Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از کاهش ۸۰ درصدی مسافرت ریلی در ۶ ماه نخست امسال خبر داد و گفت: میزان مسافرت‌های ریلی در این مدت نسبت به دوره مشابه سال گذشته به میزان ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر- سفر کاهش یافته است.

سعید رسولی افزود: به دلیل غیر قابل پیش بینی بودن رفتار ویروس کرونا مشخص نیست ریزش مسافران ریلی تا کی و چه اندازه ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که یک مقام مسئول در شرکت رجا نیز از افزایش چند صد درصدی قیمت قطعات در برابر کاهش بیش از ۸۰ درصدی مسافران این شرکت در ایام کرونا خبر داد.

به گزارش تین نیوز، برات الله صمدی راد با بیان اینکه ویروس کرونا بیش از هر فعالیت و صنعت دیگری ضرر و زیان خود را متوجه حوزه گردشگری به ویژه بخش حمل و نقل مسافر کرده گفت: رجا به عنوان بزرگترین بخش مسافری ریلی کشور بیشترین آسیب را در این زمینه متحمل شد. به طوری که اکنون در بهترین حالت توانسته است تنها از ۱۰ درصد توانمندی‌های خود بهره گیرد و به فعالیت‌های هر چند محدود خود ادامه دهد.

وی افزود: شرکت‌های حمل و نقل ریلی در نخستین اقدام با رعایت فاصله‌های اجتماعی، صرفاً از ۵۰ درصد ظرفیت قطارهای در سیر خود استفاده کردند به طوری که در کوپه‌های ۴ تخته ۲ نفر و کوپه‌های ۶ تخته تنها پذیرای ۳ نفر بودند؛ در کنار این اقدام، ضدعفونی کردن چند باره سالن‌ها، کوپه‌ها و وسایل همراه مسافر در طول روز، تحویل ماسک بهداشتی و استفاده از کترینگ های معتبر و کاملاً بهداشتی در بخش پذیرایی را نیز باید یادآور شد.

وی با بیان اینکه آنچه در شرایط پیش از کرونا و در زمان حال که کرونا اغلب فعالیت‌های اقتصادی ایران و جهان را تحت الشعاع قرار داده، تحریم‌های ظالمانه و کمبود قطعات فنی این بخش است که تاکنون به مدد متخصصان داخلی و دور زدن تحریم‌ها توانسته ایم بخشی از این کمبودها و محدودیت‌ها را جبران کنیم، ادامه داد: اما ادامه دادن این مهم به تنهایی در دراز مدت امکان پذیر نیست و نگاه حمایتی نهادهای مسئول را می‌طلبد. به عنوان نمونه صرفاً قیمت چرخ در یک سال اخیر سه برابر افزایش داشته است در حالی که بیش از ۸۰ درصد کاهش مسافر را در طی این چند ماهه شاهد بوده ایم. ‌

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۶۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد

نایب رئیس دفاتر خدمات مسافرتی یزد با اشاره به حفظ یک رام قطار سریع السیر در یزد گفت: احتمالاً به علت تردد قطارهای باری، قطار مسافرتی مسیر یزد حذف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، محمد مهدی رجایی فرد با بیان اینکه فاجعه‌ای بزرگ در بحث حمل و نقل ریلی یزد رقم خورده که امروز موجب گلایه بسیاری از ماست، اظهار کرد: از ایام کرونا به هر بهانه‌ای بود چند قطار را از مسیر یزد حذف کردند.

وی گفت: بعد از دو سال پیگیری استاندار محترم، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی و مسئولان راه آهن یزد این قطار سریع السیر به یزد آمد و قرار بود دو رام از این قطار به یزد بیاید.

نایب رئیس دفاتر خدمات مسافرتی یزد ادامه داد: با عدم مدیریتی که شکل گرفت همین یک رام قطار افزوده شده نیز از یزد در دعوای بین راه آهن و شرکت رجا گرفته شد.

رجایی فرد با اشاره به اینکه احتمالاً به علت تردد قطارهای باری قطار مسافرتی مسیر یزد حذف شده است، تصریح کرد: روزانه ۶۰۰ نفر ظرفیت از حمل و نقل ریلی یزد حذف شد، در حالی که دو هفته از حذف این قطار گذشته شده است و همه قرار بود پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیران راه آهن وعده‌های زیادی دادند که به زودی مشکل حل می‌شود، گفت: دو هفته گذشته و هیچکدام اقدامی نکردند.

نایب رئیس دفاتر خدمات مسافرتی یزد بیان کرد: از سوی دیگر شهرهایی مانند شیراز، اصفهان، کرمان و دیگر همجوار ما هرکدام روزانه چهار تا پنج قطار دارند و ما روزانه یک قطار ترنست داشتیم که آن نیز حذف شده است.

به گزارش ایمنا، هنوز چند ماهی از راه‌اندازی یک رام قطار سریع‌السیر نگذشته بود که این قطار هنوز نیامده اکنون دو هفته‌ای است که از مسیر یزد حذف شده است.

کد خبر 750553

دیگر خبرها

  • پیگیری نارضایتی شهروندان همدانی از خدمات راه آهن
  • ورود قطار ۵ ستاره به شبکه ریلی همدان
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد
  • گلایه مسافران تهران - یزد از وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار مسافربری + فیلم
  • فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • فاجعه در حمل و نقل ریلی یزد
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب