تهران را به اهمال‌کاری متهم کردند. درحالی‌که شهرداری پس از پیگیری موضوع از مالک به مراجع قضایی شکایت کرد و مقرر شد مالک ۱۱۷میلیارد تومان جریمه بپردازد و بیش از ۱۰۰اصله درخت هم در این خیابان غرس کند. همچنین در این دوره به جای درختان خشک‌شده و آفت‌زده خیابان ولیعصر(عج) چند هزار اصله درخت جوان کاشته شد.

حفظ درختان مؤسسه ژئوفیزیک‌دانشگاه تهران

موضوع قطع ۵۰درخت و جابه‌جایی ۲۰۰نهال مؤسسه ژئوفیزیک‌ دانشگاه تهران فروردین ۱۴۰۱مطرح شد که درنهایت با پیگیری‌ و پافشاری شهرداری تهران، مسئولان دانشگاه تهران از اقدامات خود عقب‌نشینی و ادعا کردند، اقدام این مؤسسه در جابه‌جایی درختان با مجوز قانونی و در راستای توسعه فعالیت‌های علمی و آموزشی دانشگاه بوده است اما با تلاش شهرداری این کار متوقف شد.

شکایت از کاخ سعدآباد به‌ خاطر قطع درخت

آخرین روزهای آبان ۱۴۰۲تصاویری از درختان قطع‌شده کاخ سعدآباد منتشر شد. گرچه روابط‌عمومی مجموعه سعدآباد در واکنش به این موضوع اعلام کرد تنها ۳اصله درخت خشکیده و آفت‌زده قطع شده‌اند اما شهرداری تهران بازهم پیگیر ماجرا شد و از مجموعه کاخ سعدآباد بابت این کار شکایت کرد.

تابلوی درخت در متروی بهارشیراز

حفاظت از درختان شهر تنها به نظارت و پیگیری قانونی محدود نمی‌شود؛ گاهی با یک ابتکار کوچک نیز می‌توان در مسیر حفظ محیط‌زیست شهر قدم برداشت؛ اقدامی که در زمان افتتاح متروی بهار شیراز از سوی شهرداری تهران مورد توجه قرار گرفت. در این ایستگاه ۲اصله درخت قدیمی وجود دارد که اطراف آنها با محفظه شیشه‌ای پوشانده‌ و به یک تابلوی زیبا و خیره‌کننده تبدیل شده است.

ممانعت از خشک‌شدن درختان مجموعه انقلاب

تعدادی از درختان مجموعه انقلاب در ادوار گذشته خشکانده و قطع شدند و گویا مدیریت شهری هم این موضوع را پیگیری نکرده است. در این دوره اعضای شورای شهر تهران از شهرداری تهران خواستند تا این موضوع را پیگیری کند و مانع از تکرار این اقدام در مجموعه انقلاب شود. شهرداری تهران هم موضوع را به‌صورت حقوقی و قانونی پیگیری کرد و شکایت از این مجموعه همچنان در چرخه پیگیری است.

کد خبر 847214 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها فضای سبز شهردارى تهران گیاهان و درختان

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • (تصاویر) خیابانی که قرار بود شانزلیزه ایران شود
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید
  • خبر جدید و لو رفته درباره طارمی
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • تهران قدیم/ پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران (عکس)
  • تهران قدیم| پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران/ عکس
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است