Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون محرومیت زدایی گفت: سفر بعدی فراکسیون به جنوب کرمان است و ظرف یک ماه آینده، صورت می‌گیرد.

«احسان قاضی‌زاده هاشمی»، رئیس فراکسیون محرومیت زدایی در مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با «دستاوردهای این فراکسیون در سفر به مشهد» گفت: سفر به مشهد در راستای روحیه جهادی مجلس یازدهم است، این اولین سفر فراکسیون و یا آخرین سفر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراکسیون یک هفته پس از آغاز مجلس سفر به غیزانیه را در اولویت خود قرار داد و آن سفر با دوازده نماینده صورت گرفت که هدف سفر، حل مشکلات خوزستان بود و پس از آن جمعی از نمایندگان به چابهار سفر کردند. برنامه فراکسیون، بازدید از نقاط محروم و‌ محرومیت زدایی است. در سفر به مشهد چند محور و موضوع که از اهمیت ویژه ای برخوردار است را پیگیری کردیم. نخستین موضوع وضعیت حاشیه‌نشینان مشهد بود زیرا غالب تصورها از مشهد مسیر فرودگاه تا حرم و چندین  هتل پنج ستاره است در صورتی که این استان، بافت های پیرامونی و ‌نقاط محروم دارد و بالاترین جمعیت حاشیه نشین کل کشور در مشهد است، این استان یک‌ میلیون و سیصد هزار نفر حاشیه نشین دارد و غالب آنها، محل سکونت‌شان‌ چهل تا پنجاه متر است که آن هم با مجوز شهرداری، ساخته نشده است. در اوایل دهه ۶۰، بدون پروانه، این ساخت و سازها صورت گرفته و این جمعیت حاشیه ای به مرور زمان متراکم تر شده است. 

او ادامه داد: برای سامان‌دهی حاشیه شهر در حوزه های مختلف اعم از فرهنگی و ورزشی، قرارگاه ویژه محرومیت زدایی در حاشیه شهر مشهد راه اندازی شده است. فراکسیون محرومیت زدایی دستاوردش در این زمینه ایجاد و حمایت از این قرارگاه و تعامل بین شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان امام است؛ به صورتی که در بافت ۲۳هکتار زمینی که استان قدس رضوی اختصاص داده، ۶هزار واحد مسکونی ساخته شود. آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی پارک ۵هکتاری در محروم ترین نقطه شهرک رجایی و باهنر را در برنامه های این سفر داشتیم تا هم پارک و هم کتابخانه عمومی در آنجا، احداث شود. 

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در کنار این اقدامات بازدیدی از پروژه کشف رود،  فاضلاب خروجی مشهد داشتیم که مشکلات عظیم زیست محیطی را ایجاد  کرده است. بنا داریم با حضور یکی از نایب رئیسان مجلس و مسئولان سازمان برنامه و وزیر نیرو، تخصیص اعتبارات به حاشیه‌نشینان را در آن جلسه پیگیری کنیم، همچنین پروژه کشف رو‌د برای مهار فاضلاب و تصفیه خانه های فاضلاب را با وزیر نیرو، پیگیری می کنیم. 

او در پایان مطرح کرد: سفر بعدی  فراکسیون به جنوب کرمان است و ظرف یک ماه آینده صورت می‌گیرد؛ برنامه ما این است که در آن سفر از چند شهر جنوب کرمان بازدید داشته باشیم. ۳

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فراکسیون محرومیت زدایی فراکسیون محرومیت زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اینکه طرح جهادی آبرسانی در روستاها با جدیت دنبال می‌شود گفت: ۱۸۰ روستا در قالب طرح محرومیت‌زدایی آب‌رسانی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان صابر علیدادی امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۳ طرح در ۷۶۶ روستا و ۲۱ شهرستان استان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی در حال اجرا بوده و نظارت دقیقی بر این موضوع اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم و توجه شخص رئیس جمهور به موضوع تامین آب شرب روستاها افزود: تاکنون بیش از ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه آبرسانی در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی در خوزستان اجرا شده است.

مدیرعامل آبفای خوزستان خاطرنشان کرد: احداث سه باب ایستگاه پمپاژ و پنج باب مخازن ذخیره بتنی به ظرفیت بیش از ۱۲ هزار مترمکعب، حفاری و تجهیز ۶ حلقه چاه آب شرب از دیگر اقدامات انجام شده در جهاد آبرسانی استان است.

علیدادی تصریح کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نیرو در دولت مردمی، آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی است که برای انجام این طرح، استفاده از ظرفیت‌های بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در دستور کار قرار گرفته تا با تلاش یکدیگر تحول مثبتی در آبرسانی به روستاهای کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به اجرای آبرسانی به ۱۸۰ روستای استان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی، تصریح کرد: این اقدام با کمک قرارگاه کربلا و بسیج سازندگی به عنوان معین در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی استان انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان گفت: طرح جهاد آبرسانی در روستاهای استان به عنوان یکی از برنامه های بسیار مهم دولت سیزدهم با جدیت دنبال خواهد شد تا مشکلات مردم در این زمینه برطرف شود.

کد خبر 749338

دیگر خبرها

  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • (تصاویر) وضع ناگوار حاشیه‌نشین‌های مرادآباد