Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان مستند «داغ قره‌باغ» به دانشجو گفت: فیلمی که در حال حاضر منتشر شده است حاصل سه سال پژوهش بوده و مانند تک درختی در صحرای بی اطلاعاتی رشد کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مستند «داغ قره‌‌باغ» روایتی است از یک جنگ و درگیری تاریخی میان ۲ کشور ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه «قره‌باغ» که همزمان با اوج‌گیری تنش‌های اخیر میان این ۲ کشور بر سر این منطقه از سوی «سفیرفیلم» منتشر شد به همبن بهانه سینا حسین‌پور، کارگردان مستند «داغ قره‌باغ» با حضور در جمع خبرنگاران خبرگزاری دانشجو ضمن اکران این مستند درباره این اثر صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین پور در ابتدا گفت: همان طور که در فیلم اشاره شده است مستند «داغ قره باغ» دو قسمت است، نخست اراضی اشغالی یعنی مناطقی که قرمز کم رنگ بود متعلق به کشور آذربایجان است که چهار قطعنامه سازمان ملل صادر شده که این اراضی باید به آذربایجان برگردانده شود، اما ارمنستانی ها با علم به این موضوع در این اراضی ساکن نشدند و این اراضی را صرفا حفظ کردند تا در مذاکرات دست بالا را داشته باشند.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود همه قره باغ متعلق به آذربایجان است هم نکته صحیحی نیست، رهبر معظم انقلاب هم در این خصوص فرموده اند: «اقدامات ارامنه قره باغ که به پشتیبانی دولت ارمنستان انجام می شود موجب ظلم به برخی مسلمانان این منطقه می شود و آن را محکوم می کنیم» این جمله بار معنایی خوبی دارد، یکی آنکه وجود ارمنی ها در قره باغ را به رسمیت می شناسد دوم آنکه بین ارمنستان و ارمنی های قره باغ تفاوت و تمایز قائل می شود.

این کارگردان تاکید کرد: اینکه برخی ها عنوان میکنند، به خاطر حضور مسلمانان در منطقه  قره باغ،  باید این منطقه را خاک اسلام دانست بازی رسانه ای است که توسط رسانه های تجزیه طلب مطرح میشود این جمله اگر درست بود خبرگزاری های داخلی کشور منتشر می کردند نه اینکه فلان خبرگزاری تجزیه طلب منتشر کند. این موضوع اصلاحا یک تله است که برای تحریک جوانان حزب الهی مطرح  شده که بگوییم «قره باغ خاک اسلام است و...».

حسین پور در  خصوص روند تولید این مستند گفت:  فیلمی که در حال حاضر منتشر شده است حاصل سه سال پژوهش بوده و مانند تک درختی در صحرای بی اطلاعاتی رشد کرد هر چند که وقتی ما این کار را شروع کردیم خیلی از دوستان به اهمیت قضیه مسلط نبودند و اشراف نداشتند.

وی تصریح کرد: «قره باغ» یک زخم کهنه است که در زمان تولید مستند پیش بینی می کردیم این زخم یک روزی سر باز می کند و به نظر میرسد این جنگ اخیر مسئله قره باغ که با آتش بس متوقف شد، سال ها بعد دوباره با فتنه اندازی بحرانی جدید شکل میگیرد

این فیلسماز جوان در پایان تصریح کرد: از تشکیلات دانشجویی و خبرنگاران خبرگزاری دانشجو به عنوان یک مرجع خبری و فکری دانشجویان تقضا دارم که از موضع گیری های سطحی در این خصوص بپرهیزید و همه فعالان رسانه ای و فرهنگی، سواد رسانه ای را سرلوحه کار خود قرار دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مستند قره باغ ارمنستان آذربایحان سفیر فیلم سینا حسین پور داغ قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۶۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است

  حشمت الله فلاحت پیشه گفت:  فارغ  آمارهایی که از رشد در دولت مطرح می‌شود  وقتی که به معیار اصلی ارزیابی عملکرد دولت می‌رسیم که همان میزان رضایت مردم است، متوجه مى‌شویم که در دولت آقای رئیسی چند کار انجام شده است؛ ۱- بیشترین فشارها بر دوش مردم وارد شد ٢- سالانه ۵۰ درصد مالیات افزایش پیدا کرد ٣-  برای کسب درآمد و سود از جیب مردم تلاش شد و دولت خود را در جیب و کاسبی مردم سهیم کرد که همه اینها در دنیای امروز بی‌سابقه است.

وی گفت:نه‌تنها در دولت آقای رئیسی عزم جدی برای رفع نیازهای اقتصاد مردم وجود ندارد؛ بلکه در جایی هم که مردم با وجود گرانی، تورم و بی‌سامانی اقتصادی زندگی خود را به‌سختی می‌گذراندند، دولت باز هم به گونه‌ای از جیب مردم برداشت می‌کند.

به گزارش شرق، فلاحت پیشه ادامه داد: آخرین آن مالیات بر عایدی سرمایه است، مردم اموال و املاکی دارند که ریسک تورم ناشی از خرید و حفظ و ارتقا و افزایش اموال خود را به جان خریده‌اند و این در حالی است که دولت خود را شریک در سرمایه و دارایی سود مردم کرده است و این عملکرد یعنی به عبارتی در شرایطی که در دولت سیزدهم ما تا هفت برابر فروش نفت در مقایسه با زمان تحریم داشتیم و درعین‌حال بخش عمده اموال مسدودشده کشور نیز آزاد شده بود، نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده؛ به طوری که میزان مالیات و عوارضی که از مردم در سال ۱۴۰۲ اخذ شد، هزار هزار میلیارد تومان بوده که خود یک رقم بی‌سابقه است .

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • رویکرد امتی و جهانی رسانه ملی
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است
  • تساوی سرد و بی‌حاصل یوونتوس و میلان