Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه برداشت زعفران آغاز به زودی آغاز می‌، اظهار کرد: طی روز‌های اخیر برداشت نوبرانه زعفران آغاز شده و طی ۱۰ روز آینده به انبوه می‌رسد.

بیشتر بخوانید

برداشت نوبرانه زعفران از ۱۵ مهر؛ حداکثر نرخ هر کیلو طلای سرخ ۱۱ میلیون تومان

او افزود: با توجه به رصد مزارع پیش بینی می‌شود که اگر مشکل خاصی رخ ندهد، تولید این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی ادامه داد: با وجود آنکه برداشت زعفران به انبوه نرسیده است، نمی‌توان حداقل و حداکثری برای قیمت تعیین کرد و به عبارت دیگر نرخ واقعی محصول در ۱۰ روز آینده مشخص می‌شود.

عرضه زعفران با نرخ ۱۰۰ هزار تومان غیر منطقی است

این مقام مسئول با انتقاد از عرضه هر مثقال زعفران با نرخ ۱۰۰ هزار تومان در مغازه‌ها بیان کرد: عرضه هر مثقال زعفران با نرخ ۱۰۰ هزار تومان نوعی سودجویی و فرصت طلبی است، چرا که مغازه داران سال قبل نصف این نرخ خریداری کردند و با عرضه به قیمت‌های غیرواقعی سود‌های هنگفتی به جیب می‌زنند.

عضو شورای ملی زعفران از توقف صادرات طلای سرخ خبر داد و گفت: با توجه به آغاز برداشت زعفران، پیش بینی می‌شود که صادرات طی یک ماه آینده با رسیدن قیمت محصول به نرخ واقعی آغاز شود.

او در پایان تصریح کرد: مسئولان اگر نقدینگی مورد نیاز کشاورزان را در قالب وام‌های کوتاه مدت تامین کنند، کشاورزان دیگر مجبور به فروش زعفران تولیدی خود به دلال و واسطه‌ها برای تامین نقدینگی مورد نیاز نخواهند بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت زعفران برداشت زعفران صادرات زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۶۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید زعفران به ۲۳۰ تن رسید

علی حسینی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه قدمت زعفران به ۳ هزار سال پیش باز می گردد، گفت: بنابر آمار وزارت جهاد کشاورزی، حدود ۱۲۳ هزار هکتار از سطح کشور زیر کشت زعفران است که  براین اساس باید بیش از هزار تن زعفران برداشت شود، در حالیکه تولید فعلی یک چهارم این عدد است.

به گفته او، براساس فرمول همه ساله ۵ تا ۱۰ درصد سطح زیر کشت این محصول اضافه می‌شود، چراکه با جایگزینی مزارع هر چند سال یک بار، سطح زیرکشت ۲ تا ۳ برابر سطح زیر کشت افزوده می شود. بنابراین اگر تا چند سال قبل ۱۲۳ هزار هکتار سطح زیر کشت زعفران داشتیم، اکنون این عدد  به ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار هکتار رسیده است که با احتساب این سطح کشت زعفران و نیروی انسانی هزار تن محصول باید تولید شود، در حالیکه سنوات قبل ۳۰۰ تن زعفران در کشور تولید می‌شد.

حسینی ادامه داد: در دهه ۵۰ تا ۶۰ عملکرد زعفران در هر هکتار بین ۶ تا ۷ کیلوگرم بود، در حالیکه اکنون با وجود افزایش سطح زیرکشت عملکرد به زیر ۳ کیلوگرم رسیده است. همچنین بر اساس آمار اعلامی در شرایط کنونی از میزان سطح زیر کشت  ۲۲۰ تا ۲۳۰ تن زعفران تولید می شود.

عضو شورای ملی زعفران افزود: قیمت کنونی هر کیلو زعفران حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان است که تا چند ماه پیش، ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان بود.

او با بیان اینکه سالانه ۲۰ تا ۳۰ تن زعفران به شکل قانونی به افغانستان صادر می‌شود، گفت: بنابر آمار مصرف زعفران در افغانستان ۵ تن است که بر این اساس مابقی زعفران تولیدی مجدد به دیگر کشورها صادر می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • عرضه خودروهای برقی آغاز شد
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • آغاز بیست‌وسومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز | متقاضیان حداکثر چند شمش می‌توانند خریداری کند؟
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ مثقال در کانال ۱۴ میلیونی بسته شد
  • بازار طلا از خواب خوش صعود، می‌پرد؟
  • طلای جهانی پس رفت
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • تولید زعفران به ۲۳۰ تن رسید
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان