Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامران قدکچیان با مخرب دانستن سانسور تأکید کرد که در کشور ما با تغییر مدیران خط قرمزها تغییر می‌کند.

کامران قدکچیان کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: من از انتشار بیانیه 313 سینماگر در روز ملی سینما که خواستار برچیده شدن سانسور بودند حمایت کردم و دلیل این حمایت هم کاملاً مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من مخالف سانسور هستم چراکه سانسور یعنی حذف عقاید و سلایق مختلف؛ و این امری پسندیده نیست.

قدکچیان تصریح کرد: ما در پس از بیش از 40 سال زندگی در جمهوری اسلامی خط قرمزها را می‌شناسیم ولی وقتی نکاتی اضافه بر آن به سینماگران تحمیل می‌شود به این معنی است که سانسور پیشرفت کرده و مدیران در سمت‌های مختلف سلیقه خود را اعمال می‌کنند و سانسور منجر به این می‌شود که سطح آثار هنری به شدت نازل شود و به حد و اندازه آثار صداوسیما برسد که امروز شاهد ضعف تولیدات صداوسیما هستیم.

او افزود: سال‌هاست که شاهد اعمال سلیقه مدیران در صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم. هر مدیری در این دو رسانه سلیقه خود را اعمال کرده و هیچ‌وقت نشده که سینماگران بتوانند سلایقه خود را مطرح کنند. هیچ‌گاه برای سانسور و خط قرمز با هنرمندان تعاملی وجود نداشته و همیشه سلیقه مدیران دست و پای سینماگران را برای تولید اثر بسته است.

کارگردان فیلم سینمایی «سوغات فرنگ» در ادامه اظهار داشت: همیشه سینماگران به پیروی از سلیقه مدیران وادار شده‌اند و هیچ‌گاه قانونی مشخص برای مشخص شدن خط قرمزها و سانسور وجود نداشته است. هیچ قاعده و قانونی وجود ندارد که به عنوان مثال بگوییم این نکات شامل خط قرمز و سانسور می‌شود. ممکن است یک اثر در دوره مدیریت یک فرد قابل قبول باشد و با تغییر مدیر سانسور و توقیف برای آن در نظر گرفته شود.

این کارگردان در پایان تأکید کرد: به طور کل هر هنرمندی مخالف سانسور است و هیچ‌گاه هیچ هنرمندی از آن حمایت نمی‌کند اما اگر قرار است این پدیده در سینما و تلویزیون ما وجود داشته باشد باید در یک مدار قانونمند قرار بگیرد تا هر هنرمندی در هر عرصه اسیر سلیقه مدیران نشود و امنیت شغلی او فراهم شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سانسور کامران قدکچیان سانسور در سینما و تلویزیون سلیقه مدیران خط قرمزها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۶۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 
  • حسرت بزرگ پرسپولیس: مجتبی حسینی!
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • ناکامی قرمزها مقابل ایرالکو در همه جام‌ها
  • پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد
  • آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم
  • (ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم
  • دیپلمات سابق آمریکایی: کابینه اسرائیل روانی است
  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند