Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر سودان اعلام کرد که حذف نام این کشور از لیست سیاه کشورهای حامی تروریست نباید با برقراری رابطه خارطوم با تل‌آویو مرتبط شود.

به گزارش قدس آنلاین، «عبدالله حمدوک»نخست وزیر سودان تاکید کرد که حذف نام این کشور از لیست کشورهای حامی تروریست نباید به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مرتبط شود.

وی که با روزنامه آمریکایی «فایننشال تایمز» مصاحبه می‌کرد، گفت، «باقی ماندن نام سودان در لیست سیاه آمریکا مسیر این کشور به سوی دموکراسی را به خطر می‌اندازد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سودان در سال ۱۹۹۳ و زمانی که تحت حاکمیت «عمر البشیر» قرار داشت به دلیل ارتباط با گروه تروریستی القاعده در لیست سیاه آمریکا به عنوان کشور حامی تروریست قرار گرفت.

حمدوک در ادامه گفت: «تحریم‌ها برای اقتصاد سودان خرد کننده بوده و حذف سودان از لیست کشورهای حامی تروریست باعث تغییربازی خواهد شد».

نخست وزیر سودان با اشاره به اخراج «اسامه بن لادن» رهبر سابق گروه تروریستی القاعده از سودان در بیست سال پیش و همچنین سرنگون شدن حکومت عمر البشیر در سال گذشته، گفت: «ما از جهان منزوی شده‌ایم. مردم سودان هرگز تروریست نبوده‌اند. این اقدام رژیم البشیر بوده است.»

وی اضافه کرد: «گمانه‌زنی نگران کننده‌ای وجود دارد که سودان در صورت عادی سازی روابط با اسرائیل از لیست کشورهای حامی تروریست خارج خواهد شد. اما ما می‌خواهیم این دو مسیر به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد.»

چند روز پیش بود که وزیران خارجه امارات متحده عربی و بحرین با حضور در کاخ سفید و با حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، توافق عادی سازی روابط را با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امضا کردند.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که دو کشور سودان و عمان نیز در مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سودان اسرائیل کشورهای حامی تروریست عادی سازی روابط نخست وزیر لیست سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۵۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند

معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار با معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان اظهار داشت بسیاری از کشورها تمایل دارند در بخش‌های مختلف با حکومت کنونی افغانستان روابط داشته باشند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سریک ژومانگارین» معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌ وزیر حکومت طالبان گفت: اکنون افغانستان یک کشور آرام در منطقه است و به همین منظور کشورهای جهان می‌خواهند در بخش‌های مختلف روابط خود را با کابل برقرار نمایند.

ژومانگارین در این دیدار آمادگی قزاقستان برای همکاری در بخش‌های فرهنگی و اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان افغان را اعلام کرد.

وی همچنین خواستار آغاز پروازهای مستقیم کابل به آستانه شد.

عبدالکبیر نیز تاکید کرد: امارت اسلامی مرزهای افغانستان را کاملاً کنترل کرده، مواد مخدر و فساد را ریشه کن کرده است و حاکمیت ملی مستقلی را را احیا نموده است.

در کمتر از سه سال گذشته، حکومت طالبان بارها اعلام کرده است با ایجاد امنیت همه جانبه در افغانستان بیش از هر زمان دیگری، شرایط برای اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی در این کشور مساعدتر شده و میزان تبادلات تجاری میان افغانستان و دیگر کشورهای منطقه به خصوص همسایگانش افزایش یافته است.

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستانطالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابدبرگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان