Web Analytics Made Easy - Statcounter

به اعتقاد استاد علوم سیاسی دانشگاه ایندیانا، ترامپ، مسئول تحریک و تشویق گروه‌های افراطی است و سخنانش باعث افزایش خشونت در آمریکا شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «جفری سی ایساک»، استاد علوم سیاسی دانشگاه ایندیانا آمریکا در یادداشتی که در پایگاه اینترنتی «کامن دریمز»، منتشر کرده، نسبت به تداوم کار «دونالد ترامپ»، به عنوان رئیس جمهور آمریکا در دور دوم ریاست جمهوری به شدت هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد علوم سیاسی دانشگاه ایندیانا، ترامپ را عامل تشدید خشونت ناشی از نژادپرستی در آمریکا دانسته و در یادداشت خود می گوید: پس از آن که ترامپ چند ماه پیش توئیت کرد که «میشیگان را آزاد کنید» و برخی معترضان میشیگانی را که بیرون از ساختمان فرمانداری علیه محدودیت های کرونایی جمع شده بودند، «میهن پرست» خواند، همین معترضان رفتارهای  عجیب تری از خود نشان دادند و اعتراضات آنان به اخلال در روند کار کنگره ایالتی منجر شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به تازگی نیز افرادی از گروه های راست گرا از سوی پلیس فدرال شناسایی و بازداشت شده اند که گفته شده طرحی برای اقدامات آدم ربایی مسئولان دموکرات و اقدامات تروریستی داشته اند.

نویسنده در ادامه خواستار برخورد قانونی مناسب و پیگیری جدی افراد بازداشتی از میان گروه های راست گرا و سفید برتر پنداران شده که مدتی است امنیت آمریکا را با چالش روبرو کرده اند.

گزارش اما در ادامه لحن تندتر و انتقادی نسبت به فعالیت گروه های افراطی در آمریکا دنبال می کند و ترامپ، رئیس جمهور این کشور را مسئول تحریک و تشویق گروه های افراطی می داند و می گوید پیش از این ترامپ از «معترضان مسلح» خواستار «آزادی میشیگان» شده بود و به وضوح آنان را به خشونت دعوت کرده بود و حال مشخص شده که افرادی از همان بنیاد گرایان که دستگیر شده اند، تصمیم به ربودن فرماندار میشیگان را داشتند که پیشتر ترامپ به شدت از او انتقاد کرده بود.

گزارش همچنین اقدامات راست گرایان و بنیادگرایان را در پرتو سکوت ترامپ در برابر اقدامات آن ها از جمله در جریان حوادث شارلوتزویل در سال 2017 می داند که رئیس جمهور آمریکا هیچگاه اقدامات آن ها را محکوم نکرده و همواره در مواردی آنان را مورد ستایش قرار داده و آن ها را وطن پرست خوانده است و به قول نویسنده گروه های راست گرا به خوبی این را درک کرده اند که ترامپ رئیس جمهور واقعی آن هاست.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در ادامه گزارش گفته شده تلاش های گسترده در زمینه ترویج خشونت در واقع نشان دهنده اوج بحران «ترامپیسم» است که موقعیت خود را به دلیل نژادپرستی و رویکردهای افراط گرایان در آستانه شکست می بیند و همزمان اقدامات خشونت آمیز را گسترش داده اند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه ایندیانا در ادامه از رسانه ها و روزنامه نگاران آمریکایی می خواهد که ترامپ را رها نکنند و ارتباطات وتاثیرات او بر گروه های افراطی و نژادپرست را مورد نقد و بررسی قرار دهند و ترامپ به عنوان منبع ترویج خشونت که هیچ گاه سخنان تحریک کننده و تشویق های قبلی نژادپرستان را پس نگرفته، لازم است تا مورد بازخواست و پیگرد قانونی قرار گیرد.

به اعتقاد جفری سی ایساک، شعار ترامپ درباره «نظم و قانون» یک شعار ارتجاعی برای سرکوب بیشتر است که ترامپ از آن استفاده می کند، اگرچه او سراسر وجودش تناقض است، چون او بیش از همه در تضعیف قانون و نظم نقش داشته است.

در پایان گزارش همچنین به موقعیت متزلزل ترامپ در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره شده و از رای دهندگان خواسته شده تا خطر ادامه کار ترامپ را در نظر داشته باشند، چون ادامه کار او به معنای تروریسم و خشونت بیشتر در آمریکاست که رئیس جمهور این کشور طی چهار سال گذشته همواره به آن دامن زده و آمریکایی ها را در معرض خطرات بی ثباتی بیشتری قرار داده است.

پیشتازی 12 درصدی بایدن نسبت به ترامپ در تازه‌ترین نظرسنجیسناتور سابق آمریکایی: هیچ یک از جمهوریخواهان کمیسیون مناظره از ترامپ حمایت نمی‌کنندهشدار مقام اطلاعاتی آمریکا درباره تاثیر دروغ‌های ترامپ بر روند انتخاباتنظرسنجی: اعتماد آمریکایی‌ها به مدیریت اقتصادی ترامپ و بایدن تقریبا برابر استنیویورک تایمز: ترامپ می‌خواست با لباس "سوپرمن" از بیمارستان ترخیص شود

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ اخبار آمریکا دونالد ترامپ اخبار آمریکا گروه های افراطی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۴۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرگزاری رویترز نوشت: دانشجویان فرانسوی در حالی که شعار حمایت از فلسطینی‌ها را سر داده بودند، پرچم‌های فلسطین را در پنجره‌ها و ورودی ساختمان این دانشگاه به اهتزاز درآوردند.

تعدادی از دانشجویان چفیه‌هایی به رنگ سیاه و سفید که به نماد ابراز همبستگی با غزه تبدیل شده است، بر سر داشتند.

رویترز به نقل از یک دانشجوی ۲۲ ساله در مقطع کارشناسی ارشد مطالعات حقوق بشر و انسانی دانشگاه سیانس پو نوشت: وقتی که ما اتفاقاتی را که در آمریکا و اکنون در استرالیا رخ می دهند، مشاهده می کنیم واقعا امیدواریم که این اتفاقات در فرانسه نیز رخ دهند. جهان آکادمیک باید نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

دانشجویان فرانسوی از دانشگاه علوم سیاسی پاریس خواستند جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کنند.

یک دانشجوی ۲۰ ساله دیگر نیز که در مقطع کارشناسی رشته مدیریت دولتی در این دانشگاه تحصیل می کند، گفت: بسیار خرسند هستیم که دانشجویان در دانشگاه های بیشتری بسیج می شوند.

این معترض فرانسوی گفت: امیدواریم این اعتراضات به همه دانشگاه ها و خارج از آن گسترش یابد... ما تا وقتی که نسل‌کشی غزه پایان نیافته تسلیم نمی شویم.

رویترز نوشت دانشگاه سیانس پو به درخواست این رسانه برای اظهارنظر پاسخی نداده است.

برخی از رسانه های فرانسوی گزارش دادند: چهارشنبه شب، پلیس فرانسه گروهی از دانشجویان را که مقابل این دانشگاه را مسدود کرده بودند، متفرق کرد. سیاستمداران چپ‌گرا، این اقدام دانشجویان را محکوم کردند.

دور تازه درگیری بین پلیس و دانشجویان بر سر جنگ غزه روز پنجشبه در دانشگاه های آمریکا در گرفت و ابهاماتی را درباره شیوه برخورد با دانشجویان با توسل به قوه قهریه به منظور سرکوب دانشجویان برانگیخت.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا از زمان بازداشت های گسترده در دانشگاه کلمبیا در هفته گذشته شدت گرفته است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود
  • خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان
  • محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل
  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • محکومیت سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشجویان از سوی دانشگاه امیرکبیر
  • خشونت و سرکوب، سهم دانشجویان معترض آمریکا
  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند