Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:18:56 GMT

برداشت زرشک در تایباد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۶۶۸۳

برداشت زرشک در تایباد آغاز شد

محمد میری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده کشت این محصول هم اکنون در باغات بخش میان ولایت و کرات تایباد است که میانگین تولید آن به هشت تُن در هکتار می‌رسد.

وی ادامه داد: ۱۰۰ درصد زرشک تولیدی در تایباد سالم است و ۶۰ درصد آن در همین شهرستان مصرف می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: ارقام زرشک تولیدی در این شهرستان از نوع زرشک تولیدی خراسان جنوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرشک، گیاهی کم آب طلب و مقاوم در مقابل خشکی است و طی چند سال گذشته کشت و توسعه محصولات کم آب طلب در شهرستان تایباد رونق گرفته و با استقبال خوب کشاورزان این منطقه روبه رو شده است و در حال حاضر سطح زیر کشت محصولات کم آب طلب در این شهرستان افزون بر ۱۰ هزار هکتار است.

شهرستان تایباد ۴۳ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و هفت هزار بهره بردار در بخش کشاورزی دارد و سالانه بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می شود.

ایران رتبه نخست تولید زرشک را در جهان داراست که ۹۸ درصد تولید این محصول در خراسان جنوبی تولید می شود.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها تایباد وزارت جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد وزارت جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اراضی کشاورزی تایباد وزارت جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اراضی کشاورزی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت جو قصیل در قم

حسین کوه خضری، رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی قم  با اشاره به اینکه با توجه به منابع محدود آبی در استان نیازمند تغییر روش کشت محصولات کشاورزی هستیم، گفت: کاهش میزان آبدهی و برداشت زودتر محصول، حذف علف‌های هرز و افزایش کیفیت علوفه دامی از مزایای برداشت جو به صورت قصیل است.

وی افزود: در کشت جو به صورت قصیل، وقتی دانه جو از مرحله شیری وارد مرحله خمیری می‌شود، محصول برداشت و به ۲ صورت تازه و یا خرد و سیلو شده به مصرف دام می‌رسد.

کوه خضری با بیان اینکه امسال دو هزار تن محصول جو در استان به این صورت در استان برداشت می‌شود، افزود: پیش بینی می‌کنیم سال آینده ۱۰ درصد از زمین‌های زیر کشت محصول جو به صورت قصیل برداشت شود.

وی با بیان اینکه کشت جو قصیل که امسال به صورت آزمایشی در استان قم اجرا شد این روز‌ها به مرحله برداشت رسیده است،گفت:در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول جو قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین