Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای احراز هویت سجام دیگر نیازي نيست به دفاتر پيشخوان دولت مراجعه کنيد و مي‌توانيد اين کار را از منزل خود و با نرم‌افزار «مهريران» انجام دهيد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک در راستای برنامه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر توسعه بانکداری دیجیتال و تحقق بانکداری هوشمند در كشور و برنامه‌های ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در سال‌های گذشته و به‌ویژه سال قبل زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود در حوزه بانكداری هوشمند را با سرعت توسعه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دو سال گذشته برنامه‌های گسترده‌ای در این راستا توسط بانک مهر ایران صورت گرفته که بسیاری از آن‌ها برای نخستین بار در کشور توسط این بانک انجام شده است.

حذف کاغذ از فرآیند عملیات اجرایی شعب بانک، دیجیتالی کردن فرم‌ها و به تبع آن راه‌اندازی بایگانی دیجیتالی، توسعه زیرساخت‌های لازم برای احراز هویت قطعی مشتریان و بالا بردن ضریب اطمینان عملکرد در این حوزه، راه‌اندازی سامانه‌های غیرحضوری مانند افتتاح حساب و درخواست تسهیلات به‌صورت آنلاین، سرویس احتساب معدل حساب مشتریان و ...، اتصال به سامانه‌های احراز هویت مانند سامانه ثبت‌احوال كشور و همچنین پكیج كردن تمامی این سرویس‌ها در قالب سامانه جامع مدیریت یكپارچه «میعاد» از مهم‌ترین اقدامات بانك مهر ایران در حوزه بانكداری هوشمند است.

یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌هایی که بانک مهر ایران برای تحقق و اجرای آن بیش از یک سال تلاش می‌كرد، موضوع «احراز هویت» به‌صورت آنلاین و غیرحضوری بود كه خوشبختانه این امكان برای نخستین بار به‌صورت جامع و كامل در بانك قرض‌الحسنه مهر ایران و در بستر وب و همراه‌بانك «مهریران» مهیا شده است.

در این راستا و برای کمک به سازمان‌ها و نهادهای گوناگون، این آمادگی و توانایی به منظور احراز هویت هم‌وطنان به‌صورت کاملاً آنلاین در بانک مهر ایران وجود دارد. با توجه به اهمیت موضوع احراز هویت متقاضیان دریافت كد بورسی، با همكاری شركت سپرده‌گذاری مركزی اوراق بهادار احراز هویت آنلاین سجام از چند ماه پیش محقق شده است.

با توجه به افزایش تعداد متقاضیان دریافت کد بورسی و سهامداری طی ماه‌های اخیر و مشکلات مربوط به مراجعه حضوری این متقاضیان در دوران کرونا به دفاتر کارگزاری و پیشخوان دولت، احساس نیاز برای راه‌اندازی سامانه احراز هویت غیرحضوری در شركت سپرده‌گذاری مركزی اوراق بهادار ایجاد شد تا سازوكاری برای كاهش مراجعات حضوری طراحی شود.

برای این منظور، هم‌وطنان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت بانک مهرایران به نشانی www.qmb.ir نسبت به نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن همراه بانک «مهریران» اقدام کنند. دسترسی به این فرآیند در بخش احراز هویت الکترونیكی سایت سجام نیز به آدرس: https://sejam.qmb.ir/sejam نیز امکان‌پذیر است.

این طریق احراز هویت در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام می‌شود. البته آنجا که اپراتور چک کننده نهایی به‌صورت آفلاین است، اندکی زمان برای تأیید نهایی از سوی این اپراتور صرف می‌شود. طی كردن این فرآیند چنددقیقه‌ای باعث می‌شود دیگر نیازی به مراجعات حضوری نباشد. این موضوع در شرایط كنونی كه فراگیری بیماری كرونا هنوز تمام نشده، می‌تواند به حفظ سلامتی شهروندان كمك كند.

انتهای پیام/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: همراه بانک مهر ایران بانک مهر ایران پيشخوان دولت بانک مهر ایران احراز هویت راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۵۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدادی: بدهی پرسپولیس به بانک شهر را به صورت تهاتری می‌پردازیم

پیمان حدادی عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس بعد از  مراسم واگذاری سرخابی‌ها به کنسرسیوم بانک‌ها و پتروشیمی اظهار کرد:  باشگاه پرسپولیس از امروز به بعد باشگاه دولتی نیست و  قطعا این باشگاه خصوصی می‌تواند  در بحث درآمدزایی و اقتصادی نسبت به گذشته قدم‌های جدیدتری بردارد و شاید با بروکراسی کمتری برخوردار باشد. ما تا به امروز که باشگاه دولتی بودیم در  خیلی از مذاکرات اقتصادی دستمان بسته بود و یکسری  قوانین و مقرراتی مشمول شرکت‌های دولتی از جمله شرکت پرسپولیس بود که این‌ها کار‌های ما را زمان بر می‌کرد.  

او افزود: ۱۰ درصد نقدی را بانک‌ها روز گذشته واریز کردند. بحث اینکه نقدی و یا فروش سهام برای رد دیون باشد در مالکیت باشگاه اثر گذار نیست. پس چه بهتر که این بدهی برای رد دیون باشد.   این ۶ بانک به توافقاتی رسیدند  که هر کدام  از این بانک ها، اعضای هیئت مدیره را مشخص کنند. اگر آنها  پایه کار  باشند به طور حتم روز‌های خوبی برای باشگاه پرسپولیس شاهد خواهیم بود. باشگاه استقلال هم به بانک شهر بدهکار هست و تسهیلاتی که در زمان عرضه سهام در سال ۱۴۰۰ به ۲ باشگاه دادند برابر بوده است.   اقساط وام‌ها و بدهی‌های  ما از سپرده‌ای که در بانک شهر داریم پرداخت می‌شود و مشکلی در این باره نداریم. وام ۲/۵ میلیون دلار ما هم وام قرض الحسنه هست که ما تلاش می‌کنیم با همکاری سهامداران بانکی بتوانیم از بانک مرکزی مجوز بگیریم که آن ۳/۵ میلیون دلاری که در‌ ای اف سی  داریم ۲/۵ میلیون دلار را با بدهی که به بانک شهر داریم تهاتر کنیم.  

حدادی گفت: اگر قرار باشد تمدیدی با کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس صورت بگیرد هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه دارند انجام می‌دهند و تعهدات مالی چه به بازیکنان و چه به سایرین باید انجام شود و فقط نکته این است که ما تغییرات مدیریتی خواهیم داشت یا نه! من فکر می‌کنم با توجه به اینکه کمتر از ۲ ماه به پایان سال مالی  باشگاه و فصل فوتبالی وجود دارد، تغییر مدیریتی  بعد از این فصل رقم بخورد با توجه به حساسیتی که این روز‌ها  در رقابت‌ها وجود دارد به نظرم می‌تواند اثر بهتری داشته باشد.  

او درباره اینکه قرارداد اوسمار سرمربی پرسپولیس به کجا رسید، گفت: درویش با این مربی و مدیربرنامه اش صحبت کرده است و ان شا الله در روز‌های آینده نهایی می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • عابدینی: برند معنوی باشگاه پرسپولیس را فروختند/ با اهدای ۵ درصد سهام به پیشکسوتان شق‌القمر می‌کنند
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • هر تهدیدی علیه ایران اسلامی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است
  • علیه ایران اسلامی، هر تهدیدی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • حدادی: بدهی پرسپولیس به بانک شهر را به صورت تهاتری می‌پردازیم
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور