Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان،  سید مصطفی علوی اظهار داشت: توسعه شبکه گازرسانی و افزایش مشترکین و نیز رونق صنایع و فعالیت کامل نیروگاه‌ها از دلایل اصلی رشد 4 درصدی میزان مصرف گاز در سال جاری نسبت به سال 98 است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در تشریح وضعیت مصرف گازطبیعی در بخش‌های مختلف اظهار کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری، بخش خانگی بایک میلیارد و ۱۹۸ میلیون مترمکعب، سهم ۱۲  درصدی، بخش صنایع با ۴میلیارد و ۵۱۲میلیون مترمکعب، سهم ۴۴ درصدی، جایگاه های CNG با ۲۵۹ میلیون و ۹۴۱ هزار مترمکعب، سهم ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصدی و نیروگاه ها با ۴ میلیارد و ۱۰۸ میلیون مترمکعب، سهم۴۰ درصدی در مصرف گاز طبیعی داشته‌اند.

وی بیان داشت: مصرف گاز در بخش خانگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵.۲۶ درصدی و همچنین بخش صنعت ۱.۵ درصد، نیروگاه ها ۷درصد و جایگاه سی‌ان جی ۱۱ درصد افزایش داشته است.

علوی تصریح کرد: به علت شیوع کرونا و تعطیلی مقطعی بخش‌های عمومی نظیر اماکن مذهبی، ورزشی ، فرهنگی ، مصرف گاز در این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش مصرف داریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بیان داشت: همانطور که اشاره شد سهم گاز طبیعی در بخش صنایع، مصارف عمده و نیروگاه ها نزدیک به ۸۴ درصد بوده که این امر نقش‌آفرینی بالای گاز طبیعی در تامین انرژی لازم برای توسعه صنعتی استان را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در فصل زمستان مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی افزایش خواهد یافت، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مشکلی بابت تامین پایدار جریان گاز طبیعی در فصل زمستان، خصوصا برای بخش خانگی وجود نخواهد داشت، مشروط به اینکه مشترکین عزیز در بخش‌های مختلفت الگوی مصرف را رعایت کنند.

علوی تاکید کرد: از مردم عزیز می‌خواهیم با مصرف بهینه گاز طبیعی و مصرف منطقی امکان برقراری جریان گاز مستمر در بخش‌های مختلف فراهم آورند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان همچنین با اشاره به اینکه در شرق استان اصفهان برای حدود 7هزار مشترک، انتقال جریان گاز طبیعی به صورت فشرده (CNG) انجام می‌پذیرد، گفت: اگر مردم این منطقه الگوی مصرف را به درستی رعایت نکنند ممکن است در انتقال گاز دچار مشکلاتی شویم.

وی با تاکید بر مصرف بهینه گاز بویژه درساختمان‌های ادارات دولتی، افزود: لازم است بعد از اتمام ساعت کار ادارات سیستم‌های گاز سوز خود را خاموش نمایند همچنین مساجد و مدارس نیز نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند.

علوی در پایان خاطرنشان کرد: رعایت الگوی مصرف یعنی مصرف عاقلانه و منطقی از گاز طبیعی لذا در صورت رعایت این مهم در شرق استان اصفهان  مصرف گاز سالیانه هر مشترک نباید از ۱۵۰۰متر مکعب تجاوز کند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان گاز مصرف رشد شرکت گاز استان اصفهان گاز طبیعی نیروگاه ها بخش خانگی مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۵۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب

در حالی که استفاده از روش‌های ازن‌زنی برای تصفیه آب کارایی پایینی دارند و سبب هدررفت حجم عظیمی از گاز ازن می‌شوند، استفاده از سامانه‌های نانو حباب، کاهش مصرف ازن تا ۶۰ درصد و عدم نیاز به خطوط انتقال ازن را در پی دارد.

به گزارش ایسنا، پس از استفاده از فناوری نانوحباب ازن توسط یکی از شرکت‌های فناور در تصفیه‌خانه‌ آب ساوه، سوالاتی پیرامون اهمیت نانوحباب ازن در تصفیه آب مطرح شد و همچنین جایگزینی کلر با نانوحباب ازن در جامعه علمی و دانشگاهی بیشتر مورد توجه قرار گرفت. 

به نقل از ستاد نانو معمولا در تصفیه فاضلاب نیاز به استفاده از ترکیبات ضدعفونی‌کننده و گندزدا است و کلر یکی از رایج‌ترین مواد برای گندزایی در تاسیسات تصفیه آب و فاضلاب است. با این حال گزینه‌ دیگری یعنی ازن وجود دارد.

مطالعه‌ای در سال ۱۹۷۰ نشان داد که کلر با مواد آلی واکنش می‌دهد و محصولات جانبی ضدعفونی(DBPs) ایجاد کند که می‌توانند بر سلامت عمومی و زندگی آبزیان منطقه تأثیر منفی بگذارند. همچنین فاضلاب شهری حاوی کلر، در صورت ورود به آب‌ دریاچه‌ها و رودخانه‌ها منجر به کشتن ماهی‌ها می‌شود. از این رو آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا "ازن" را به عنوان فناوری ضد عفونی جایگزین معرفی کرد؛ چرا که معتقد است ضد عفونی آب کلید جلوگیری از گسترش بیماری در مصرف‌کنندگان و همچنین کاهش آلودگی محیط زیست است.

تفاوت‌های ازن و کلر به این شرح است:

۱) ازن در تصفیه آب بیش از ۳۰۰۰ برابر سریع‌تر از کلر عمل می‌کند.

۲) بر خلاف کلر، ازن هیچ محصول جانبی مضری در آب باقی نمی‌گذارد، ازن در صورت عدم استفاده به سرعت به اکسیژن خالص تبدیل می‌شود.

۳) تصفیه آب با کلر اثرات شیمیایی طولانی مدت بر جای می‌گذارد و بر محیط زیست نیز تاثیرات منفی دارد. در حالی که در مورد اُزن اینطور نیست.

۴) ازن قوی‌ترین و سریع‌ترین، ضدعفونی‌کننده و اکسیدکننده تجاری موجود برای تصفیه آب است. کپک، و اکثر آلاینده‌های آلی و معدنی به سادگی با ازن از بین می‌روند.

۵) ازن در دوزهای مناسب می‌تواند تمام پاتوژن‌های منتقل‌شوند از طریق آب را حذف کند، در حالی که کلر نمی‌تواند چنین اثربخشی داشته باشد.

۶) ازن در محل تولید می‌شود و نیازی به ذخیره‌سازی ندارد.

۷) هیچ‌گاه شاهد غلظت بیش از حد ازن استفاده نشده در آب نیستیم، وقتی ازن بیش از دوز مورد نظر در آب وارد شود، مقدار ازن استفاده نشده از آب خارج می‌شود و دوباره به اکسیژن باز تبدیل می‌شود.

۸) ازن بدون طعم و بوی نامطبوع شیمیایی می‌تواند به طور قابل توجهی سطوح مواد شیمیایی خطرناک مانند کلر و محصولات جانبی آن را کاهش دهد.

۹) ازن حل شده در آب باعث تحریک پوست، بینی یا گوش نشده و خشکی پوست را به دنبال ندارد.

۱۰) اثربخشی ازن را می‌توان با یک ORP متر ساده اندازه‌گیری کرد.

۱۱) ازن کمتر از کلر موجود در آب خورنده است.

روش‌های مرسوم ازن‌ زنی که معمولا متکی به اجکتور و دیفیوزر هستند، کارایی پایینی دارند و سبب هدررفت حجم عظیمی از گاز ازن می‌شوند. این درحالی است که فناوری‌نانوحباب می‌تواند مانع از این هدر رفت شده و همچنین اثربخشی ازن را در تصفیه آب افزایش دهد. از مهم‌ترین مزایای استفاده از سامانه‌های نانو ازن می‌توان به کاهش مصرف ازن تا ۶۰ درصد، عدم نیاز به خطوط انتقال ازن و دیفیوزر، عدم نیاز به مخازن ازن‌زنی، عدم نیاز به تخریب‌کننده ازن و در نتیجه کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری تا ۵۰ درصد اشاره کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جنجال پنالتی آرسنال در بازی بورنموث
  • این دو ماده غذایی انگل روده را نابود می‌کنند
  • مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها عرضه شود
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • دورتموند ۱ - ۰ پاری سن ژرمن/ میزبان به تور زد مهمان به تیر + فیلم